Image Windows XP terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Kan iemand mij stap voor stap informatie geven (of een link) hoe een ik een image van Windows XP terug kan zetten nadat mijn pc gecrashed is. Dit is op dit moment nog niet zo maar ik wil uit voorzorg een immage backup maken voor het gerval dat. Ik heb het programma Norton Ghost 9.0.
 
Nortong Ghost installeren op de pc, het programma openen en dan de wizard volgen. Het wijst zich eigenlijk vanzelf.
Als je de cd-rom erin doet en kiest voor "rondleiding", dan wordt het stap voor stap uitgelegt.

Met het terug zetten van een backup, moet je de pc vanaf de Norton Ghost cd-rom opstarten.

@Bertus,
Die uitleg werkt niet voor de nieuwere Norton Ghost versie's.
 
kan ik ook alleen een totale backup maken van alles behalve het os systeem,want dat zet ik erna een crash wel weer nieuw op.
Het os sys er opnieuw opzetten is niet het meeste werk de drivers en software wel.:eek:
 
Als je de OS installeerd, zul je ook de drivers en software weer opnieuw moeten installeren.
 
Het gaat dus om het bestandje ghost.exe. Hiermee kan ik kennelijk ook nadat mijn PC is gecrashed en dus geen OS meer heeft Ghost (van Symantec) weer opstarten. Waar vindt ik dit bestandje?
 
Vergeet de uitleg die Bertus aangaf, die is niet voor Norton Ghost 9.0.
 
IK gaf toch in mijn oorspronkelijke vraag aan dat het om Nortobn Ghost 9.0 ging. Ik begrijp wel dat ik eerst een recovery diskette moet hebben om Ghost op te starten. Hoe maak ik die.
 
Ik vat het even niet hoor, de vraagsteller geeft aan dat Norton Ghost 9 in bezit is. Waarom het bestand Ghost.exe downloaden.:confused:

IK gaf toch in mijn oorspronkelijke vraag aan dat het om Nortobn Ghost 9.0 ging. Ik begrijp wel dat ik eerst een recovery diskette moet hebben om Ghost op te starten. Hoe maak ik die.
Die hoef je niet te maken, de installatie cd-rom is tevens je Rescue/Recovery disk.:)
 
ok
Ik heb ghost op de norton cd staan moet ik die dan apart op een cd zetten?
 
De versie die op Win Tips staat uitgelegd is een oude DOS versie van Ghost. Hier kan je ook niets mee beginnen als je Ghost 9.0 gebruikt.
 
Het maken van en het weer terugzetten van de Back Up met Ghost 9.0 is niet echt moeilijk. Om de Back Up terug te zetten heb je dan inderdaad wel de CD nodig.
 
maar werkt wel :D

Ja maar het kan sowieso al problemen gaan opleveren als je over een draadloos toetsenbord en muis beschikt. Er worden daar geen drivers voor geinstalleerd als je die flop opstart.
 
maar werkt wel :D
Het werkt prima met die versie, maar waarom? Norton Ghost 9 is makkelijker te gebruiken, dan de oude Dos versie. Ook waarom de oude Dos versie gebruiken, als men in het bezit is van Versie 9.:confused:
 
Lekker duidelijk allemaal. Als ik het nog goed begrijp moet ik dus zorgen dat ik mijn PC boot vanaf de Norton Ghost CD. Start dit dan echt op? Nogmaals systeem is gecrashed en heeft gheen OS meer!
 
Lekker duidelijk allemaal. Als ik het nog goed begrijp moet ik dus zorgen dat ik mijn PC boot vanaf de Norton Ghost CD. Start dit dan echt op? Nogmaals systeem is gecrashed en heeft gheen OS meer!

Zo gauw je PC opstart met de CD erin krijg je de vraag of je wilt opstarten vanaf CD rom. (mits de opstartvolgorde in de BIOS 1 cd-> 2 hd-> 3 flop is)
 
Nogmaals systeem is gecrashed en heeft gheen OS meer!
Had je dan wel al een backup gemaakt met Ghost?
Het enige is, dat je moet zorgen dat in het Bios de opstart volgorde zo staat, dat de pc vanaf cd-rom kan opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan