sjablonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
143
hallo,
De standaard sjabloon in MS word is "normal.dot". Welke naam heeft dit bestand in Writer en waar wordt het opgeslagen?
Als ik het venster met bestandlocaties open in Writer staat er nergens een map ingevuld voor mijn nieuwe sjablonen. Mijn nieuwe sjablonen worden automatisch opgeslaan in een submap van openoffice. Ik zou echter graag zelf een specifieke map ingeven maar vind nergen een middel om een map toe te voegen bij de bestandlocaties.
Weet iemand hoe het moet?
Dank bij voorbaat.
 
OOo heeft geen Normal.dot. Je kunt zelf een standaardsjabloon aanmaken en instellen (eventueel door de huidige te bewerken en aante passen en vervolgens als standaardsjabloon in te stellen.), als je dat wilt.

Ik zou echter graag zelf een specifieke map ingeven maar vind nergen een middel om een map toe te voegen bij de bestandlocaties.

Systeembrede (voor alle gebruikers van OOo) sjablonen worden opgeslagen in:
{installpath}/OpenOffice.org2/share/template

Gebruikers-sjablonen (voor die spec gebruiker) worden opgeslagen in:
{installpath}/OpenOffice.org2/user/share/template

Je kunt een nieuwe map binnen die standaardpaden aanmaken via:

Bestand > Nieuw > Sjablonen en documenten. Rechtsklik op de map Mijn sjablonen en kies dan de knop Beheren. Klik op Mijn sjablonen zodat die geselecteerd is en rechtsklik vervolgens. Kies Nieuw en een nieuwe map wordt aangemaakt.

(ps: de mogelijkheid om de paden in te passen via Extra > Opties > OpenOffice.org > Paden is in de nieuwe versie teruggebracht naar een vijftal paden. Een herbezining daar lijkt op zijn plaats. Tot op heden nog geen uitslag van bekend.)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en veel plezier met OOo

(ps: vergeet svp niet je vraag op "Opgelost" te zetten als die is opgelost.
Dat vind de Mod fijn. :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan