Totaal iets nieuws !!

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
9.805
Zoals de meesten van jullie weten is Helpmij.nl sinds een aantal jaren een vereniging, dit was noodzakelijk omdat de kosten niet meer door één persoon te dragen waren. Sinds er contributiegelden binnen komen gaat het een stuk beter, maar nog niet goed genoeg. Daarom zijn we als bestuur steeds op zoek naar middelen om het nog beter te doen, denk hierbij aan servers, software enz.

Sinds de oprichting staat en eigenlijk al vanaf het begin staat oa. de volgende tekst in de huisregels;
Je banner mag geen commerciële banner zijn, ook het plaatsen van commerciële links in je handtekening is niet toegestaan. Nu, daar willen we verandering in brengen en wel het volgende. Vanaf heden is het mogelijk om, wanneer je site commercieël van aard is, een banner in je handtekening te plaatsen. Alleen zijn daar kosten aan verbonden en wel € 25,- per jaar. De werking is als volgt, je doet een aanvraag voor een commerciële handtekening. Het bestuur bepaalt dan of de banner aan de normen voldoet....... dus geen sex, beledigingen en dergelijke. Het bestuur bepaalt ook of er geplaatst mag worden. Na toestemming en overmaking van de € 25,- zal de banner geplaatst mogen worden. Wie komt er voor in aanmerking?, hier kunnen we kort over zijn, iedereen. Dus of je nu lid bent van de vereniging Helpmij.nl of niet, iedereen mag een verzoek indienen.
 
Ik snap er niks van. Wat is een "commerciële banner"? Mag je vanaf nu tegen betaling adsense-achtige toestanden in je handtekening zetten of vat ik het verkeerd?

James :)
 
Dat vat je verkeerd, je mag tegen betaling een commerciële handtekening van je eigen zaak plaatsen, geen ingewikkelde codes erachter, alleen een kale link naar 'de zaak'
Daarom zal ook eerst het hele ontwerp van de handtekening en de achterliggende site eerst door het bestuur 'gekeurd' worden.
 
Regelmatig komen er gebruikers(wat een naar woord)/leden voorbij die een commerciële site hebben en willen dat in hun handtekening kenbaar maken. Vanaf heden is dat dus toegestaan, mits... zie boven.
 
Huijb

Ik vind het een minder goed idee, de deur naar de commercie staat open. Stel dat ene Leen van Frisia actief gaat worden. Met ieder antwoord een link naar Leen van Frisia, of leen van Leen. En dat een jaar lang voor slechts 25 euri.

En is voor dit besluit niet een aanpassing van het huishoudelijk reglement of de statuten nodig? En kan dit buiten een ledenvergadering om?
 
Huijb
Ik vind het een minder goed idee, de deur naar de commercie staat open. Stel dat ene Leen van Frisia actief gaat worden. Met ieder antwoord een link naar Leen van Frisia, of leen van Leen. En dat een jaar lang voor slechts 25 euri.
En is voor dit besluit niet een aanpassing van het huishoudelijk reglement of de statuten nodig? En kan dit buiten een ledenvergadering om?

dan lees je het niet goed.
je mag een banner plaatsen als deze van je eigen bedrijf is.
dus leen zal hier niet komen.

nee hier is geen aanpassing van het huishoudelijk regelemnt voor nodig en nee de ledenvergadering hoeft haar goedkeuring hier niet aan te geven.

De huisregels zijn niet door de leden gemaakt.
Daar ga je mee akkoord.........of niet
 
Laatst bewerkt:
Huijb

Ik vind het een minder goed idee, de deur naar de commercie staat open. Stel dat ene Leen van Frisia actief gaat worden. Met ieder antwoord een link naar Leen van Frisia, of leen van Leen. En dat een jaar lang voor slechts 25 euri.

En is voor dit besluit niet een aanpassing van het huishoudelijk reglement of de statuten nodig? En kan dit buiten een ledenvergadering om?
Dat is ook de reden dat we hebben besloten om, voordat de bewuste persoon mag gaan plaatsen, er een goedkeuring is. Een dubbele controle dus.
 
puppie

oke, de tijd zal leren wat het eigen bedrijf betreft.

Maar als ik de statuten lees zie ik in art. 6 en 7 dat de financien opgebracht worden door donateurs resp. leden. Nu er een nieuwe groep sponsers toegevoegd wordt, lijkt het logisch dat ook de statuten gewijzigd of uitgebreid worden. Misschien had ik het wat makkelijker moeten maken door meteen naar art. 6 en 7 te verwijzen, sorry.
 
statuten zei:
Artikel 2

1. Het doel van de vereniging is:

a. het helpen van leden van de vereniging en derden op het gebied van de computertechnologie;

b. het vergroten van de kennis van bezoekers van de on-line website waar de vereniging gebruik van maakt;

c. het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
 
het is geen nieuwe groep die aangemaakt is.
het is een uitbreiding van de huisregels.
Donateurs hebben stemrecht en zijn daarom opgenomen in de statuten.
 
Laatst bewerkt:
Bestuurslid 1 verwijst naar art. 2c van de statuten, in de ruimste zin des woords kan daarmee een statutenwijziging voorkomen worden.
Bestuurslid 2 ziet het als een gevolg van de huisregels.

Geen unanieme stellingname dus, terwijl ik alleen maar wilde attenderen op een mogelijk hiaat, en dat was positief bedoeld om verrassingen achteraf te voorkomen. Wat mij betreft is deze discussie gesloten, verschil van mening mag, mits het geen halszaak wordt.
 
De huisregels zijn niet door de leden gemaakt.
Daar ga je mee akkoord.........of niet
Kruip niet zo in het harnas, hij stelde gewoon een vraag.

@maestro: elk reglement heeft zo'n vage regel die op alles kan slaan. :rolleyes: :D
 
Bestuurslid 1 verwijst naar art. 2c van de statuten, in de ruimste zin des woords kan daarmee een statutenwijziging voorkomen worden.
Bestuurslid 2 ziet het als een gevolg van de huisregels.

Geen unanieme stellingname dus, terwijl ik alleen maar wilde attenderen op een mogelijk hiaat, en dat was positief bedoeld om verrassingen achteraf te voorkomen. Wat mij betreft is deze discussie gesloten, verschil van mening mag, mits het geen halszaak wordt.

Het wordt geen halszaak, ik deel de mening van de andere leden van het bestuur, maar als er verwezen wordt naar de statuten omdat het daarmee misschien in strijd zou zijn, verwijs ik naar het artikel 2.1.c waaruit volgens mij kan worden afgeleid dat het veranderen van de huisregels om meer finaciën te genereren hier niet in strijd mee is.
 
Vind het geen goed idee, moet ik weer naar reclame te turen, wat mij niet interesseert, misschien boven het forum van computer gerelateerde bedrijven, daar kan ik nog mee in overeenstemming zijn, doormiddel van AdWords , b.v.
 
Hmmzz, ik vind adWords juist een slecht plan omdat beginnende gebruikers misschien gaan denken dat daar de oplossing voor hun problemen ligt, bovendien is het vreselijk irritant als je de muis boven een adword houd je een schermpje te zien krijgt.

De 'reclamebanner' komt ook niet extra in de berichten, maar in plaats van de handtekening (ook met dezelfde grootte), over het algemeen zal je er weinig van merken, alleen dat er een andere tekst staat als "Groetjes, van Lange Pier" ;)
 
Eh! dat is ook een goed idee Google Adword gebruiken om boven/onder/zijkant van het forum te zetten. Ik weet zeker dat je hier p/m toch wel wat euros kan verdienen!
 
Hmmzz, ik vind adWords juist een slecht plan omdat beginnende gebruikers misschien gaan denken dat daar de oplossing voor hun problemen ligt, bovendien is het vreselijk irritant als je de muis boven een adword houd je een schermpje te zien krijgt.

De 'reclamebanner' komt ook niet extra in de berichten, maar in plaats van de handtekening (ook met dezelfde grootte), over het algemeen zal je er weinig van merken, alleen dat er een andere tekst staat als "Groetjes, van Lange Pier" ;)

Ben wel dom, maar niet slim, maar dat had ik al wel begrepen.;)
Staat ook b.v., ook ads van Google kan, of een paar banners van goed betalende comp. gerelateerde bedrijven.

Zelf heb ik een hekel aan reclame, dus een ads killer staat er zo op.

Het is meer een wegwijzer, over Rome enzo.


PS,
Of een banner voor deze oninteressante regel "Alle onderstaande vragen zijn niet geüpdate sinds je laatste bezoek maar bevatten nog steeds ongelezen berichten.":p
 
Laatst bewerkt:
als we een sponsor voor de server hebben, dan moeten we dat toch ook niet eerst opnemen in de statuten?
of als we zelf banners plaatsen? of als we tshirts verkopen?

dit is een extra manier om geld in het laatje te brengen voor Helpmij.
 
Eh! dat is ook een goed idee Google Adword gebruiken om boven/onder/zijkant van het forum te zetten. Ik weet zeker dat je hier p/m toch wel wat euros kan verdienen!
Dat is nu juist niet de bedoeling van Helpmij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan