[Stiens] Showcase

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
De komende tijd zal het wat mooier weer worden waardoor ik weer zin heb om actief foto's te gaan schieten. Foto's met blauwe lucht zijn toch mooier dan met zo'n grijze, grauwe lucht.

Hier vast een fotootje die ik van't weekend geschoten heb. Een plaatje uit Stiens. :)

Molen_kleur.jpg


Wat vinden jullie er van? Heb de contrast wat omhoog gegooid, verder gewoon standaard gelaten.

In dit topic plaats ik voortaan foto's die ik van Stiens genomen heb, zodat het daadwerkelijk een "showcase" wordt met 1 onderwerp. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ziet er goed uit, het is geen Dokkum maar okay ;) :p
 
:p

Ik vind zelf de kleuren altijd zo dof, als ik de contrast e.d. omhoog gooi zijn de foto's stukken beter.

Iemand nog tips om dit de volgende keer gelijk vanuit de camera al goed te hebben?
 
Op mijn camera, Fuji S5500, kun je instellen dat de foto's wat kleurrijker worden. (Functie: Chrome)

Welke camera heb jij?
Misschien is het leuk en leerzaam voor de lezers om de exif-gegevens bij je foto te zetten?
 
mooi! vooral de molen staat precies in de goede hoek. Je zou er ee ansigtkaart van kunnen maken ;)
alleen een beetje koude kleuren....
de lucht was blauw, maar scheen de zon ook fel??
 
Beetje late reactie terug ;)

Exif heb ik helaas niet meer (In ieder geval niet hier), foto is op de 1 of andere manier verdwenen. Formatteer het SD kaartje wel vaker als ik vergeten ben alle foto's over te zetten. :confused:

Het was lekker weer, je kon in je trui lopen, maar het was geen 25 graden ofzo. Ik zal hem in de zomer nog eens over doen als de lucht strak blauw is en de zon fel schijnt, is goed voor de kleuren. (Of nabewerken in Photoshop natuurlijk :)).

Thx
 
BrEeZeR zei:
(Of nabewerken in Photoshop natuurlijk :)).

mensen die dat doen hoeven niet te kunnen fotograferen, en daarmee laat je de kunst van het fotograferen vallen, das ook zo zwak..:cool: ik zou het zelf nooit doen
waarschijnlijk nooit omdat ik zelf geen photoshop heb en er waarschijnlijk geen bal mee zou kunnen
 
Laatst bewerkt:
lollige zei:
mensen die dat doen hoeven niet te kunnen fotograferen, en daarmee laat je de kunst van het fotograferen vallen, das ook zo zwak..:cool: ik zou het zelf nooit doen
waarschijnlijk nooit omdat ik zelf geen photoshop heb en er waarschijnlijk geen bal mee zou kunnen

Soms komt het je foto ten goede. Met bewerken bedoel ik:

- Croppen (Stuk uitsnijden, zodat je de focus op het onderwerp legt)
- Soms wat meer helderheid / contrast geven om de foto wat helderder te maken.

Wat ook leuk is, het onderwerp in kleur en de achtergrond zwart wit enz enz. Niks mis mee, maar natuurlijk alles met mate. :)
 
Op zich is er niks met bewerken van een foto.
In de donkere kamer gebeurt dat ook, helderheid, contrast en dergelijke, met photoshop doe je het nu digitaal.
 
Om de kleuren wat contrastrijker te krijgen kan je (zoals bij mijn Fuji s9500) de 'chrome' mode kiezen, of bij het afdrukken voor (Canon S330 photo) 'Vivid' colors. Beide opties doen hetzelfde alleen de laatste verdient mijn voorkeur omdat het orgineel dan intact blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan