server2003, internet valt wegbij aansluiten UTP kabel van hub overige ps's

Status
Niet open voor verdere reacties.

thegamer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
20
ik heb een vreemd probleem :eek: , ik heb een servertje gemaakt op basis van een P3-500 512Mb geheugen en windows server2003 en op andere partitie XP erop, ipv van mijn oude P200 pctje met windows 98SE.... ik heb de netwerkaarten overgezet en alles aangesloten zoals het ook was bij de draaiende P200.... bij de P200 gebruikte ik winroute als softwarematige router voor windows en ik maakte handmatig IP adressen voor het netwerk aan,, dat heeft altijd gewerkt.... Maar nu in geval van of ik nu met server2003 opstart of met XP(porofessional) internet werkt, netwerk werkt ook maar niet als allebei de UTP snoeren aangesloten zitten aan de netwerkaarten. Beide tegelijk lukt niet het is of internet of netwerk maar beiden lukt niet??? twerwijl dat dat bij windows98 op de oude P200 een eitje was.... Ik moet er even bijzeggen dat ik winroute nog niet geinstald heb maar dat kan nooit het probleem maken... ik vermoed dat de laninstellingen geblokt worden door zowel server 2003 alsook XP maar kan niet vinden hoe ik dart moet oplossen dus heeft iemand een idee of ervaring ermee graag ......
P.S ik werkte dus met een gewone 3com HUb 100mbits en een softwarematig routeproggie genaamd winroute en geen hardwarematige internetrouter....:)
 
toegift

alle 3 systemen staan op "on" ingeschakeld dus, op server krijg ik internet op andere 2 pcs lukt dit nog niet!.... ook netwerk werkt!!! echter alleen tussen die 2 aangesloten pc's, verbinding makne in deze situatie tussen de server neer die pcs of omgekerd resulteert in een melding dat ik niet de juiste machtingen zou hebben voor deze netwerkbron (server dus) of omgekeerdvanaf de server naar de andere pcs hetzelfde verhaal... trek ik echter het UTP snoer van internet eruit dan doet het netwerk het helemaal weer zonder foutmeldingen maar heb ik dus ook geen internet meer, de internetwerkkaart is dan ontlast maar blijft dezelfde instellingen houden die ik al 1000 keer gewijzigd heb intussen om het probleem te vinden???? (dat ik geen internet geschakeld kan krijgen naar de andere pcs alleen op server komt natuurlijk ook door dat probleem normal zou XP dat methet thuisnetwerk moeten kunnen lijkt me??? met server2003 moet ik het nog ontdekken is nieuw voor mij mar ben al blij als het zooitje oooops met XP alvast weer werkt..... ben al 2 weekjes aan het kl..... word er dus ziek van....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows xp en Windows server

je kan niet met je eigen xp versie inloggen die je op dezelfde pc hebt staan,
op een windows xp server, verder moet de xp versie pro zijn,

heb ik je verder geholpen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan