Beeldscherm Super licht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinbakie

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hoi iedereen

Ik heb een probleem mijn beeldscherm is ineens super licht

Ik word helemaal gek van de wit heid en alles is heel licht ik heb het all geprobeerd met de knoppen onder de scherm maar dat lukte nie ik krijg hem nie meer in zijn normalen staat maar wat moet ik nu in hemelsnaam doen

P.S. overige info: AlphaScan 712 VIA/S3G UniChrome IGP

Heb je onlangs ook nog iets met je scherm gedaan?
Is het al zo als je je computer opstart, of is het pas als je in Windows komt?

Je zou eens je kabels na kunnen kijken of die er goed in zitten, en misschien die eens vervangen.

killermenace zei:
Heb je onlangs ook nog iets met je scherm gedaan?
Is het al zo als je je computer opstart, of is het pas als je in Windows komt?

Je zou eens je kabels na kunnen kijken of die er goed in zitten, en misschien die eens vervangen.

Jah maar ik heb dit vaker gehad en dan ineens doet ie het weer?¿:evil:

jah, op welke van de vragen?

Wat heb je de vorige keer er aan gedaan om het probleem op te lossen?

killermenace zei:
jah, op welke van de vragen?

Wat heb je de vorige keer er aan gedaan om het probleem op te lossen?

Dat is het irritante hij dee het ineens weer maar weet iemand mischien een driver of software voor de Alphascan 712?

Drivers voor monitoren zijn alleen info files en een icm bestand, daar los je dit probleem niet mee op.

Het hoogfrequentie trafo voor je beeldbuis zit een beetje te bokken, er zitten daar ook twee potmeters op, eentje voor de lichtsterkte en ééntje voor de scherpte, die voor de lichtsterkte kan een beetje aangeslagen zijn, door deze een paar keer rond te draaien zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Openmaken, aansluiten, overal af blijven en met een schroevendraaier die potmeter een paar keer ronddraaien.

Lange Pier zei:
Drivers voor monitoren zijn alleen info files en een icm bestand, daar los je dit probleem niet mee op.

Het hoogfrequentie trafo voor je beeldbuis zit een beetje te bokken, er zitten daar ook twee potmeters op, eentje voor de lichtsterkte en ééntje voor de scherpte, die voor de lichtsterkte kan een beetje aangeslagen zijn, door deze een paar keer rond te draaien zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Openmaken, aansluiten, overal af blijven en met een schroevendraaier die potmeter een paar keer ronddraaien.

Tanx :D :thumb:

Lange Pier zei:

Dat is toch een beetje tegenstellend...
Afblijven, maar toch aanzitten :eek:

killermenace zei:
Dat is toch een beetje tegenstellend...
Afblijven, maar toch aanzitten :eek:

Niet met je vingers, die houden de schroevendraaier vast, liefst met 2 handen.:evil:

Er staat zo'n 20 tot 25000 volt op, maar een paar milliampère op het beeldscherm en via die hoogfrequent kabel op de trafo, maar toch, je schrikt je een ..................

Dat ding kan natuurlijk altijd terminaal zijn.:(

Lange Pier zei:
Niet met je vingers, die houden de schroevendraaier vast, liefst met 2 handen.:evil:

Er staat zo'n 20 tot 25000 volt op, maar een paar milliampère op het beeldscherm en via die hoogfrequent kabel op de trafo, maar toch, je schrikt je een ..................

Dat ding kan natuurlijk altijd terminaal zijn.:(

Net zoals je een machtige manier hebt om je niet meer op de vingers te slaan tijdens het timmeren.. :p
De hamer met 2 handen vasthouden :D

killermenace zei:
Net zoals je een machtige manier hebt om je niet meer op de vingers te slaan tijdens het timmeren.. :p
De hamer met 2 handen vasthouden :D

Onhandige:eek: mensen moeten alles met hun mond doen, of een andere opening, maar dan zie je niet wat je doet.:D

Het probleem wordt ook vaak veroorzaakt door losse contacten van je hoogspannings trafo in je beeldscherm.
Die kun je over solderen maar pas goed op want er kan spanning staan op bepaalde delen,ook als de stkker er uit is.

Hallo

Meestal staat de benaming "SCREEN" naast de betrokken potmeter.

Van de "FOCUS" potmeters blijf je beter af.

Meestal is 1 a 2 mm verdraaien voldoende.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan