verbinding met extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike van besouw

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
hallo ik ben mike en hep een vraag

ik hep Windows XP Home Edition

en wil verbinding maken met extern bureeaublad

via mijn normaalen computer op een andre komputer in het huis ik hep het ip adres van mij zelf en van de andren in het huis ik gaa naar start alle programmas en dan bureau-accessoires en dan communicatie en dan verbinding met extern bureaublad

dan krijg ik het schermpje te zien daar staat computer daar moet ik neem het aan het ip adres van een ander ingeven en dan op verbinding maken dan staat er de client kan geen verbinding met externe computer maken mogelijk is de computer niet op externe verbinding voor bereid er kan ook spraken zijn van eennetwerk probleem

ik hep ook al op het internet rod gekeken en daar staat dat ik een vpn verbinding moet maken dus ik hep dat gedaan en probeer het met goede moet nog eens en noppes ik weet niet of iemand hier een oplosing op weet ik hoor het graag groetjes mike

Zover ik kan begrijpen wat er staat, wil je in je eigen netwerk een andere pc overnemen?

Dan moet dat wel geinstalleerd en geactiveerd staan op die andere computer. Ik heb hier even geen Windows XP, maar dat doe je geloof ik via deze computer, daar staat een extra tabblad waarbij je het kan opgeven. Daar kan je ook instellen dat alleen bepaalde ip-adressen het mogen doen etc.
Een vpn-verbinding is meer voor het geval als je op een ander netwerk wilt inloggen, en daar dan gebruik wilt maken van alle diensten (vaak wordt dat gedaan bij bedrijven voor mensen die thuiswerken, of onderweg)

XP Home edition heeft alleen client-software om op die manier een andere machine te besturen.
Je PC die je wil overnemen moet XP-pro (of wellicht Media Center) geinstalleerd hebben om over te kunnen nemen, wel bestaat er de mogelijkheid om andere software te gebruiken hiervoor, bijvoorbeeld ultravnc

verbinding met extern bureablad

oke dus al ik het goed begrijp kan ik met windows xp home niet met extern bureablad werken of moet ik dan ultravnc viewer 1.28 Download ik hoor het wel weer goeten mike

mike van besouw zei:
oke dus al ik het goed begrijp kan ik met windows xp home niet met extern bureablad werken of moet ik dan ultravnc viewer 1.28 Download ik hoor het wel weer goeten mike
met XP home kun je wel een andere pc met pro of mce besturen, maar vanaf een andere pc kun je je pc met XP home niet besturen.

Met ultravnc viewer is hetzelfde verhaal, dan heb je slechts de viewer om andere pc's te besturen.
Je dient dus de ultravnc server te downloaden.

verbinding met exter nbureaoblad

dus alls ik ultravnc server download kan ik een andr pc bestuuren ik gaa het probeeren ik laat wel wat van me hooren als ik iets verder ben gekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan