pdf naar jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
is het mogelijk om uit een compleet pdf bestand 1 foto los te maken en op te slaan als jpg?
 
Ja, bijvoorbeeld met pdf2tif klik, de gratis versie (100x gebruiken) haalt alle plaatjes uit de eerste 10 bladzijden.

Ik gebruik het al een paar jaar, je moet het wel eerst goed instellen maar daarna werkt het prima.


Vr.Gr. Egel.
 
thnx

het is dus niet mogelijk om het in de al aanwezige software (acrobat?) te doen?


het gebeurt me zelden maar nu wilde ik 1 fototje uit een bestand halen en ergens anders plaatsen.

welke van de 8 downloads op de door jouw genoemde sites moet ik trouwens hebben?
 
Met Acrobat Reader, de standaard pdf lezer, is het niet mogelijk.

Het bestand dat je moet hebben is PDF Extract TIFF v1.6, de bovenste: http://www.globalpdf.com/pdf2tif/pdf2tif.exe

Ondanks de naam exporteert het wel in jpg. :) Je moet wel steeds op try drukken bij het starten en op nee als er gevraagd wordt of je het online wil kopen.

Bijlage is een plaatje van de opties zoals ik ze heb ingesteld. (Ik heb versie 1.5 misschien werkt het iets anders in versie 1.6 :))


Vr.Gr. Egel.
 

Bijlagen

  • option_settings.gif
    option_settings.gif
    8,2 KB · Weergaven: 180
Ik gebruik over het algemeen de 'luie' methode (niks installeren):
Ik roep de bladzijde met het plaatje op in acrobat reader, zorg dat de pagina met de afbeelding op het goede formaat is weergegeven (zo groot mogelijk, maar dat de kwaliteit ook in orde blijft) en daarna maak ik met alt-printscreen een kiekje.

Photoeditor openen en plakken als nieuwe afbeelding. Daarna bijsnijden (je hebt aanvankelijk de schermweergave van de acrobatreader in z'n geheel) en opslaan als jpg.

Niet heel geavanceerd, maar een wel in een handeling van enkele seconden naar je doel.
 
sorriesorrie sorrie dat ik niets meer van me liet horen.
finaal vergeten.

de luie methode lijkt me wel handig
het gaat mij niet om een perfecte uitsnede.
maar som wil ik ff bv een fototje uit een pdf document aan iemand laten zien
(zeg bev foto van een huis uit een hele beschrijving van het huis) en dan is het wel handig als je niet het hele document hoeft mee te sturen
 
Hoezo gebruik je gewoon geen printscreen en dan plak je het in Paint. Vervolgens gewoon opslaan als JPG!
Klaar is opdracht
 
Tijd voor een slotje.
Topic is uit 2006 en mag met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan