Regels in Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floddergast

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2006
Middag,

Ik ervaar dat in Outlook 2003 de regels niet altijd worden uitgevoerd.

Meestal gebeurt dit wel goed, maar soms worden sommige regels niet uitgevoerd.

Na controle van de bestaande regels heb ik al gecheckt of er geen dubbele verwijzingen tussenzitten, dat is dus

niet het geval.

Ook wat geëxperimenteerd met de volgorde van de gemaakte regels : maakt geen verschil uit.

Iemand wat tips ?

Welkom bij Helpmij.nl

Ik gebruik ook outlook 2003 en heb vijftien regels voor vier accounts en werkt perfect.
Geen problemen alleen je moet heel goed lezen en weten wat je wilt doen.

puppie zei:
Ik gebruik ook outlook 2003 en heb vijftien regels voor vier accounts en werkt perfect.
Geen problemen alleen je moet heel goed lezen en weten wat je wilt doen.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen in de loop der tijd wel al meer dan 100 regels aangemaakt.

Het zijn steeds heel simpele regels, genre : verplaats het bericht ontvangen/verzonden aan persoon X naar map Y.

Het gaat hier maar om 1 account onder Windows XP.

Aangezien het zo'n eenvoudige regels zijn, snap ik niet waarom er regelmatig regels niet worden uitgevoerd.

Ik heb ook al gespeeld met de volgorde van de regels te wijzigen in het instellingenvenster waar alle regels zijn vermeld, maar zie niet echt een verbetering.

Floddergast zei:
Bedankt voor je reactie.
Aangezien het zo'n eenvoudige regels zijn, snap ik niet waarom er regelmatig regels niet worden uitgevoerd.

Dat klopt :rolleyes:
de regelmogelijk heden 'lijken' uitgebreider dan bij 2000
maar als ze drie dingen moet doen dan stopt ie ermee
ik heb/ben met hetzelfde hier ook al bezig geweest :o
maar op een of andere vage reden blijft halfweg een regel hangen
en ben er ook nog niet echt uit :mad:
wel opletten dat alle vinkjes ervoor aanstaan want die willen ook weleens verdwijnen

Martiny zei:
Dat klopt :rolleyes:
de regelmogelijk heden 'lijken' uitgebreider dan bij 2000
maar als ze drie dingen moet doen dan stopt ie ermee
ik heb/ben met hetzelfde hier ook al bezig geweest :o
maar op een of andere vage reden blijft halfweg een regel hangen
en ben er ook nog niet echt uit :mad:
wel opletten dat alle vinkjes ervoor aanstaan want die willen ook weleens verdwijnen

Bedankt Martiny voor je reactie.

Het blijft inderdaad erg vaag. Ik ben benieuwd of het zal verbeteren met een volgende Outlook-versie. :confused:

Outlook 2002 regels

Tja... Ik gebruik Outlook 2002 met veel regels en heb hetzelfde probleem. Tenminste de regels worden niet uitgevoerd wanneer Outlook net is opgestart en voor de eerste keer die sessie de mail gaat ophalen. Wanneer Dit eenmaal is voltooid gaat alles prima. Ook wanneer via de Rules Wizard de regels handmatig worden uitgevoerd verloopt alles prima.
Ik denk dat Outlook bij het opstarten als eerste de mail gaat ophalen en daarna pas de regels in zijn geheugen laadt. Het is wel op te lossen door bijvoorbeeld niet automatisch de mali te laten ophalen door Outlook maar ja, dat is ook niet handig; dan moet je steeds op F9 drukken enzo.
Misschien is er ergens een instelling waardoor je kunt zorgen dat eerst de regels worden geladen en daarna pas de mail wordt opgehaald. (?)
Maar ja, wanneer er een oplossing is, hoor ik het graag. Tot die tijd: succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan