FrontP met ander proggie uploaden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Ik heb sinds 2001 m'n Site bij de betaal-Lycos staan hetgeen redelijk goed functioneerde met FP2000 jarenlang.
Nu het laatste jaar heb ik ontelbare malen gehad dat ik gewoon niet kon updaten door diverse redenen,allen te wijten aan de FP extensies bij Lycos,nu weer van dat.........

Stuur je een bericht naar Lycos krijg je na bvb 4 weken een totaal onzinnig antwoord en dat ben ik eigenlijk kotsbeu momenteel.

Dan plotseling gaat het weer...dan weer niet...en op de PC wordt er verder niets veranderd,dus het is iets bij Lycos veronderstel ik

Is er een mogelijkheid om in FP2000 het Web te blijven schrijven en aanpassen doch het te uploaden met een ander proggie of weet iemand raad ?

Heb onlangs nog fiks bijbetaald voor meer schrijfruite-en verlenging en dat stelt me nu toch wel erg teleur met dat Lycos gedoe.

Bijgevoegd wat vb. van de foutschermpjes
 

Bijlagen

  • HelpmijFPServerLycos2.gif
    HelpmijFPServerLycos2.gif
    12,2 KB · Weergaven: 12
  • voorHelpmij3evenster.gif
    voorHelpmij3evenster.gif
    8 KB · Weergaven: 11
  • voorHelpmijServerfout.gif
    voorHelpmijServerfout.gif
    11,3 KB · Weergaven: 11
Thanks Peter,maar hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk,ik zie ook nergens een verwijzing naar Frontpage od. ?
Nu in FP2000 klik ik (normaal gezien dan wel) gewoon op publiceren en FP deed de rest,wel heel gemakkelijk overigens.

Als leek met zo'n proggies lijkt me dat op't eerste zicht niet zo simpel te zijn :shocked:
 
Je komt pas kijken is het niet?
Dan zul je nog veel moeten leren.

Allereerst:
download notetab
www.notetab.com
freeware tekstverwerker en nog veel meer.

Info over site maken FP en scripts kun je vlot in een nieuwe file in notetab aanmaken en opslaan.
Op een gegeven moment heb je flink wat naslagwerk.

Speciale codes en scripts heb ik ook in notetab opgeslagen, je kunt tenslotte niet alles onthouden.

Nu ftp-en.
Simpel, net als in je verkenner in feite.
Je hebt bestanden op je eigen comp en die verplaats je naar je host.

Progs als FP en Arachnophilia doen ook de upload.
Echter files verwijderen bij je host zal ook regelmatig moeten geschieden.
Dan heb je toch een FTP progje nodig.

Zie:
http://members.lycos.nl/vazed/test/seagull_ftp.html

Alle ftp progjes werken op gelijke wijze, sommige zul je prettiger vinden werken.

Maar........ indien je de fp extenties ook benut, dan weet ik niet of het een goed idee is om met een ftp progje ipv FP te uploaden.
FP maakt ook mappen aan welke je dus niet moet vergeten te uploaden.
Maar omdat je site op je eigen comp toch in één map staat is het gewoon te zien wat gepubliceerd moet worden.

In seagull kun je dus ook sorteren op datum, zodat je alleen de laatste files bovenaan krijgt welke gewijzigd zijn, en die publiceer je dan.

:cool:
 
Bedankt,dan weet ik deze week wat te doen..:D ..toch begrijp ik niet waarom Lycos zoveel probs maakt met hun FP extensies,mja !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan