netwerk pc xphome en laptop xphome, met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmy1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
4
Goedeavond,

wie kan ons helpen hiermee

wij hebben 1 pc die internet heeft van chello

nu willen wij een laptop erbij met ook internet, router hebben we ook

pc XP HOME heeft - VIA Rhine ll Fast Ethernet Adapter

laptop XP HOME heeft - 1394 netwerkkaart
- Realtek RTL 8139/810 Family Fast Ethernet NIC
- draadloze netwerkverbinding2, niet verbonden Broadcom 802.11 b/g WLAN

beide hebben dezelfde werkgroep MSHOME


ik heb pc en laptop met kabels naar router aangesloten, ingelogd op router, mac adres clone,
pc en laptop hebben beiden een ip adres, en pc en laptop kunnen internet op.
ik kan op beide elkaar pingen.

moet ik nu eerst op pc wizard netwerk instellen, en daarna op laptop?
en wat moet ik nu precies kiezen op pc voor wizard netwerk instellen
en wat precies voor de laptop

wie helpt verder aub
wij komen er niet uit

en moet de draadloze netwerkverbinding2 verbonden zijn of hoeft dat niet perse
we hebben geen idee

ik hoop dat iemand anders ons verder kan helpen.

gr. Emmy
 
Netwerk informatie in de bijlagen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je hier iets aan?
Ik snap eigenlijk je vraag niet helemaal, je doet alles goed, wat is precies het probleem? :eek:
 
Netwerk informatie in de bijlagen.


die 1e bijlage: en dan bij Gebruikers: start/uitvoeren/contol userspasswords2 (enter)

moet ik eerst op beide users aanmaken en dan start/uitvoeren/contol userspasswords2 (enter dit uitvoeren ??
 
Hoi,

De informatie die Paul-RT geeft in het pdf-bestand over de aansluiting op Chello bij het vervangen van één pc door een router klopt niet, want is achterhaald. Je hoeft het mac-adres van de netwerkkaart niet meer te clonen.

De stappen zijn alsvolgt:

1 Alle apparaten uitschakelen, dus ook de kabelmodem van Chello
2 Router op kabelmodem aansluiten (meestal staat op de router aangegeven WAN voor de uitgang die naar de router gaat) pc op de router aansluiten.
3. Eerst de kabelmodem aan en wachten tot die volledig 'on-line' is (er knipperen geen lampjes meer en HEB ENIG GEDULD .... want daar gaat het vaak mis)
4. Nu de router aan en wachten tot die volledig 'on-line' . Zelfde verhaal als hiervoor.
5 Pas nu zet je de pc aan. Als het goed is, vind Windows je router (dus een netwerkverbinding); mogelijk moet je bij de router meegeleverde software installeren.
6. Je gaat nu 'het web' op met internet explorer bijvoorbeeld. Als geprobeerd wordt een verbinding te maken bij Chello, wordt een ander apparaat (de router dus) gevonden en krijg je hierover een melding van Chello. Volg nu de aangegevens stappen op het scherm (je met je inloggegevens op het contract bij de hand hebben)

De laatste stap is - maar dat wordt door Chello aangegeven - dat je alles weer uit moet zetten, dus ook je kabelmodem, weer ENIGE TIJD MOET WACHTEN en daarna weer éérst het kabelmodem (ff wachte), dán de router (ff wachte) en tenslotte de pc.
Als je nu een internetverbinding hebt is het goed.
Je sluit pas nu het 'tweede' apparaat aan.
Als dit voor elkaar is, kan je evt. beveiligingen instellen
 
Hoi,

De informatie die Paul-RT geeft in het pdf-bestand over de aansluiting op Chello bij het vervangen van één pc door een router klopt niet, want is achterhaald. Je hoeft het mac-adres van de netwerkkaart niet meer te clonen.
@ Valijn: Ik ga dat zeker onderzoeken, maar kan het pas testen wanneer een dergelijke situatie bij mijn klanten voorkomt.

Als het goed functioneerd, pas ik mijn bestand aan.
 
die 1e bijlage: en dan bij Gebruikers: start/uitvoeren/control userspasswords2 (enter)

moet ik eerst op beide users aanmaken en dan start/uitvoeren/control userspasswords2 (enter dit uitvoeren ??
Om een user aan te maken moet je met start / uitvoeren / control userspasswords2 [Enter] beginnen. Dan krijg je een mooi scherm, waar je dit soort zaken kunt regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan