Adobe Professional 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisabeth2006

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
12
Kan iemand mij helpen met het volgende, ik word er helemaal stapeldol van. Probeer al een hele tijd adobe professional 7.0 te installeren onder windows 2003. Krijg steeds het bericht dat het data1.cab bestand niet gelezen kan worden. Het ligt niet aan de cd, want ook met een spiksplinternieuwe van mijn college krijg ik het niet voor elkaar. Heb de dvd-speler al uitgeschakeld en driver opnieuw geinstalleerd, blauwe schermen met stopfouten bij de vleet, het helpt allemaal niet. Ik ben wanhopig:( :( :(
 
Adobe Acrobat Professional 7.0 heeft als systeemvereisten o.a. Windows XP Pro of Home en Windows 2000 met SP2.

Windows 2003 staat daar niet bij. Zie deze Adobe-site.

Moet op jullie bedrijf de systeembeheerder dit soort toepassingen niet beheren?

Heeft die collega een stand-alone werkstation?

Als het bovenstaande geen oplossing geeft:
die blauwe schermen met STOP-meldingen zijn nodig om te kunnen bepalen wat de oorzaak is van het conflict.
 
Sorry, ik zit een beetje te neuzelen, even de correcte info. Het gaat om Windows XP Pro(versie 2002) en Office Pro 2003. Dus volgens mij zou dat allemaal goed moeten gaan. Wij zijn maar zo'n klein bedrijfje dat wij geen aparte systeembeheerder in dienst (kunnen) hebben. Vandaar mijn noodkreet hier.

Volgens mij zit het probleem ergens in de netwerkinstellingen. Want ik ben gisteren weer aangesloten via de wireless op het netwerk en vanaf dat moment zijn de problemen begonnen. Daarvoor werkte ik met een "gewone" kabelaansluiting en had nergens last van. Ik krijg melding dat het data1.cab bestand niet toegankelijk is en vervolgens de melding fout 2350.

Wellicht met deze info nog een idee?
 
Elisabeth2006 zei:
Volgens mij zit het probleem ergens in de netwerkinstellingen. Want ik ben gisteren weer aangesloten via de wireless op het netwerk en vanaf dat moment zijn de problemen begonnen.
Hoewel er geen systeembeheerder is in formele zin: hoe en door wie zijn de services van Windows XP ingesteld? Soms wordt daarin de bevoegdheid om vanaf CD-Rom te installeren gedeactiveerd. Dan is het eerste installatiebestand van de CD-Rom, cab1, niet toegankelijk.
 
Door de "systeembeheerder" die wij af en toe inhuren. Die heeft mij dus gisteren via de wireless op het netwerk gezet (domein). En daarna begon de ellende.
 
Vraag hem of de service "Installeren vanaf CD-Rom" in Windows XP door hem is uitgeschakeld en zo ja, om hem weer in te schakelen.
 
Hij kan op andere plaatsen zijn eigen beleidsinstellingen geformuleerd hebben, maar als voorbeeld, kijk dan eens bij, Configuratiescherm, Systeembeheer, Lokale beveiligingsinstellingen.

Daartussen staat de regel: " Apparaten: cd-rom toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers".

Zodra je via het netwerk bent aangemeld, ontbreekt de bevoegdheid dus.
En meestal heeft de beheerder ingesteld, dat gebruikers zich op lokaal niveau niet kunnen aanmelden en hijzelf uiteraard wel.

Maar zoals gezegd: er zijn meer plaatsen waar de netwerkbeheerder eigen beleid kan vastleggen.
 
En wat betekent het dan precies als daarachter staat "uitgeschakeld"? Is dat dan de oorzaak of betekent het dat dit niet het probleem is?
 
Elisabeth2006 zei:
En wat betekent het dan precies als daarachter staat "uitgeschakeld"? Is dat dan de oorzaak of betekent het dat dit niet het probleem is?
Als je dat veranderd in "Ingeschakeld" dan pas geldt de beperking.
Maar belangrijk is om te weten wat de systeembeheerder met dit soort instellingen heeft gedaan in het voor jullie geldende netwerkbeleid.
Misschien dat je, zodra je inlogt op het netwerk, een gebruiker met beperkte bevoegdheden bent.
Maar de systeembeheerder is de enige die hierover uitsluitsel kan geven.

NB: is er binnen jullie werkeenheid niemand die ook Administrator bevoegdheden heeft?
 
Eeeeeh, jawel, ik kan bijvoorbeeld wel op de server komen als administrator, maar ik zou niet weten wat ik daar dan zou moeten, hahaha. Of ik ook via deze pc als administrator kan aanloggen, weet ik eigenlijk niet, zou ik eens moeten proberen. Later meer
 
Ik kan ook via eigen pc als administrator inloggen, maar daarvoor geldt hetzelfde als bij het vorige bericht: geen idee wat ik daarmee opschiet
 
Mmm...even terug naar het Acrobat-probleem. Misschien zoek ik het te ver, hoor.
Toch maar wachten op het advies van de systeembeheerder.

(Ik moet nu de deur uit, vanavond zal ik kijken of je er uit bent :eek: )
 
Hij heeft mij de hele installatiefolder op de server laten kopieren, en het mij vervolgens vanaf de server laten installeren. Geloof het of niet: het werkt als een zonnetje. Maar waar het probleem nou heeft gezeten...?
Hartelijk dank voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan