Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 16 van 16

Onderwerp: Logitech MX 610 Lefthanded

• Vraag is opgelost
    Giga Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Frisian's avatar

Logitech MX 610 Lefthanded

Logitech MX 610.

Vanaf 1999 werk ik met een draadloze muis, omdat ik in die tijd weinig bureau-ruimte had was ik genoodzaakt om voor een draadloze muis te kiezen.
    Sindsdien heb ik met die Logitech wireless gewerkt en ik moet zeggen dat deze muis altijd prima zijn werk heeft gedaan.

Door de jaren heen kwamen er steeds nieuwe modellen uit, de optische techniek deed zijn intrede en daarna de laser.
    Ik kreeg opzich wel zin in een nieuwe, goede muis maar al deze exemplaren waren meestal de ergonomische modellen en aangezien ik linkshandig ben zijn deze muizen niet geschikt voor mij.

De logitech MX 610 lefthanded (website afbeelding).

De Logitech zoals deze er in het echt uitziet met batterijen en USB ontvanger.

Toen ik in een tijdschrift last dat Logitech een linkshandige muis op de markt zou brengen was ik meteen enthousiast.
    Ik ben op internet gaan kijken waar ik dit exemplaar kon bestellen en sinds enkele dagen ben ik dan in het bezit van dit prachtige muisje.
    Het is een verademing om als linkshandige pc gebruiker eindelijk ook eens een ergonomische muis te kunnen aanschaffen.
    De muis bevalt tot nu toe uitstekend.

De muis is laser gestuurd, het knopje onder de laser is de aan/uit knop.

Het volume is regelbaar via de muis. (harder, zachter, dempen)

Horizontaal en verticaal scrollen.

Wanneer er e-mail of IM-bericht binnenkomt begint de betreffende knop te knipperen, met deze knop is de mail of messenger ook meteen te starten.

Superkleine USB-ontvanger.

Verder zitten er nog knopje aan de zijkant om bij Internet Explorer of de Windows verkenner snel vooruit of achteruit te kunnen bladeren.

De twee AA batterijen plaatst men schuin de muis in, door middel van een stukje kunstof zijn de batterijen weer uit de muis te trekken.

Enkele nadelen:

Deze USB-ontvanger is vrij zwak, de ontvangst vond ik niet om naar huis te schrijven, gelukkig had ik nog een kabeltje liggen waarna ik de ontvanger dichter bij de muis kon brengen.

Het programma Setpoint is alleen geschikt voor Outlook (Express) dus gebruik je andere mailprogramma's heeft deze knop geen toegevoegde waarde.
    Ook de messenger knop kent alleen Yahoo en MSN/Windows messenger, ook een nadeel omdat mensen met een andere messenger (ICQ, Trillian, enz) deze functie niet kunnen gebruiken.

De muis is ingesteld om energie te besparen, daardoor schakelt deze na één/enkele seconden al over op de stand-by modes wat resulteert in een kleine "lag" als je de muis na een paar seconden niet te hebben gebruikt weer beweegt.
    De tijd tussen actief en stand-by had wat mij betreft wel iets langer gemogen.

Conclusie.

Alhoewel er enkele minpuntjes zijn overheersen hoofdzakelijk de pluspunten.
    Het is een verademing om als linkshandige pc-gebruiker eindelijk eens met een luxe ergonomische muis te kunnen werken.
    Hopelijk realiseert Logitech zich dat er voor de linkshandige apparaten zeker een markt is en blijft dit niet bij dit ene model.
    Omdat ik zeven jaar lang zonder enige problemen een draadloze muis van Logitech heb gebruikt twijfel ik er nu ook geen moment aan dat ook deze muis een lange levensduur is beschoren.

Laatst aangepast door Frisian : 1 september 2007 om 16:00
    Tip: Koel je pc optimaal met SpeedFan .........Tip: Het Bios.... hoe en wat
    Tip: (Draadloos) Netwerk uitleg .................Tip: Hoe gebruik ik dit forum
    Tip: Surf sneller met Opera......................Tip: Slipstream je Windows cd
    Tip: Handig en snel je data back-uppen
    Review: Logitech MX 610 Lefthanded
    Is je vraag opgelost? Klik dan op "Vraag is opgelost" rechts onder in beeld.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±109 km
    Geweldig dus zo'n linkshandige muis....

Ook wil ik ( zonder reclame bedoelingen!) zeggen dat ik zelf heel erg te spreken ben over de service van logitech.

Had 4 jaren een toetsenbord...en dat werkte niet meer..ontvanger was kapot ( was draadloos)
    Dit bleek na bellen met de helpdesk...die mij meteen vertelde dat ik een nieuwe kreeg, maar dat het toetsenbord uit de handel is...er was een opvolger.
    Ik meteen kijken welke dat was en dat model beviel mij niet zo...een iets uitgebreider en duurder model wel...ik heb het voorstel gedaan om bij te betalen, maar dit was niet nodig!

Ik moest van de ontvanger van het oude toetsenbord de stekkertjes afknippen en opsturen ( gratis). Ik werd nog even netjes teruggebeld met de vraag welke kleur het nieuwe toetsenbord moest zijn! 3 dagen later had ik mijn nieuwe toetsenbord, ben er erg blij mee.

Petje af voor Logitech, dat is service en kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren

Verenigingslid
    Frisian's avatar
    Ik wil graag één toevoeging doen nu ik deze muis al weer enkele maanden in gebruik heb.
    De batterijen zijn nu bijna leeg geeft de software aan maar gebruik deze nu toch nog een week, nadeel is dat setpoint (software van Logitech) steeds weer een melding geeft dat de batterijen bijna leeg zijn.
    Er komt dan met regelmaat een venstertje naar boven schuiven ter plaatse van de systeemklok met deze melding.
    Één keer deze melding okay, maar een knipperend pictogram, een rode led op de muis, én steeds deze melding vind ik irritant te veel.
    Oplossing is setpoint uitschakelen maar dan mis je de extra functionaliteiten.

Nog een opmerking.
    Wanneer je een draadloze router of accesspoint dicht in de buurt hebt staan heb je een probleem.
    Ik heb naast de pc een Linksys WAP te staan en deze werken met dezelfde frequentie als de muis namelijk 2,4GHz.
    Als je de draadloze verbinding veel gebruikt stoort de muis gigantisch en is er eigenlijk niet meer mee te werken.
    Logitech heeft geprobeerd de precisie te bevorderen door deze techniek te gaan gebruiken maar of dit een goede set is geweest?
    Ik gebruik de accesspoint gelukkig niet veel.

Verder nog steeds uitermate tevreden.

is 2 penlited niet een beetje aan de zware kant?

Verenigingslid
    Frisian's avatar
    Ik heb er geen problemen mee, ik krijg wel het idee dat de muis stabieler aanvoelt op die manier.

Thumbs down

de linkshandige muis ligt prettig in je hand, en (als ie goed werkt) is ook erg prettig in gebruik.

Alleen heb ik bij deze muis (dit is de tweede) dat ie hapert, dus stoterig zich soms over het scherm beweegt. Hij is dan niet meer nauwkeurig en onvoorspelbaar.
    In overleg met logitech veranderd naar de muispoort ipv usb-aansluiting, toen deed hij het beter, maar na aanschaf nieuwe laptop in 2007, weer problemen.
    Na retour en nieuwe muis, nu weer dezelfde problemen.
    Ik heb de ontvanger nog geen 40 cm van de muis zitten, en ook als ik de ontvanger aan de linkerkant van mn laptop zet, dus 5 cm afstand, geeft hij problemen.
    Het rare is, dat hij het niet consequent doet. Hij kan zomaar een tijd lang goed werken. Meestal begint ie ook pas nadat de computer een tijdje heeft aangestaan.
    Ik vindt dit dus echt een hele grote minpunt voor deze muis, en ben (alweer) in gesprek met logitech over dit onding.

Verenigingslid
    Frisian's avatar
    Ik heb dit ook wel ervaren. Wat toen de oorzaak was, waren de oplaadbare batterijen.
    Jij hebt het ook met nieuwe batterijen? Ik vind overigens ook dat de ontvangst beter had gekund.

Ik gebruik nu nog de bijgeleverde batterijen, die zijn niet oplaadbaar. En het haperen is idd minder dan mijn vorige met oplaadbare. Dus nog even afwachen tot die op zijn.
    Het gekke is, dat ie het alleen doet, als er veel programma's draaien. Als de computer veel werk te doen krijgt, dan zie vaker haperen.
    Vooral in fotoprogramma's is nauwkeurigheid er prettig, als je verschillende malen net er naast grijpt, is de frustratie groot.

btw je spreekt dat de mailknop alleen werkt in outlook (express) dat is niet waar, hij selecteert je standaardmail (in mijn geval thunderbird) of hij ook knippert bij ontvangst emailadresvoorkeur, heb ik (nog) niet uitgeprobeerd, maar dat gebruikte toch al nooit.

Verder vind ik idd ook dat er maar bar weinig linkshandige muizen op de markt zijn. Alsof we zo ver in de minderheid zijn.

Verenigingslid
    Frisian's avatar
    Quote Origineel gepost door muntdropje Bekijk Bericht
    btw je spreekt dat de mailknop alleen werkt in outlook (express) dat is niet waar, hij selecteert je standaardmail (in mijn geval thunderbird)
    Misschien dat deze functie inmiddels toegevoegd is, het topic is inmiddels ook alweer bijna twee jaar oud.

Jammer dat er inderdaad weinig linkshandige muizen zijn. Ik had altijd al graag een ergonomisch model willen hebben, en het is een groot nadeel als je dan linkshandig bent.

Giga Senior BluRay's avatar
    Afstand tot server
    ±108 km
    Hallo ,
    Als ik een nieuwe muis koop is dat em wel hij ziet er mooi uit
    en als ik zo lees het het een goeie muis (alleen wat probleempjes....)
    ik werk al altijd met rechter muis ding ik ben ook links ....

dus als ik een nieuwe pc krijg koop ik die er meteen bij : )

je mag die van mij wel overkopen,
    als je het prettig vindt dat je cursor soms van links naar rechts schiet, z'n eigen wil heeft, moet je vooral deze kopen.
    Ik kijk het nog ff aan met deze, weer nieuwe muis, en dan ga ik toch echt voor een betere.

Giga Senior BluRay's avatar
    Afstand tot server
    ±108 km
    Quote Origineel gepost door muntdropje Bekijk Bericht
    je mag die van mij wel overkopen,
    als je het prettig vindt dat je cursor soms van links naar rechts schiet, z'n eigen wil heeft, moet je vooral deze kopen.
    Ik kijk het nog ff aan met deze, weer nieuwe muis, en dan ga ik toch echt voor een betere.
    Het hoeft niet persee bij mij te gebeuren ik heb geen 2,4 ghz apparaat in de buurt!

meerdere pc's, meerdere soorten AA's en meerdere usb-poorten geprobeerd maar heel regelmatig hapert deze muis. ( ik heb er 2 )

de usb kan de oorzaak zijn - iets met irq-problemen ? probeer de ontvanger eens in een ander usb-slot van je pc. als het kan rechtstreeks achter, rechtstreeks in het moederboard van je pc.

de software van de muis heb ik nu eens uitgezet dus de extra knoppen ( die zo handig zijn ) doen het nu even niet. het probleem lijkt verdorie aardig uit de wereld !

de penlights maken naar mijn mening niet uit. ik heb NiMH cellen en alkalines gebruikt maar met beide hebben deze muizen hetzelfde probleem.

het bereik van de usb-ontvanger is naar mijn mening goed genoeg. in de achterkant van mijn desktop op 2m afstand werkt hij nog goed.

abel

Thumbs up

ik had alle usb-poorten al geprobeerd, maar ik werk alleen met een laptop.. Misschien dat het daar aan ligt.
    Ik heb een nwe linkshandige gekocht. Een Cherry M-200L Ergo Shark L Wireless Laser Mouse.
    Iets minder degelijk als de logitech, maar zonder haperingen. En daar gaat het uiteindelijk om. Ligt ook prima in de hand.
    In de 9 maanden dat ik hem nu heb, is hij al een keer stuk geweest, netjes hulp gehad vanuit duitsland, en tenslotte vervangen door een nieuwe.. goeie klantenservice dus ook!!
    De batterijen kunnen opgeladen worden via je eigen pc, dmv een usb-snoertje.. dus wanneer je batterijen leeg zijn, en je even geen oplader in de buurt hebt, dan snoertje aansluiten en je kunt weer verder. Aan zulke muizen kan logitech een voorbeeld nemen.
    Die muis staat nu in kooitje in ergens achteraf in een laatje..(voor reserve)

Via Google hier weer terechtgekomen. Na het overlijden van mijn oude muis, een MX610 gekocht. Spijt als haar op mijn hoofd. Op de laptop is het een zodanig drama dat ik regelmatig naar de glidepad grijp (die normaal uitstaat) en via een VPN verbinding (thuiswerk) is het nog interessanter.

Klikken werkt vaak pas de tweede keer, de cursor schuift van hot naar her, en volgt de beweging van de muis niet, of heel schokkerig. Op een internetlink klikken kan een opgave van 10 seconden zijn.

Logitech gebeld: Het probleem zit hem niet in de muis, maar in de aanwezigheid van een draadloze router. (tsja, dat komt wel vaker voor in computeromgevingen). Wij raden u aan de draadloze router uit te zetten. (dat zal lekker internetten...)

Informatique: Als u de originele verpakking niet meer heeft, kunnen wij niets voor u betekenen.

Ergo: 56 euro de sloot in. En 3 illusies armer: Logitech en Informatique, die ik beide kende van goede service, vallen geheel door de mand, en de vreugde van een linkshandige muis is maar kort.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners