Achtergronden E-mail outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
148
Beste mensen,

ik zou graag mijn briefpapier van de e-mail van mijn MS outlook 2003 veranderen.

Ik heb alle standaard opties uitgeprobeerd, zelfs een frontpage pagina gemaakt en deze geprobeerd als brief papier te maken (fout melding ) kortom het lukt niet.

Ik wil dus eigenlijk een koptekst en voettekst in elk nieuw mailtje hebben, en ook dat deze in de "normale weergave" te zien is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ??


groet
gregor
 
MS opmaak

gregortman

Zelf schrijf ik geen briefpapier maar werk wel met aangeboden opmaak.
Ik weet ook niet met welk programma U werkt? In elk geval heb ik wel succesvol een en ander geinstalleerd. Het is niet altijd gemakkelijk en het aangeboden materiaal is ook niet altijd geschikt of foutvrij. Sommige applicaties worden in een optionele stationery map gezet, die map moet worden aangemaakt. Met Dreamweaver of Webdesign kun je wel een zeer persoonlijke pagina aanmaken. De programma's zijn niet altijd compatibel. Wat de een wel kan is bij de ander niet mogelijk of omslachtig. Vaak werk ik dan ook met twee of drie programma's. Er zijn updates beschikbaar voor meer briefpapier en met wat spelen kom je toch wel verder hoe ze e.e.a. programmeren. Ik weet niet of dit forum wel iemand heeft die met uw vragen overweg kan? Op het internet staan toch sites die een soort cursus bieden in HTML opmaak? Ik heb HTML opmaak geimporteerd en als briefpapier gebruikt.

BrnrdsJng
 
outlook achtergronden

Bedankt voor je reactie wat ik hieruit begrijp is dat je zelf een achtergrond in HTML maakt of importeert en dit als achtergrond gebruikt?
Het gaat erbij mij om dat ik mijn logo, naam en adres gegevens van mijn bedrijf er in kan zetten zodat je een net mailtje stuurt met alles erop en eraan.
Je zegt dat je al het een en ander geinstalleerd hebt, wat precies??
Ik werk zelf met outlok 2003, en voor achtergronden maak ik alleen gebruik van de standaard aangeboden achtergronden, dus niet zelf gemaakt.
Verder heb ik wel alle programmas zoals frontpage, flash, etc om achtergronden te maken, alleen had ik gehoopt dat dit makkelijker en simpeler kon!

Met groet

Gregor
 
Dag Gregortman
Ik meen dat ik al uitgelegd heb dat vrijwel alle HTML als tabel is opgemaakt. Je kunt daar zonder probleem een vak configureren waarin een firmanaam is opgemaakt compleet met kleur achtergrond en wat je maar wenst. Met Webdesign een tamelijk eenvoudig programma of een mooi webdesignprogramma zijn er allerlei variaties te bedenken. Tot bewegende beelden toe. De cliënten kun je via een tussenbestand invoegen. Iedere zaak werkt met een adressenbestand dat meestal een exelfile is. Hierin kun je velden invoeren met de nodige persoonsgegevens, al naar wens, en die koppelen aan een Opmaakbestand voor de HTML pagina's. Kopieer nu eens gewoon, (ik deed het zojuist nog) een Webpagina naar Word. Kijk onder tabellen en maak de tabelrasterlijnen zichtbaar. Je kunt een vak of cel, een hele rij, een kolom etc. apart selecteren. Het hele gebeuren is spelen met tabellen. Ik denk dat je niet ver hoeft zoeken om een kant en klare opmaak te vinden op het net. Voor iedere brache is een collectie standaard sjablonen beschikbaar. Je kunt daar aan sleutelen naar wens. Het is even zoeken naar de integratie van een exefile als adresinvoer. Maar ook in de helpfuncties van XP Office 2003 staat meer over samenvoegen. Een Webdesign programma maakt gebruik van lagen evenals een fotobewerkingsprogramma. die lagen kun je later samenvoegen zodat er een soort stapeltje sjablonen over elkaar wordt gelegd. Zo kun je een veld met achtergronden b.v. foto's met een doorzichtig vak tekst overtrekken. Iedere laag heeft voorkeurinstellingen. en die kun je afzonderlijk opgeven. In Webdesign b.v. schuif je de tekstlaag gewoon even opzij (desnoods buiten beeld) en werkt de ondergrond bij. Dan schuif je de tekst weer op zijn plaats en klikt op samenvoegen. Het resultaat kan in internetexplorer worden bekeken of overgebracht naar Word. Of als achtergrond dienen in b.v een Outlook Express EMail.
bernardus
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan