Wat doe ik met mijn SRT bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Hallo allemaal
Ik heb een torrent gedownload (met Azureus) het zou een film zijn van Tristan and Isolde met een Nederlandse ondertiteling.
De film zelf heeft dus geen ondertiteling maar er is wel een SRT bestand bijgevoegd.
Inmiddels ben ik er al achter dat dat de ondertiteling moet zijn... maar...
windows (XP home) kan het bestand niet openen.. mist iets of wat...
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het SRT bestand kan openen en wat ik er vervolgens mee moet doen
hoe kan ik de ondertiteling in mijn film krijgen?
 
Je moet dan vobsub installeren.
Hierna worden de subs zichtbaar met elk mediaplayer, mits de bestandsnaam(behalve de extensie) gelijk is aan de naam van het filmbestand
 
Pas wel op met de gratis versie van bsplayer daar zit WhenuSave bij! Dit kan je wel makkelijk verwijderen met je antispywareprogramma.
 
Hallo Niels

Ik heb inderdaad de gratis versie van BSplayer gedownload en geinstalleerd, met ad aware gescant en inderdaad, haalde iets met hoge risico eraf.
Toen ik daarna de BSplayer weer wilde opstarten deed hij het niet meer en ik moest weer op uitvoeren klikken , dus heeft toch er weer iets bij opgezet?
Is het gevaarlijk denk je? Is er een beter alternatief ?
 
De "beste" oplossing is er m.i. niet. Er zijn vele goede en vele minder goede progjes.

Zelf gebruik ik de onderstaande.
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

Volg de tutorial letterlijk en het komt goed.
Stap 1 van de guide kun je overslaan als de film op je harddisk reeds bestaat uit de bekende VOB, IFO en BUP files.
 
Laatst bewerkt:
Maybe nog een aanvulling:

ik heb die Guide nog eens doorgelezen en dacht toen terug aan maart 2005. Ik bevond mij toen op hetzelfde kennis/ervaringsniveau om films van ondertitels te voorzien als waar jij je nu bevindt : 0,0.

Thans ben ik door strak en simpel die tutorial te volgen inmiddels een soort van ervaren user geworden. Geen ondertitel + film die ik niet bij elkaar krijg.............

Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat die tutorial / guide als je 'm zo doorleest er heel ingewikkeld uitziet. Geloof me, dat is 'ie ook ;) Van een aantal handelingen die ik verricht, weet ik eigenlijk niet eens goed WAAROM ik ze verricht, maar door het strak en rechtlijnig volgen van die tutorial gaat het lukken. De eerste paar keer vergeet je ongetwijfeld wat, maar stug volhouden en binnenkort heb je je eerste eigen ondertitelde film op schijf staan.

Suc6!

1 valkuil heeft het geheel wel: een aantal .srt bestanden is door de maker(s) niet goed gesynchroniseerd. Dit leidt soms tot afgrijselijke beelden. De acteur in de film spreekt in het Engels een zin, terwijl de ondertiteling pas enkele seconden later start. Dit ziet er niet uit en is vreselijk storend.
Als je dit overkomt, zoek dan gewoon even naar een ander .srt bestand. Veel film srt. bestanden hebben inmiddels een versie 2, 3, 4 of zelfs 5. De synchronisatie + taalfouten zijn in de steeds hogere versies verbeterd / verwijderd.

Kleine synchronisatie probleempjes kun je met een tool zelf corrigeren, omvangrijke en / of onregelmatige synchronisatie problemen zijn godsonmogelijk zelf te corrigeren -tenzij je een maand naar het beeldscherm wil turen en elke regel handmatig wil aanpassen-, dan kun je beter naar een hogere versie van het .srt bestand gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Pasja bedankt

Heel erg bedankt Pasja, ik ga het zeker proberen!!!
Ik wil ook altijd graag leren, vind het een uitdaging om PC problemen op te lossen.
Dan kan ik strakjes zonder de BSplayer en allerlei vervelende spy-ware?
 
Klopt, de software die ik gebruik (zie de link hierboven) is 100% clean.

Lees mijn vorige bericht trouwens nog eens door als je wil, ik heb, terwijl jij jouw antwoord typte, er nog het nodige bij gezet.
 
De "beste" oplossing is er m.i. niet. Er zijn vele goede en vele minder goede progjes.

Zelf gebruik ik de onderstaande.
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

Volg de tutorial letterlijk en het komt goed.
Stap 1 van de guide kun je overslaan als de film op je harddisk reeds bestaat uit de bekende VOB, IFO en BUP files.

Hallo,:D
volgens jou kan je de eerste stap overslaan als je film al uit VOB, IFO en BUP files bestaat. Maar ik heb een videobestand waar ik ondertiteling onder wil hebben en dan wel een .avi videobestand. Weet jij wat ik moet doen om er VOB, IFO en BUP files van te maken?:confused:
B.V.D
 
Jawel,

je start Nero Vision Express en kiest voor DVD, DVD video maken. Daarna voor video bestanden toevoegen en je selecteert de .avi.

Alle menu's die dan komen klik je door en uiteindelijk maakt vision express keurig netjes een video_ts map met daarin de vob ifo en bub fliles.
 
Geluidsprobleem

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb Bsplayer free gedownload. Hiermee kan ik het gewoon afspelen met de ondertiteling op goede plaats etc. Maar ik heb er geen geluid bij! Kan iemand me hiemee helpen?
 
Hallo,

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb Bsplayer free gedownload. Hiermee kan ik het gewoon afspelen met de ondertiteling op goede plaats etc. Maar ik heb er geen geluid bij! Kan iemand me hiemee helpen?

Ik heb het ook wel eens een paar keer gehad dat ik opeens geluid meer had
In je speler zelf het geluid aan of harder + zetten en hij doet het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan