• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

komme gescheiden csv naar xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi01

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
333
Goedendagdeel!

Iemand enig idee hoe je een kommagescheiden csv naar een xls (in kolommen!) converteerd?

Thanx alvast!

NB: uiteraard bedoel ik kommA in de titel! :D
 
Laatst bewerkt:
Al gelukt?

Open excel,

Ga naar bestand/openen, en kies hier Tekstbestanden (*prn, *.txt, *.cvs)
Kies in het volgende scherm, gescheiden. klik ok,
Kies komma als scheidings teken (optie is om dubbele scheidingstekensaan te vinken). klik ok.
Kies volgende scherm, voltooien.

En klaar.

Groet,
Ferenc
 
Ferenc thnx!

Maarreh... ik snap het niet. Als ik het *.csv bestand open krijg ik geen 2e scherm....

Wellicht ben ik niet duidelijk geweest in mijn omschrijving of het ligt echt aan mij...:eek:

Ik heb NU een komma gescheiden csv en daar wil ik een excelsheet in kolommen van maken. Ergo: Elk onderdeel tussen de komma's moet in een andere kolom komen.
 
Ferenc thnx!

Maarreh... ik snap het niet. Als ik het *.csv bestand open krijg ik geen 2e scherm....

Wellicht ben ik niet duidelijk geweest in mijn omschrijving of het ligt echt aan mij...:eek:

Ik heb NU een komma gescheiden csv en daar wil ik een excelsheet in kolommen van maken. Ergo: Elk onderdeel tussen de komma's moet in een andere kolom komen.
 
Je moet EERST excel openen en dan via openen pas je cvs openen.
Niet met rechtermuisknop ópen in - excel' of je file erin slepen vanaf verkenner oid.
Je zou ook je file hier kunnen posten dan kunnen we het voor je omzetten :)


Groet,
Ferenc
 
Je kunt je gegevens nog nabewerken met (menu) Data, Tekst naar kolommen.
Dan kom je in dat 'tweede scherm'.

NB
Excel herkent de formaten van eerder geopende bestanden, en dan wordt die stap overgeslagen.

NB2
Met VBA is ook het een en ander te regelen, ik heb nog wel wat liggen...
 
Superrrrrrrrrr! Repush thnx. Gelukt.

Ferenc. Nadat het gelukt is op de Repush-way, heb ik jouw manier ook nog eens geprobeerd. Maar wat jij omschrijft is bij mij nog niet gelukt...

Ik zet de vraag iig op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan