Video capture / geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeKeet

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
14
Hallo, ik heb gezocht op deze site of mijn volgende probleem er al stond maar ik kan het niet vinden.

Ik wil vhs video's via mijn videorecorder op DVD's zetten. Beeld wordt wel opgenomen, maar geluid niet. Ik hoor het geluid van de videorecorder wel via mijn pc (medeon/microstar pc met een ati x600 video card). De medeon helpdesk kan mij niet helpen.

Via de geluidinstelling heb ik al van alles geprobeerd. Ik gebruik voor opname de frontline instelling, als ik daar bij geadvanceerd monitoring aanklik, hoor ik het geluid van de video.

Ik heb powerproducer, nero en windows moviemaker geprobeerd, maar helaas.

Wie heeft hier al eens mee te maken gehad ?

Groeten Hans

Ps ik krijg al de neiging om mijn banden door de hema of zo te laten omzetten.

Heeft
 
Moet je toevallig bij de geluidsinstellingen ook de Line-in selecteren om geluid mee te laten (op)nemen?

Heb ook zelf wel es zitten te klooien met een capturecard, heb nu een dvdrecorder met HD, is verreweg het makkelijkst ....
 
Hai,

Ik heb de vcr met de rode/witte/gele kabeltjes aangesloten op de gelijk ingangen op mijn pc en de daarbij behorende frontline ingang gekozen. Ook heb ik de rood/witte stekkers met behulp van een converter op zowel de line als de mic ingang gehad.

In alle gevallen, bij selektie van de juiste ingang hoor ik de vcr, maar wordt geen geluid opgenomen.

Groeten Hans

PS een hd recorder zit in de pen, baal alleen dat die dingen zo breed zijn. Past niet in mijn kast en wil geen uitstalling van apparatuur.
 
Help even.

Waarmee capture je.

Bij de meeste capture programma's kun je instellen wat de bron voor opname is.

Dus even naar instellingen, audio en dan de goede bron opgeven.

Eric:thumb:
 
Vervolg

Heb een pinnacle kaart, en nu is mijn PC een HD recorder geworden.

Veel handiger dan zo'n extra ding er bij.

Eric:thumb:

P.S. Het is ook mijn TV, muziek center etc.
 
Laatst bewerkt:
Eric, zoals genoemd, powerproducer, nero en windows moviemaker, de instellingen allemaal geprobeerd, zelfs met de helpdesk.

Maar je brengt me op een idee om het ook nog eens via mijn tv-card (antennekabel) te proberen, de kwailteit gaat dan wel achteruit, dus ik wacht nog effe om te zien of iemand een ander idee heeft

Overigens, de aansluitingen die op een pinnaclecard zitten, zitten allemaal ook op mijn pc.

Groeten Hans
 
Laatst bewerkt:
Help

Je zegt dat je de composiet video ergens in stopt, maar het is mij niet duidelijk wat je bedoeld.

Een PC heeft standaard geen Composiet/S-video in. Dus moet je de een of andere kaart hebben, of usb kastje, waar je dat mee doet.
Dus wat is je capture device ??

Ik heb zelf ook powerproducer, dus ik kan wel even kijken. Moet ik wel even een andere PC opstarten.

En S-video geeft een betere kwaliteit dan Composiet hoor.

Als je gaat naar intervideo.nl kun je DVD creator trial downloaden. Die lust zover ik heb gemerkt elk capture device. Zelf als pinnacle zijn eigen kaart weigert, kan DVD creator er nog steeds mee werken.

Eric.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Eric, mijn PC heeft dat wel. Ik heb overigens een Radeon X600 videokaart met tv in en composiet/s-video aansluitingen. De s-video aansluiting doet het niet met de vcr wel met de camcoreder, in beide gevallen geen geluid.

Ik ga eens even kijken op intervideo.nl

Je hoort van me.

gr Hans
 
Eric, ik zag op intervideo WIN DVD Creator (dvdsanta). Deze pikt alleen Digital Video, mijn videorecorder ziet ie niet.

Gr Hans
 
Eric, dat weet ik. Ik hoor het geluid via mijn pc, via zowel de mic, de frontline en de line ingang. Alleen geluid opnemen is een probleem. Ook de instellingen van mijn geluids zijn gecontroleerd.

Waar haal ik dat everest vandaan ?

Ik ga nu win dvd proberen.

Groeten hans
 
Download Everest

Everest Home
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Eric.

P.S. heb je ooit rechts geklikt op het luidsprekertje dan Volume regeling openen dan eigenschappen en dan opname ?
Dan kan je zien welke hij gebruikt. Win DVDCreator geeft je vanzelf de keuze.
 
Laatst bewerkt:
Eric, WIN DVD werkt zonder problemen, geluid werkt geweldig. Ik ga hierover contact opnemen met Medeon. Ze hebben me dus programmatuur geleverd die niet samenwerkt met het capture device. Ook daarom kon de helpdesk mij dus niet helpen.

Het blijkt nu dat ik de naam al wist maar dacht dat het de driver naam was, medion gebruikt nog al eens eigen aangepaste drivers, maar de naam is MEDION (7134) WDM Videocapture. Tenminste via dat device kreeg ik de hele tijd wel beeld en YESSSS met WIN DVD nu dus ook geluid.

WIN DVD vindt als enige ook de ATI T200 AV stream analog capture, via die keuze gebeurt er niets.

Hardstikke bedankt , het heeft me veel tijd gekost met het steeds maar controleren van instellingen die al goed waren, is het gewoon een kwestie van andere software.

Bedankt en groeten Hans.
 
Eric, waar in everest moet ik die naam terugvinden, ik zie wel mijn video kaart. Hans
 
Als je hulp nodig hebt.

Hallo Hans,

Ben blij voor je, dat het gelukt is. Daar is Helpmij ook voor.

Ik heb nog nooit gehoord van goede ondersteuning bij Medion.nl

Daarom ga ik altijd naar Medion.de, maar ja mogelijk is jouw Duits niet zo goed.

Het Device heb je al gevonden, dat is die WDM

Het probleem zit hem in software die gemaakt is om het eenvoudig te houden. Ook Pinnacle zoekt zelf het geluid op, maar ja als het fout gaat heb je een probleem. Want die programma's gaan er van uit dat zij de baas zijn. Alleen is Pinnacle nog wel tot de orde te roepen als je weet hoe.

Zoals ik op deze site al zo vaak heb geroepen, Win DVDCreator doet het ALTIJD.

Eric:thumb:
 
Ik zit ook met een probleem en kwam al googlend op dit forumdraadje terecht.

Mijn probleem is echter net iets anders van aard.

Ik heb een oude analoge videocamera met een s-video poort en de gewone rood,wit,gele aansluitingen (hoe heten ze ook al weer).

Op mijn PC heb ik echter alleen de mogelijkheid om deze camera via S-video aan te sluiten en ik krijg zoals hierboven al is aangegeven met s-video geen geluid.

Is dat op te lossen? Misschien een heel dom idee hoor, maar is er een kabeltje wat je in de microfoon uitgang van de camera stopt en wellicht in de microfoon ingang van de pc stopt?

Heb ook geprobeerd om m'n digitale camera als tussenstation te gebruiken, maar die heeft helemaal niet de goede aansluitingen. (alleen usb en firewire)

Help!
 
Ja hoor

Als eerste welkom op Helpmij.

Dit mag wel, je vraag stellen in de thread van een ander, maar sommige vinden eerder een oplossing te krijgen als je een eigen thread start. Niet iedereen laat de thread aan staan.

Rood en wit samen in line in.

Rood = rechts
Wit = Links
Geel = Composiet video
 
Laatst bewerkt:
geen geluid bij opnemen schermvideo medion-pc

Hallo,
Eerste keer op Helpmij in de hoop dat iemand er iets aan heeft.
Verleden jaar Medion-PC gekocht, geluid dat hoort bij video (youtube b.v.) is in orde maar laat zich niet opnemen, ook niet met WaveEdit Nero9. Magix Video de luxe 17 heeft de functie schermvideo-opnemen, maar ook geen geluid bij de opname; oplossing: stereoaudiosnoer met mann jackstekker vooraan in koptelefoonuitgang en andere kant 2x cinch (rood-wit of rood-zwart) aansluiten op achterzijde PC-kast de ingang voor audio. Audiocontrole blijft mogelijk met een dubbele jackstekker vooraan, dan kan je nog altijd met TEL of PC-LS blijven luisteren.
Vermoedelijk is deze PC-audiokaart zodanig opgevat om "illegaal" (?) copie maken tegen te gaan.

beste groet :cool:
 
Laatst bewerkt:
Ook jij welkom op Helpmij :)

Thanks voor de tip, maar let in het vervolg wel even op de "houdbaarheid" van een topic; deze was oorspronkelijk van juli 2006 dus is wel aardig over datum :D

Desondanks veel postplezier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan