Foto's gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breitner

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Berichten
72
Ik heb per ongeluk mijn foto's gewist van mijn Canon A85. Nu wist ik dat er een gratis progje is dat kan helpen maar hier blijkt dat ik een Card reader nodig heb.
Dat heb ik dus niet. Weet iemand nog een andere mogelijkheid?
Alvast bedankt,
Br
 
Bedankt voor de tip Lange Pier, het is een beetje lastig te zien bij dit progje maar ook hier geeft hij geen camera aan.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Alvast bedankt,
Br.
 
Breitner zei:
Bedankt voor de tip Lange Pier, het is een beetje lastig te zien bij dit progje maar ook hier geeft hij geen camera aan.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Alvast bedankt,
Br.

De camera is dus ook niet zichtbaar in verkenner?,
Computer rebooten zonder camera, daarna camera inpluggen en kijken of deze nu wordt herkent, neem aan dat deze een USB aansluiting heeft.
 
Hoi Lange Pier,
Wat leuk, nu heb ik ineens wel een verwisselbare schijf. Mijn eerste progje (PC inspector) ziet hem nu ook maar meldt de fout; subscript out of range.
Jouw progje ziet de verwisselbare schijf nog niet. Vreemd.
Ik kom wel elke keer een stapje verder maar ik ben er nog niet. Nog een ideetje misschien??
Gr.Br.
 
Probeer eens testdisk te downloaden hier staat een programma bij op photo rec daarmee kun je bestanden terug halen.
 
Tuurlijk, ideeën zat, maar of ze ook werken.:D

De mannetjes van dat progje hebben nog iets gebrouwseld, namelijk TestDisk , mijn favoriete progje, dit is om de partities te herstellen op allerlei soorten media, het is wel spartaans, maar werkt prima.

Denk dat de foto's nog wel goed zijn maar de partitietabel niet, en daar is dit progje voor, sorry dat ik er niet eerder mee kwam, dacht namelijk dat je wel op de geheugenkaart kon komen maar dat de foto's weg waren.
 
Bedankt voor jullie reactie, ik geef nog niet op. Lokolo, ik heb je progje geprobeerd maar ook hij ziet ze niet.
Lange Pier, je had testdisk eigenlijk al genoemd want dit gaat blijkbaar samen met fotorecovery. Het is inderdaad een spartaans progje en ik begrijp het daarom niet helemaal. Kun je uitleggen hoe ik het moet gebruiken? Ik begrijp van je dat ik eerst met testdisk de partitietabel moet herstellen?
Gr. Br.
 
Eerst laten analyseren, dan geeft het progje wel aan wat er fout is.
Hij moet natuurlijk wel eerst de verwisselbare media zien, dan die kiezen, Intel kiezen en analyseren.
 
Jasses en dat wil nou niet lukken. Testdisk ziet mijn verwisselbare schijf niet. Zo kan ik helaas ook niet analyseren. Wat nu?
Gr. Br.
 
Dan ben ik bang dat schijfbeheer dan deze ook niet ziet, indien wel, probeer eens een chkdsk.

Het is natuurlijk een probleem indien verder niets de schijf ziet om er dan een progje op los te laten.

Misschien dat iemand anders er nog een idee over heeft, ik ga ook nog even verder zoeken.
 
Inderdaad ziet schijfbeheer hem ook niet. Ik houd me aanbevolen voor nieuwe tips. De foto's zijn heel belangrijk voor een kind uit mijn klas. Hij werd 6 jaar en hij was zo trots!
Alvast bedankt,
gr. Br.
 
lokoloko zei:
ik denk dat je je foto's kwijt bent

Nee hoor, zolang de data niet is herschreven, ben je niets kwijt. Zelfs na een format haal je alles gewoon terug.
 
Dat is ook nog een mogelijkheid, een format in fat, dan zijn de bestanden denkelijk ook weer bereikbaar voor de recovery tools, maar dan zal er eerst op de card gekomen moeten worden, misschien dat een cardreader dat idd wel kan.

Maar ook een te laag spanningsniveau van de batterijen in de camera kunnen dit probleem veroorzaakt hebben.

De kreet "subscript out of range" zie ik bijna alleen i.c.m. Visual Basic, daar kan ik verder niets mee.
 
Hoera ik heb al mijn foto's terug!! Ik heb even een cardreader geleend, schijfje erin, en met het programma PC Inspector smart recovery kwam alles weer netjes terug.
Zeer bedankt voor de tips en trucs, ik ben weer blij!
Gr. Br.
 
ik heb fotos op mijn telefoonkaartje gehad en gewist ik heb ze terug op de pc gekregen maar ik krijg geen afbeelding weet iemand of daar een programma voor is het is helaas fotos van mijn jongste dochter haar verjaardag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan