Sneller Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
149
Hallo helpmij-ers,

Ik heb wat 'Problemen' met mijn internet. Ik gebruik draadloos internet (linksys router + ontvanger van linksys 54 mbits)

En wil graag wat tips om internet sneller te maken. geen nieuwe provider, maar gewoon evt een programma om onnodigen applicaties enz. uit te schakelen en internet toch net iets sneller te maken.

Of bestaat dit niet.

Ik gebruik tevens windows xp pro versie
 
je internet woord echt niet sneller via apps helaas.
misschien dat je een better abonement moet nemen.
 
je internet woord echt niet sneller via apps helaas.
misschien dat je een better abonement moet nemen.
Je performance van internet kan wel degelijk beter worden als je apps uitschakelt. Het is maar van welke kant je het bekijkt, als je zomaar alles klakkeloos altijd hebt draaien, dan kan dat ook ten koste gaan van je verbinding.

Ook virussen en / of troyans en spyware kunnen verantwoordelijk zijn voor slecht internet. Dus eerst zeker weten of je daar niks van hebt en dan lijkt het me zeker de moeite om te kijken wat er gesnoeid kan worden in MSconfig en eventueel aan overbodige services.
 
dat bedoel ik dus niet
ik heb het over boosters die beloven tot 200X sneller internet trap daar dus niet in.
dat is dus allemaal onzin.
 
dat bedoel ik dus niet
ik heb het over boosters die beloven tot 200X sneller internet trap daar dus niet in.
dat is dus allemaal onzin.
Daar heb je gelijk in, zal nooit sneller worden dan wat er op je aansluiting gehaald kan worden, wat je er ook mee doet.

maar vanwege deze opmerking
.......Ik gebruik draadloos internet........
kan kijken naar wat er opstart en wat er draait, system load veroorzaakt (zeker bij oudere processoren) en wat de verbinding belast en hoe je dat kan verminderen een uitstekende oplossing zijn voor toch een beetje performance boost, want zijn vraag is
En wil graag wat tips om internet sneller te maken.......
Als je dan alleen maar beantwoord met "Dat kan niet met apps" en niet verder kijkt naar wat je verder nog zou kunnen doen behalve dat, dan komt er geen antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 254.2 KByte/sec
(=2034 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 24.1 KByte/sec
(=193 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 242.0 Conn/min

Dit zijn mijn resultaten en heb volgens mij instap surfen van hetnet, weet ik niet zeker!
 
Instapsurfen van het net is gewoon geen snelle verbinding:

Snelheid: 1,5 Mb / 256 Kb/s

Tevens is speedtest niet representatief voor het weergeven van de capaciteit van je aansluiting. Speedtest ligt niet binnen het netwerk van je provider en kan dus nooit een resultaat daaarover weergeven. Er zijn veel meer invloeden van toepassing. Tevens is de bestandsoverdracht (grootte) van speedtest zo klein dat het ook niet een goed beeld geeft.

Bij mij geeft ie regelmatig aan dat ik meer dan 50 mbit download heb. :D :eek: Bestandsgrootte is te klein om fatsoenlijk te meten.

Tevens zou ik niet zomaar gaan tweaken in je verbinding zonder eerst MSconfig / Services / spyware / virussen na te kijken. Dat heeft nl op deze resultaten en je verbinding namelijk veel meer effect dan moelijk doen met modemtweaks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan