software om hd te repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvvio

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
Berichten
10
ik heb dus een hd met kuren. bestaat er software die een hd helemaal op de schop kan gooien?
alvast bedankt
 
HDDRegenerator, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Spinrite, ook een prima progje, werkt alleen op een andere manier.
En uiteraard chkdsk, maar die repareerd niet het oppervlak, alleen de bestanden, soms.
 
Als het probleem te wijten is aan bad blocks.
Dan kan je best even naar de website van de fabrikant gaan. Ze bieden meestal tools aan om ervoor te zorgen dat de bad blocks niet meer worden gebruikt.
 
Tja, ik weet niet hoe oud die hdd is, maar idd. goede software kost een paar centen en als er toch een paar centen op tafel moeten komen...........

Tel daarbij op dat een beginnende slechte hdd er nooit meer "gezonder" op zal worden, kijk dan naar de regel hieronder.

WD 200 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache € 74,95 (=slechts een richtprijs)
 
Ik gebruik zelf ook hdd regenerator. Heb op deze manier al een paar hardeschijven kunnen repareren.
 
Op internet zie ik hem staan voor ongeveer 60 dollar. Heb hem zelf van iemand gekregen dus heeft mij niks gekost.
 
Tja, 60 dollar is maar net iets minder dan een compleet nieuwe van 200 GB. Als het de mijne was dan.............
 
Indien je scholen, "rusthuizen" etc, help, of de mensen aldaar, zonder een ruim budget, is het wel een goede investering, en de meeste schijven blijven het daarna, nog steeds doen.
 
En wat doet die hdd regenerator, buiten de tools die de fabrikant meeleverd.
Ik ben even op de site gaan kijken,

Ability to detect physical bad sectors on a hard disk drive surface.
Ability to repair physical bad sectors (magnetic errors) on a hard disk surface.
The product ignores file system, scans disk at physical level. It can be used with FAT, NTFS or any other file system, and also with unformatted or unpartitioned disks.
Bootable regenerating diskette allows starting regenerating process under DOS automatically.
Bootable regenerating CD can be created from the program and used to automatically start regenerating process.


Het tool dat ik bij mijn western digital harde schijf bij heb gekregen doet dit ook allemaal hoor. nogal dom om daar 60 euro voor te gaan uitgeven.
En deze tool is gewoon te downloaden op hun site.
 
Ability to repair physical bad sectors (magnetic errors) on a hard disk surface.

Dat doet bijna geeneen prog, ook die van je schijfbakker niet.
 
Ik ben er zeker van dat het prog van western digital het wel doet, ik heb zo mijn bad sectors op mijn harde schijf gefixt. Maar als je liever wil dat de mensen 60 euro uitgeven okey dan.
Een harde schijf maker brengt expres zo'n programma's uit, dat zorgt ervoor dat ze niet zoveel harde schijven moeten inruilen als er bad sectors zijn.
Ik dacht dat seagate ook zo'n tool had.
maar hier vind je in elk geval dat van western digital
http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999&swid=3
je kan ook een cd image downloaden
http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999&swid=30
 
Laatst bewerkt:
Zo'n progje van de schijffabrikant controleert alleen de flags die chkdsk b.v. eraan hangt, en veranderd die als het progje vind dat het wel kan, aan de magnetische veranderingen doet hij niets.
Een echte bad cluster of block kan hij niet repareren.

Maare, ondervinding is de beste leermeester, en je mag geloven wat je wilt, het blijft gebakken lucht.

Spinrite doet dat wel, alleen die is meer geschikt om het opervlak weer voor gebruik in orde te maken, je verliest alle data, indien je die optie gebruikt, HDDRegenerator, daarintegen, doet niets aan de informatie op het magnetisch oppervlak, hij past alleen de afwijkende eigenschappen weer zo aan, dat deze weer gebruikt kunnen worden.

Je denkt nu dat iemand dit gaat ontwikkelen, maakt, op de markt brengt als iedere schrijffabrikant al zoiets heeft?

Ik heb beide progjes vaak genoeg gebruikt, en waar die andere het laten afweten, kunnen deze het wel.

Zelfs de progjes van Ontrac, die de basis zijn voor al die progjes van de schijffabrikanten, heeft niet eens zoiets.
 
das toch raar, ik run dat prog onder windows en ook mijn badblocks onder linux zijn verdwenen. Dus met flags van chkdsk heeft het totaal niets te maken.

In elk geval mijn probleem met bad blocks is opgelost en het heeft mij geen eurocent gekost.
Ondervinding is inderdaad een goede leermeester, maar ik denk dat je toch maar eens wat meer moet testen voor je die 60 euro gaat uitgeven voor een prog.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat het ook gratis gaat, en niet over de kwaliteit van die programma's. Als je er al 60 euro voor moet betalen dan zou je normaal toch al kunnen verwachten dat het kwaliteit is.
 
Nu het één keer is gelukt bij jou, wil dat niet zeggen dat het gebruikt kan worden bij anderen, nogmaals, het is niet zo, waarom zou ik het dan aangeschaft hebben? als het ook gratis kan.

Vraag eens aan die fabrikanten van die schijven hoeveel er van die dingen RMA worden gestuurd, ondangs hun geweldige progjes, die analyseren en hangen er een flag aan, niet meer en niet minder.
Heb er nooit ééntje RMA gestuurd.

Sorry, maar eigenwijsheid heeft niets met wijsheid te maken, je kunt wel vol blijven houden dat die progjes hetzelfde doen, maar dat is niet zo.:confused:

I rest my case.
 
Ik denk dat het duidelijk is dat de vraagsteller best eerst de gratis progjes van de fabrikant probeerd en pas daarna overgaat naar het meschien iets uitgebreidere hdd regenerator. Hier vind ik je wel eigenwijs in.

Verwacht ook geen wonderen van dat programma, ik vind verschillende mensen op internet die door dit programma zelfs niet kunnen geholpen worden. Dus je betaald zoveel euro en je bent ook niet zeker dat de harde schijf in orde gaat komen.

Waarom dan toch rma omdat je er recht op hebt, de meeste mensen hebben liever een totaal in orde harde schijf dan een gefixte, sommige mensen kennen de mogelijkheid niet tot fixen.

Ooit al eens van stijgend aantal badblocks gehoord, daar is niets maar dan ook niets aan te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan