DVD files maken voor afspelen op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
208
Resultaat moeten DVD-files opleveren,waarna branden met NERO 7 ik het op elk DVD-speler kan bekijken!.

PROBLEEM: Ik heb destijds 2 dvd's gekregen,hierom stond voor +/- 6 uren met de camera gefilmf beeld& geluid,extensie weet ik niet maar het was afspeelbaar op een DVD-speler!.
Ik heb uren lopen aan*****n om van deze 2 dvd's grootte +/- 8,5GB,je raad het al 1 dvd te maken!.
Ik weet niet wat ik heb gedaan maar met NERO was het gelukt alleen staat nu alles op 1 DVD met 'nero digital'en uitsluitend afspeelbaar op me PC met NERO.Elk andere prog.om divx/mpeg/dvd aftespelen weigert!!!.

het zijn 15 losse MPEG-4 tjes van elk +/- 300 MB..alles staat op de dvd & me PC.

Nu heb ik zoveel gelezen.zoveel prog.gedownload & codes & allerlei andere stuff toch kom ik er niet uit!.

Ik wil deze 15 losse wat samen 6 uren beeld & geluid is behouden op 1 DVD en afspeelbaar maken voor op een DVD-speler..de volgorde moet ik ook rangschikken,het moet namelijk wel aansluiten..nu staat alles door elkaar!.

Hoe krijg ik van MPEG4 DVD files???...

Moet ik converteren naar MPEG1?
Moet ik converteren naar MPEG2?
Naar divx?
Naar avi?
En hoe doen ik het het snelst?.

Ik haal ALLES doorelkaar..
Maar NERO DIGITAL is ook iets heel aparts & alleen met nero showtime meen ik zelf in NERO-7 afspeelbaar!.

WMP,DIVXPLAYER,BSPLAYER,POWERDVD etc..etc..spelen het absoluut niet af!.

Verders heb ik dvddecrypter,dvdshrink maar ook hiermee kom ik niet verder
Ik heb op deze site Blaze media pro link gezien deze gedownload ook niet ver mee gekomen..Ik heb zelfs adobe Premiere binnengehaald,moviemaker geprobeerd.

Het zal wel aan mij liggen,ik heb kennelijk de software welke ik nodig heb maar hoe te beginnen moet ik per stuk converteren de MPEG-4 tjes en dit dus 15x zodat ik dvd-files creer daarna deze samenvoeg OF kan het allen in 1x?.

Het is vrij groot klopt,maar is ook 6 uren beeld&geluid en dat op 1 DVD ik heb ALLE tijd..
Wie helpt me ff met een schop in de goede richting
stap voor stap?

:thumb: :thumb: :thumb:
 
Dit is wat ik zou doen, maar misschien is dit wel een verhaal dat het nog onduidelijker maakt:
Natuurlijk gebruik ik alleen gratis programma's
Ik zou beide dvd's rippen (met smartripper in mijn geval)
Alle hoofdstukken uit beide dvd's omzetten naar avi's met XMpeg. Voor Video zou ik XVid codec gebruiken met een mooi hoge bitrate (1200 kb/sec ofzo). Voor geluid mp3 codec van LAME met een hoge bitrate (192 kbit/sec ofzo).
Dan dit verhaal van mij lezen en doen wat er staat, alleen dan meerdere films met Gui For DVDAuthor erin zetten: http://home.hetnet.nl/mr_1/0/okkel/avi2dvd/
Mocht het niet gaan passen kan je de hele DVD boom op je harde schijf met DVDShrink passend maken.

Progjes:
XMpeg: http://www.xmpeg.net/website/
XVid codec: http://www.xvid.org/
LAME codec: http://www.free-codecs.com/download/Lame_Encoder.htm
 
De originle 2 dvd's heb ik NIET meer!.

*Ik ben momenteel zo ver dat ik het uitsluitend nog met quicktime op me PC kan bekijken
en met Nero showtime thats it!.

Heb alle nieuwste codecs gedownload.
Ook divxplayer,bsPlayer allernieuwste versies gedownload maar helaas NIET te bekijken!

Formaat is MPEG-4 dvdshrink doet er niks mee zo ook alle andere prog.:confused:

Ik pak je links op,ga FF stoeien!.

Bedankt voor je reactie...

Ik wil het liefst NIET sleutelen aan de video en/of geluid deze zijn perfect kan beter maar later,Nu wil ik uitsluitend deze MPEG-4 omgezet hebben naar dvd files branden met NERO ff sorteren op volgorde en dan bekijken op me TV via de DVD-speler!

De cameraman had gefilmd en 2 dvd's gemaakt,hoe in welk formaat GOD mag het zeggen
Ik heb er 1 dvd van gemaakt werd opeens MPEG-4 met NERO DIGITAL gedaan.
Het afspelen op me PC geeft gigantische problemen.

Kan ik niet FF snel MPEG4 omzetten naar AVI ofzo dat het wat makkelijker word voor me?!.

Ook het andere prog. smartripper doet er niks mee!.

ik heb de files op me PC dit werkt het snelst dan laten lezen via de DVD-rom

we komen er wel bedankt
 
dropl zei:
Je kan eens proberen ze met VideoLan te openen.
http://www.videolan.org
Als deze ze opent, laat ff weten ajb

Ok het werkt..en nu?
Je eerdere reactie met URL's hebben niet gewerkt.heb alles gedownload maar kom niet verder?
XMPEG vraagt om een dvdroot of browse ik heb MPEG4 geen dvdfiles daar wil ik juist heen???
Ik heb NU niks aan XMPEG..
 
Laatst bewerkt:
Afspelen van een DivX (MPEG4)

Met Windows
Om DivX af te kunnen spelen moet je wel de DivX codec's op je systeem hebben geinstalleerd. Na installatie moet je in staat zijn om met de Media speler de video's af te spelen. Voor sommige bestanden die van internet zijn gehaald, moet je ook nog de Nimo codec installeren.


Bovenstaande werkt dus NIET bij mij,Ik kan nu alleen met quicktime[wat ik niks vind],videolan & nero showtime3 afspelen op me PC.rest functioneert NIET,wilt niet meewerken maar met videolan kan ik het dus NU bekijken en nu...

Deze MPEG4 moet Nu naar AVI of liefst direct dvd-files of divx makkelijkere extensie wat ik wel kan afspelen met andere spelers!.

Ik hoef niet perse met ALLE spelers die er zijn af te kunnen spelen als ik het kan rangschikken en op DVD kan bekijken ben ik tevreden dan maar AVI of DIVX prima
dvd-files is omweg volgens mij komt er heel wat bij kijken FF mpeg4 naar dvd-files zetten ff branden met nero zit er volgens mij niet bij met een specifiek prog.'tje

alvast bedankt

stap voor stap moeten we naar het uiteindelijke resultaat toe werken
tot nu nog geen succes,behalve af kunnen spelen op me PC
 
VideoLan kan, behalve afspelen, ook een video bestand in een ander formaat opslaan.
Kies bestand->open bestand
Selecteer 1 van je mpeg4 bestanden
Vink 'Stream uitvoer' aan en klik op 'Instellingen'
Onder 'Uitvoer Methodes' vink je 'Bestand' aan en verzin een bestand waar je het wilt opslaan, maar zorg dat het met .mpg eindigt
Onder 'Inkapseling Methode' kies je 'MPEG PS' (dit weet ik niet helemaal zeker, ps=program stream, ts=transport stream)
En onder 'Tanscoding opties' kies je:
Video codec: mp2v met 3072 kb/sec bitrate
Audio codec: mpga met 256 kb/sec bitrate en 2 kanalen
Het zal zeker enige tijd duren, maar daarna zou je het gecreëerde bestand moeten kunnen afspelen met wmp. Als dit niet lukt kan dat 2 oorzaken hebben:
1 - Je hebt geen mpeg-2 codec geinstalleerd (waarschijnlijkst als je ook geen dvd's op je computer kan bekijken met wmp)
2 - Er is iets mis met de instellingen - je kan 'MPEG TS' onder 'Inkapseling methode' ook nog eens proberen
 
FF het volgende als aanvulling ik weet niet wat NERO digital heeft gedaan:

Ik heb geteld 17 x +/- 250 MB varieerd van 240 MB tot 270 MB per fragment!.
allen goed beeld & geluid..
ik ging kijken met videolan en ik zie dus per fragment tijdslijn 12 minuten 15 minuten
dus 17X +/- 15 minuten kom ik op ruim 4 uren excuus dat ik 6 uren had vermeld!.

Maar het stond daadwerkelijk op 2 dvd's totaal 8,5GB klopt wel denk ik want 1 dvd kan max.2 uur film bevatten toch?.

ik zit dus met losse fragmentjes puzzelen sorteren levert 17X 15 minuten op als MPEG4
Nu MOET dit naar DVD,en het liefst op 1 DVD van 4,7 GB passen
in me dvd-speler en op tv kijken dit wil ik als resultaat!.

Ik vind het vreemd dat WMP divxplayer & zelfs bsplayer niet afspelen deze korte +/- kwartier durende fragmentjes,heb all codecs etc..etc..gedownload!.

Wat houd nou NERO DIGITAL eigenlijk in,iemand enig IDEE?
Wat doet NERO DIGITAL met de bestanden?.

alvast bedankt

stap voor satp svp
ALLE reacties & prog.welkom
 
Ik kan ALLE dvd's welke in dvd-formaat zijn gemaakt bekijken op me PC
Ik kan vlekkeloos branden.de brander en de speler zijn perfecto

Het probleem is de manier hoe nero digital dit heeft weg gezet en gebrand op DVD om te bewaren!.Ik heb van 2 dvd's met nero digital 1 dvd gemaakt en destijds gebrand klaar
NU wil ik kijken op me dvd-speler gaf fout aan dus de DVD in me dvd-speler van me PC gebeurde nix toen alles naar de HD gezet rest v/h verhaal weet je

Ik heb je reactie net gelezen ik ga met VIDEOLAN alvast per fragment aan de slag

Nogmaals ik wil MPEG4 omzetten op me PC naar dvd-files,vervolgens met NERO branden op lege DVD zodat als ik deze in me dvd-speler doe kan kijken op me TV

De dvd speler & brander van me PC werken optimaal heb ruim 300 films al weg gebrand

dit wat ik heb is een BRUILOFT van dit jaar wat op 2 dvd's stond heb ik op 1 dvd gezet met NERO digital[nero 7] bewaard op DVD
als de DVD niet werkt in de dvd-speler welke aan me TV zit aangesloten is er iets niet goed
zodoende kwam ik hier met mijn vraag MPEG4 omzetten naar ?????
Branden opnieuw op DVD met Nero maar deze X als dvd correcte & door dvd spelers herkende extensies zoals sub,vob-files.waaruit een speelfilm zeg maar is opgemaakt
daar wil ik naar toe

PC werkt PRIMA is vrij nieuw,mijn bovenkamer weet niet meer exact hoe te beginnen welke prog,beste & snelste is vandaar

excuus voor wellicht onjuist begrepen problematiek door de lezers
ik ben altijd warrig.
bedanlt Alvast ALLEN
 
Zie voor de oplossing:

Topic eveneens onder MULTIMEDIA--->>> BEELDBEWERKING--->>>mpeg4 to DVD-files
allen bedankt voor de goede tips...

nou maar FF anderen helpen met andere problems,ik ben voorlopig wel geholpen!.
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
naar 1 DVD

Is het mogelijk +/- 8,5 GB Film wat als DVD-formaat/files op mijn HD van me PC staat weg te branden op 1 DVD?.

*Met Dvdschrink lukt het mij niet,Is er een andere Prog?!.
*Ik had in het verleden Originele 2 dvd's met NERO DIGITAL omgezet/verkleind en kreeg ik alles op 1 DVD als MPEG4 werden 17 losse fragmentjes bij elkaar de FILM,maar de segmenten zijn elke +/- 15 minuutjes..

Ik wil de 17 fragmenten bij elkaar stoppen zodat het na branden UITSLUITEND op 1 DVD als een FILM word afgespeeld op me DVD-speler?!.

Moet ik nu van DVD-Files weer terug naar MPEG4?
Of moet ik van DVD-files naar AVI-formaat?
Of moet ik van dvd naar (s)vcd?

Welke progjes kan ik het allerbeste gebruiken

HET ALLER ALLER BELANGRIJKSTE IS DAT IK DUS 8,5 GB BIJ ELKAAR HOU EN OP 1 DVD PASSEND KRIJG EN ALS EEN FILM KAN AFDRAAIEN

DUS NIET LOSSE FRAGMENTEN VAN +/- 300MB DIT 17X WANT HET PAST DAN WEL OP 1 DVD MAAR IS NIET EEN FILM!.

DAARNAAST IS HET ME TOT OP HEDEN ALLEEN MET BERO DIGITAL GELUKT EN DEZE KAN UITSLUITEND OP ME PC WORDEN AFGESPEELD TERWIJL IK OP DVDSPELER VAN ME TV WIL KIJKEN NIET OP DE PC!

MPEG4?
AVI?
(S)VCD?

WELKE IS BESTE OPTIE?.

Voorkeur gaat naar werkende progjes zonder reclame,demoversies of probeer zoek ik niet!.
Voorkeur zo simpel & makkelijk mogelijk.
alvast bedankt?!.


8.5 GB naar max.4,7 GB dvd-files possible:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan