Paginanummering later laten beginnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
89
Ik puzzel me suf, maar kom er niet uit.

Ik heb een scriptie, die begint met een titelblad, een voorwoord, een Index...daar hoeven allemaal geen paginanummers op. Op de vierde bladzijde begint de inleiding en daar wil ik de paginanummering laten beginnen met '1'. Wat ik ook doe, het lukt niet, of ik krijg op de vierdepagina wel het eerste weergegeven nummer, maar dan is het '4', of alle pagina's krijgen het nummer 1... Zucht. Ik werk in Word (Engelse versie), iemand een tip???
 
In een footer:
Insert / Page Numbers / en dan op format klikken. Kun je start at..... 1 opgeven.

Dat is in Word 2000 de methode.

Grrrr, werkt toch niet. Heb helaas geen tijd meer om ff verder te prutsen.
 
Laatst bewerkt:
Dat doe je door (bovenaan) pagina vier een sectie-einde in te voegen (zie bijlage, helaas in de Ned. versie) via het menu Insert (bovenste optie).
Vervolgens begin je daar een paginanummering te beginnen bij ...... juist 1.
Je moet wél eerst alle andere paginanummerings-instellingen die je inmiddels hebt aangebracht verwijderen en voor de zekerheid hierna eerst je bestand opslaan (en evt. afsluiten); doe je dat niet, dan kom je er met mijn oplossing alsnog niet uit.
 
Bijlage alsnog
 

Bijlagen

  • Sectie-einde.JPG
    Sectie-einde.JPG
    12,6 KB · Weergaven: 2.736
ik zit met hetzelfde 'probleem'
ik werk met word 2007.

de eerste pagina's wil ik géén pagina nummers.
vanaf de inleiding wel (dit is de 10e pagina), doorlopend tot het einde van het document.
ik heb nu vanaf pagina 10 een nieuwe sectie aangemaakt (sectie 2) en heb hierbij pagina nummering toegevoegd. allemaal netjes vanaf pagina 10 ed.
nu kijk ik naar sectie 1 (voorblad, voorwoord en inhoudsopgave) en zie ik dat daar ook paginanummers onder staan, maar deze moeten daar niet staan. er moet daar zelfs niets staan.
als ik deze weghaal, gaan ze bij sectie 2 ook weg...

hoe kan ik in alleen sectie 2 paginanummers toevoegen/hebben?

bedankt!
 
ik had vandaag dat zelfde probleem.
ik heb toen bij de eerste pagina's handmatig de paginanummers weggehaald.
dus dubbelklikken op de voettekst en gewoon op backspace bij het paginanummer.
hopelijk lukt het..
 
Help

Hoi,

Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen wilde ik bij mijn inleiding de pagina niet op 1 beginnen maar op 5 (verplicht voor rapport voor school).
Nu maak ik alleen gebruik van verwijzing, inhoudsopgave.. En deze is in de war want die begint zegt dat mijn voorwoord op de blz 7 staat terwijl dit toch echt 3 is (maar deze pagina hoeft geen nummering).

Snapt iemand mijn probleem, en nog beter kan iemand mij helpen??
 
Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers. Bovendien stamt de vraag uit 2006
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan