kerktelefonie op de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
214
Wij zijn geabonneerd op kerktelefonie (onze kerk maakt nog gebruik van de "traditionele" dienst die door KPN wordt geleverd). Deze komt via de telefoonlijn binnen. Op de telefoonaansluiting is door een KPN-monteur een audio-aansluiting (2x tulp) geplaatst. Daar wordt standaard een speaker op aangesloten zodat we geluid hebben.
Ik heb een kabeltje gekocht met 2x tulp aan beide zijden en deze aangesloten op de tuner-versterker (AUX). Nu kunnen we ook luisteren via de gewone geluidsinstallatie.

Verder heb ik een kabeltje gekocht met aan een zijde 2x tulp en aan de andere zijde een jack-plug, zodat ik ook geluid via de PC kan weergeven (en vervolgens digitaal opnemen).
Alleen weet ik niet op welke ingang ik die kabel dan moet aansluiten op de geluidskaart.
Wie kan mij helpen?
 
de geluids ingang :)
vaak aangegeven met een rondje waar een pijltje naar binnen in het rondje wijst.
 
Wat Peter-1985 zegt is natuurlijk helemaal waar. Het is soms alleen lastig te zien dat ikoontje. Als je de manual van de geluidskaart niet hebt, probéér het dan gewoon! Dan hoor je of je de goeie ingang hebt. (Op mijn Audigy is het trouwens de 4e van rechts.)
 
klopt bij de ene kaart is het beter aangegeven dan de ander,
en soms is het icoontje echt moeilijk te zien.
ook moet je ff kijken of bij de volume regeling je line in,
niet gedempt staat (dan hoor je ook niks).
Ik heb een creative Audigy 2 met een front panel
waarop ik veel verschillende soorten aansluitingen kan inpluggen :)
 
En als je gekleurde aansluitingen hebt, is blauw de line-in.
 
Peter-1985 zei:
niet altijd dat varieerd ook weer per kaart ;)

Nee hoor, dat is de afgesproken standaard (ik dacht vanaf september 1990) .
Het kan wel zijn dat het in geval van een 5.1/7.1 opstelling ook als uitgang gebruikt kan worden.

Groen=Line out (bij 5.1 front out)
Blauw=Line in (kan bij jacksensing configuraties ook gebruikt worden als 'zwart')
Rose=Mic
Zwart=bij 5.1 rear out
Oranje=bij 5.1 center en sub out.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan