OpnameSoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Goedemorgen Helpmij-ers,

Ik ben opzoek naar een programma dat zowel alles wat je inspreekt opneemt (microfoon) en alles wat uit de speakertjes komt opneemt, zonder dat je de microfoon bij de boxjes hoeft te plaatsen. Ik hoop dat zo iets wel bestaat en jullie snappen wat ik bedoel (beetje vaag uitgelegd)

en als je ook nog software weet waar je hebt een beetje mee kan bewerken (uitknippen en plakken enz.) of zo'n vaag stemmetje erbij kan doen hoor ik het ook graag!

Bij voorbaat dank,
Sjors:thumb:

Sjors het kan. Zie de bijlage: Je zet aan de afspeelkant alles aan waarvan je de geluiden mee wilt nemen (dus in jouw geval in ieder geval de microfoon en minstens 1 van de andere afspeelapparaten: Wave of CD-speler)
Aan de opneemkant zet je aan: Wave-out Mix

Dat betekent dus dat alles wat wordt afgespeeld (dus inclusief wat je inspreekt, zie Microfoon bij het afspeelgedeelte) via de Wave-Out Mix in je opnameprogramma terechtkomt.

Simpel programma om mee te testen is Geluidsrecorder. Gebruik het rode opnameknopje om op te nemen, stop dan de opname, en het '>' knopje om je opname af te spelen.

Geluidsrecorder kun je bereiken onder Bureauaccesores -> Entertainment

Tijs.

Bijlagen

• alles_opnemen.JPG
    alles_opnemen.JPG
    39,2 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Maar het werkt nog niet helemaal bij mij.

Ik ga naar volumeregeling en klik op opties- Eigenschappen
dan klik ik op opnemen en deze staan nu aan: CD-Speler, Microfoon, Lijningang, Wave-uit Mix.

dan klik ik op OK, en selecteer wave uit mix maar nu neemt hij alleen alles op wat uit de boxjes komt en niet wat ik zeg.

BVD,

Sjors

Bedankt voor je reactie,

Maar het werkt nog niet helemaal bij mij.

Ik ga naar volumeregeling en klik op opties- Eigenschappen
dan klik ik op opnemen en deze staan nu aan: CD-Speler, Microfoon, Lijningang, Wave-uit Mix.

dan klik ik op OK, en selecteer wave uit mix maar nu neemt hij alleen alles op wat uit de boxjes komt en niet wat ik zeg.

BVD,

Sjors
Je moet in Afspelen de Microfoon nog aanzetten: Vinkje bij Dempen weghalen en de schuif minstens op half zetten.

Mocht de microfoon nog te zacht zijn, kan je met de knop 'geavanceerd' onder 'mic' , de 'micboost' proberen (niet bij iedereen beschikbaar)

Trouwens kan je die asus niet BIOS overclocken omdat die daar tegen beveiligd is.
Je kan het alleen softwarematig overclocken (clockgen) maar ik zeg het nogmaals..
niet doen. Voor een laptop valt je cpu nogal mee, als dit tenminste meerdere cores heeft.

Welkom Justinoram,

Je reageert op een topic uit 2006, deze is niet actueel weer. Gezien de leeftijd gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan