Met welke taal kan ik het beste beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uzi18

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Ik ben nog jong:o en ik wil graag dingen weten over computer en ik hoor veel dingen over programmeren de vraag is: Is het belangrijk programmeren en waarmee kan ik als eerste mee beginnen ?
alvast bedankt:thumb:

Er zijn verschillende soorten programmeertaal.

Je hebt volgens mij 2 belangrijke kanten namelijk de webprogrammatuur en de programmatuur die wordt gebruik voor programma's onder windows e.d.

De meeste mensen beginnen met het programmeren voor het web, als je dit wilt gaan doen zul je het beste met HTML kunnen beginnen aangezien dit nog altijd het meest wordt gebruikt. Ook wordt HTML in andere webprogrammatuur gebruikt zoals PHP en ASP.

Wat wil je zoal weten dan?

maak niet uit

welke programmeertaal wordt het meest gebruikt?

Uzi18 zei:
maak niet uit

welke programmeertaal wordt het meest gebruikt?

Dit is C++, maar om je daar,zonder enige voorkennis van programmatie, je tanden in te zetten......... Ik zou zeggen, begin met simple BASIC. Zodoende leer je de logica en en vaardigheden.Eens je dit onder de knie hebt kan je altijd overstappen op een moelijker taal.

het heet gewoon basic ?
want er bestaat ook Qbasic ,Visual Basic etc.

Uzi18 zei:
het heet gewoon basic ?
want er bestaat ook Qbasic ,Visual Basic etc.

Nu ja, in basic bestaan er verschillende versie's. Het princiepe blijft echter hetzelfde. Soms kunnen sommige commando's iets verschillen. Maar het blijft nog een makkelijke taal. In VB kan je al relatief krachtige zaken programmeren. QBasic is eigenlijk afgeleid van de eerste Basic. Niet verwarren met QBase

en nog een vraagje maar niet zo'n moeilijke
wat voor soorten programma's zijn er gemaakt (c++ en basic)?
gewoon paar populaire programma's?(meest gebruikte)
en met programmeren kan je dan ook spelletjes mee "schrijven"?

Boh er zijn veel programmeertalen. Assembler, Pascal, Cobol etc..
Ik denk dat je voor spelletjes beter Java neemt. Maar dan moet je ook nog grafisch onderlegd zijn. Dus aan u de keuze natuurlijk.

u kan je zeggen want ik weet 100% dat u ouder dan mij bent

waar beginnen met programmeren.

Volgens mij kan je net zo goed beginnen met een moderne programmeertaal.
Bijvoorbeeld c#.

Met c# kan je zowel windows programma's en Web applicaties maken.

Hiervoor heb je drie dingen nodig ( naast een windows XP computer )

Het Dot.Net framework : Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package
Dit is gratis bij microsoft te downloaden.

Ook het .NET Framework 2.0 Software Development Kit heb je nodig.
Ook dit is gratis bij microsoft te downloaden.

Als laatste heb je een programma nodig waarmee je de programma's in kan schrijven/bouwen )
Er is een gratis programma : :thumb:
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx

Begin eenvoudig, en koop een boek over c# programmeren.
In het begin is het veel lezen, uitproberen en vragen aan mensen die al wat meer weten.
Maar hou vol, het lukt je wel!! :D

succes,
Roland

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf begonnen met GameMaker (gamemaker.nl)
Erg leuk, simpel, goeie en veel tutorials, goeie comunity, maar ook wanneer je door je simpele fase heen bent en je snapt het principe, blijkt dat je met gamemaker Veeel en VEEEEL meer kan! Je kan dan gml gaan leren, dan moet je scripts schrijven enzo, en kan je hele programma's maken ipv games. een vriend van mij heeft ooit een soort powerpoint gemaakt, waarmee je pdf's kon maken.. Zodra je nog een stapje verder gaat crasht ie, en zal je een echte taal moeten leren (zoals bijv. idd C) maar dan snap je het programmeer principe!

EDIT:
Sorry ik ben niet begonnen met gamemaker, als klein kind heb ik met superlogo gespeeld, de kinder versie van LOGO.. LOGO is ook leuk om te proberen, een tekenprogramma (maar ook uitgebreider dan alleen tekenen als je een beetje verder komt!) Superlogo is iniedergeval ook in het NL...

Laatst bewerkt:
Of anders Delphi. Bij 3DBuzz hebben ze instructie video's waar stap voor stap uitleg wordt gegeven.

1e les begint met het uitleggen hoe je het gratis programma download en installeerd.
Ze beginnen us echt bij het begin :)

Op de site staat overigens ook informatie over andere programeer talen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan