Netwerk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Ik moet mijn netwerk volledig herinstellen.
Ik heb een netwerk gemaakt met de naam USR9110 dat nooit heeft gewerkt trouwens en wil het nu verwijderen zodat ik het opnieuw kan instellen.

Als ik naar netwerklocaties ga en doorklik naar windows netwerk zie ik het netwerk wel staan maar als ik dan met de rechtermuisknop erop klik zie ik in het menu verwijderen er niet tussen staan.
Op delete duwen lukt ook niet.

Hoe kan ik dit dan verwijderen?
 
Ik dacht gewoon Configuratiescherm --> Systeem, Tabblad Computernaam, knop "Wijzigen".
Als je Werkgroep blanco maakt is je netwerk verdwenen dacht ik zo.
 
Ik dacht gewoon Configuratiescherm --> Systeem, Tabblad Computernaam, knop "Wijzigen".
Als je Werkgroep blanco maakt is je netwerk verdwenen dacht ik zo.

Op het tabblad computernaam zie ik twee mogelijkheden:
Netwerk ID en Computernaam wijzigen
Welke van de twee moet ik wijzigen? En moet ik het dan terugzetten als ik het netwerk opnieuw wi confirgureren?

Edit: als ik bij computernaam wijzigen het veld werkgroep blanco laat, kan ik niet meer op OK klikken
 
Laatst bewerkt:
Netwerk ID blanco laten. De computer moet wel een naam blijven houden.
Na herstarten is je netwerk verdwenen.
 
Netwerk ID blanco laten. De computer moet wel een naam blijven houden.
Na herstarten is je netwerk verdwenen.

Beste Paul, netwerk ID kan je niet blanco laten je moet een keuze maken tussen:
- Deze computer maakt deel uit van een bedrijfsnetwerk...
- Deze computer is bestemd voor prive gebruik en maakt niet deel uit van een bedrijfsnetwerk

Wanneer ik voor het tweede kees, is netwerk USR9110 verdwenen en vervangen door Workgroup maar dan werkt internetverbinding niet meer en krijg ik voortdurend dialoogvenster "verbinding maken"
 
Nog een suggestie.

Onder eigenschappen van je netwerkverbinding zie je tcp/ip en Client voor microsoft netwerken staan?
Door deze te verwijderen moet je netwerk wel verdwenen zijn dacht ik zo.
Start eens opnieuw op en voeg de componenten weer opnieuw toe alles zal weer opnieuw ingesteld moeten worden.

WORKGROUP wordt standaard gegeven inderdaad, door deze naam te veranderen maak je een andere groep aan.

Maar waarom wil je alles opnieuw instellen?
Door de eigenschappen van tcp/ip in te stellen, stel je het netwerk in, wat voor problemen heb je met je netwerk dan?
 
Nog een suggestie.

Onder eigenschappen van je netwerkverbinding zie je tcp/ip en Client voor microsoft netwerken staan?
Door deze te verwijderen moet je netwerk wel verdwenen zijn dacht ik zo.
Start eens opnieuw op en voeg de componenten weer opnieuw toe alles zal weer opnieuw ingesteld moeten worden.

WORKGROUP wordt standaard gegeven inderdaad, door deze naam te veranderen maak je een andere groep aan.

Maar waarom wil je alles opnieuw instellen?
Door de eigenschappen van tcp/ip in te stellen, stel je het netwerk in, wat voor problemen heb je met je netwerk dan?

Dit is een heel verhaal hoor. Als je even de tijd hebt...
Vorige week heb ik mij een nieuwe draadloze router aangeschaft, nl. USRobotics 9110. Ik ben 's avonds bezig geweest om draadloos internet in orde te krijgen.
Na drie uur zwoegen is dit gelukt, heb zelfs de verbinding beveiligd met de WPA beveiliging. Alles werkte dus goed.
Nadien wou ik een draadloos netwerk aanleggen tussen mijn laptop computer en de desktop computer. En daar moet het ergens fout gelopen zijn want na een tijd werkte gans de boel niet meer. Op de desktop heb ik dezelfde WPA sleutel ingesteld dan op de laptop en de router. Daarna heb ik op beide pc's, de wizard netwerk instellen gebruikt. En vanaf dan werkt gans de boel niet meer. Ik kon zelfs niet meer op internet.

Telkens ik IE wil openen krijg ik het dialoogvenster "verbinding maken". Maar in de verbindingsmogelijkheden staat de draadloze verbinding er niet tussen. Als ik dit weg klik kom ik steeds off line werken uit.

Nu probeer ik dus alles te verwijderen zodat ik volledig opnieuw kan beginnen maar zelfs dit gaat niet zoals je hierboven kunt volgen :evil:
Het draadloos netwerk heb ik al kunnen verwijderen, nu het netwerk nog.
 
Okay, duidelijk. :)

Je zou dus bovenstaande kunnen proberen al lijkt mij het makkelijker om gewoon zaken te gaan controleren.
Neem hier eens een kijkje, in principe staat hier alles vermeld over het hoe en wat, ook in mijn handtekening staat een link die je misschien verder kan helpen.
Mij lijkt het meest eenvoudig om gewoon dingen te gaan controleren zoals je range, je subnetmasker, de ip's van de hardware, enfin, lees eens rustig die links door zou ik zeggen. :)
 
@Centher, welkom op Helpmij. Dit is niet de manier om wat onder de aandacht te brengen. Het is een oud topic uit 2006 en schreeuwen stellen we ook al niet op prijs. Heb je bericht verwijderd en topic gesloten. Als jou suggestie ergens van toepassing is mag je het netjes plaatsen maar niet lukraak overal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan