Bewerkt filmpje verkleinen en omzetten in mpg , avi , mov of flv bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramona_!!!

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
12
Hallo,

Kan aub iemand mij helpen..??

Ik heb een filmpje opgenomen met mijn digitale camera. En nu wil ik dit filmpje eerst bewerken met Windows movie maker, en daarna op internet zetten, om zo mee te doen aan een wedstrijd.
Maar op die site kan je alleen bestanden uploaden met een groote van 20 mb en het moet een mpg , avi , mov of flv bestand zijn.

Het probleem is dus dat het onbewerkte filmpje al veel te groot is (47 mb)
En als ik heb bewerk met Windows movie maken dan wordt hij nog veel groter en dan is het ook geen mpg , avi , mov of flv bestand meer.

Weet iemand hoe ik het bewerkte filmje kan verkleinen en omkan zetten in een mpg , avi , mov of flv bestand????

Alvast bedankt.
 
Movie maker

Movie maker gebruik ik nooit, maar weet wel waar de schoen wringt.

Als je een filmpje gaat renderen, kun je bij de meeste programma's kiezen wat voor formaat je wilt.

Zover ik weet heeft movie maker de optie om hem te renderen met lage kwaliteit zodat hij te sharen is op internet.

Waar je op moet letten is:
resolutie: 720 x 562 is altijd te groot voor internet,
snelheid: vaak is 3000 kb/s nog te veel.

Weet niet of je ook DivX mag leveren, die geeft de beste kwaliteit bij lage sneldheid.

Eric:thumb:

P.S. kies wel voor opslaan als bestand, anders maakt hij VOB files voor een DVD.
 
Laatst bewerkt:
Nou het is me gelukt om door middel van Windows movie maker het bestand te verkleinen naar 20 Mb, maar nu moet ik het nog omzetten in een mpg , avi , mov of flv bestand.

En hoe moet dat dan..??
Want dat kan met Windows movie maker niet want als je dat filmpje vekleint hebt kan je hem niet meer openen met WmM.
 
Zal kijken

Zal de XP eens opstarten en voor je kijken.

Maar er is toch ook help [F1] in movie maker ?

Eric.

P.S. wat is dan de extensie van het bestand nu ???
 
Laatst bewerkt:
Ja er zit wel een help functie in Windows Movie maker,
maar ik kom er niet echt uit want alles is in het engels enzo:D

Maar wat voor soort bestand het nu is weet ik ook niet zo goed.
Als ik kijk bij eigenschappen dan staat er Audio-/videobestand van Windows Media.
En ik kan het niet meer openen met Windows movie maker.
Maar als ik dan naar die site ga om het filmpje te uploaden dan doet hij het niet, dus het is ook geen mpg avi mov of flv bestand.
En ik weet niet hoe ik het filmpje nu kan omzetten in een mpg avi mov of flv bestand
 
Ow ik heb net gevonden wat voor bestand het nu is.:thumb:

Een WMV bestand (windows media video)
 
je kan het converten, gaat heel makkelijk . ik gebruik er altijd IMTOO MPEG encoder voor. Ff bij google download IMTOO MPEG encoder intypen en dat prog downloaden. In IMTOO druk je op toevoegen en onderaan stel je het formaat in. Kijk(nadat je formaat hebt geselecteerd) bovenaan bij doel wel of er het goede doel bij staat, anders moet je op het bestand 1 keer klikken en formaat opnieuw selecteren. Het is een trial van dit prog dus je kan 5 minuten converteren. T werkt dus niet als je bestand langer duurt dan 5 minuten, dan moet je even een converter via google zoeken die dat wel kan.
 
Nou , ik heb geprobeert hoor met IMTOO MPEG ENCODER, maar nu is het bestand weer te veel te groot namelijk 60 mb in plaats van 20 mb.

Ik moet gewoon een avi , mpg ,mov of flv bestand hebbe van 20 mb ,, maar hoe..??
 
Sorry was er even niet

De meeste kunnen wel met WMV omgaan hoor, dus ik denk dat ze dat wel accepeteren.

Als je er een DivX van wilt maken zul je DrDivx van DivX.com moeten downloaden, dan wordt het een avi. Je kunt hem zelfs zo klein maken als je wilt.

De trial doet/deed het 14 dagen.

Eric:thumb:
 
Hallo,,:D

Nou het is me gelukt hoor..!!
Ik heb het gewoon verkleint en omgezet met één of ander vaag programma( movie shrink en burn)

Bedankt voor de hulp..!!!:thumb:
 
Ramona_!!! zei:
Hallo,

Kan aub iemand mij helpen..??

Ik heb een filmpje opgenomen met mijn digitale camera. En nu wil ik dit filmpje eerst bewerken met Windows movie maker, en daarna op internet zetten, om zo mee te doen aan een wedstrijd.
Maar op die site kan je alleen bestanden uploaden met een groote van 20 mb en het moet een mpg , avi , mov of flv bestand zijn.

Het probleem is dus dat het onbewerkte filmpje al veel te groot is (47 mb)
En als ik heb bewerk met Windows movie maken dan wordt hij nog veel groter en dan is het ook geen mpg , avi , mov of flv bestand meer.

Weet iemand hoe ik het bewerkte filmje kan verkleinen en omkan zetten in een mpg , avi , mov of flv bestand????

Alvast bedankt.


www.geovid.com
 
Ik wil niet spammen ofzo, maar het is misschien het vermelden waard dat je ook online, zonder software, videos kan converteren en verkleinen op bijvoorbeeld http://videoconv.net
 
@jobjol: Wil jij stoppen met het omhooghalen van oude topics.
Vooralsnog hebben wij vermoeden dat je wel aan het spammen bent.

Hiermee stoppen dus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan