Bios setup Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire laptop waar ik windows opnieuw op moet zetten. Maar voor dat dat gebeurt moet ik even een backup maken van de documenten die er nog op staan. Ik wil dit doen via het netwerk, maar blijkbaar staat de ingebouwde netwerkkaart uitgeschakeld (omdat er normaal een wifi aan hangt).

Ik kan wel in de setup komen (met F2 tijdens opstarten) maar niet in het advanced deel. Dan krijg ik de melding dat ik mijn system administrator moet inschakelen.
Er zit verder geen wachtwoord op debios dus daar zit geen probleem.

Heeft iemand een idee hoe je bij Acer in de advanced setup kunt?

Alvast bedankt
 
Acer heeft een heel goede website.
ben daar net nog even geweest voor een driver voor een travelmate.
Heb je daar al eens gekeken.
www.acer.nl
dan model kiezen en dan downloads.
daar staat ook een bios handleiding bij.
 
Ik had daar inderdaad gekeken, maar de 1650 staat daar helaas niet (meer) tussen :(

EN ook bij andere versies staat niets over een speciale handeling om in geavanceerde setup te komen
 
Hier staat wel de manual van de 1650, maar ik lees niets over een bepaalde funktie toets om in het advanced menu te komen, wel over F5 en F6, maar of je er wat mee opschiet.
 
Kan ook niets vinden. Alleen dat je normaal met F2 ind e setup kunt komen en daar was ik al :)

Lijkt overigens wel iets meer aan de hand te zijn, want een backup maken van de data gaf een leesfout en volgens scandisk lijkt de hd een crash gehad te hebben :(
 
Reset de bios eens, of haal de batterij, indien mogelijk, er een 10 tot 20 minuten eruit, uiteraard met de voeding eraf.

Misschien dat er wel een password inzit, maar dat het op deze manier wordt duidelijk gemaakt.

Tevens om de schijf te controleren, kun je b.v. TestDisk er naar laten kijken, deze op een opstartflop erbij zetten en de schijf partities checken, deze zit ook op de Ultimate Boot CD, met andere progjes om van alles te controleren.

Testdisk, voor dos moet je uiteraard hebben.

En de cd, waar Testdisk ook op staat.
 
buick zei:
Ik had daar inderdaad gekeken, maar de 1650 staat daar helaas niet (meer) tussen :(

EN ook bij andere versies staat niets over een speciale handeling om in geavanceerde setup te komen

En al op de ftp server van acer gekeken.
Zal vanavond even voor je zoeken....
nu eerst even verder met de vakantie.
 
puppie zei:
En al op de ftp server van acer gekeken.
Zal vanavond even voor je zoeken....
nu eerst even verder met de vakantie.
Lange Pier zei:
Hier staat wel de manual van de 1650, maar ik lees niets over een bepaalde funktie toets om in het advanced menu te komen, wel over F5 en F6, maar of je er wat mee opschiet.

Had hem al gevonden.;)
 
Misschien hoef je het niet in de bios te zoeken.
Heb je fn+f2 al geprobeerd (Acer e-settings)??
 
Ik zal dat inderdaad eens proberen.
Maar gezien de tijd die scandisk nodig heeft gehad (ruim 2 uur) en het aantal fouten (in bijna 120 bestanden zaten onleesbare sectoren), heb ik de eigenaar eerst maar even een berichtje gestuurd met de vraag of er toevallig nog garantie op zit. Er lijkt van de harddisk nl zo'n 20% beschadigd/onleesbaar geworden dus eigenlijk niet verstandig om daar Windows opnieuw op te gaan zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan