Twee routers aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
139
Hallo allemaal!

Ik heb een @home breedbandverbinding met een Motorola modem. Hier zit een 4-poorts router op aangesloten die 3 PC's van internet voorziet. Dit werkt zonder problemen.

Nu wil ik echter nog 2 computers verbinden. Ik heb nog ergens een andere router liggen (met ook 4 LAN poorten), dus gaat het lukken als ik deze op de laatse vrije LAN poort van de 1e router zet, en vanuit de 2e router de overige computer aansluit? :confused:

Alvast bedankt voor de reacties! :thumb:
 
Hallo allemaal!

Ik heb een @home breedbandverbinding met een Motorola modem. Hier zit een 4-poorts router op aangesloten die 3 PC's van internet voorziet. Dit werkt zonder problemen.

Nu wil ik echter nog 2 computers verbinden. Ik heb nog ergens een andere router liggen (met ook 4 LAN poorten), dus gaat het lukken als ik deze op de laatse vrije LAN poort van de 1e router zet, en vanuit de 2e router de overige computer aansluit? :confused:

Alvast bedankt voor de reacties! :thumb:

Ja, maar ik zou wel dhcp uitzetten, en de router inzetten als switch. (bridge mode)
Dan krijgen de pc's die zich achter die tweede router bevinden toch nog gewoon een ip-adres van je eerste router.
 
Ja, maar ik zou wel dhcp uitzetten, en de router inzetten als switch. (bridge mode)
Dan krijgen de pc's die zich achter die tweede router bevinden toch nog gewoon een ip-adres van je eerste router.

Aha, dus gewoon de 2e router (die achter de huidige router zit) instellen op "Bridge" mode kan dus ook!

Ik was al ff bang dat ik een aparte switch moest kopen aangezien iedereen zegt dat een router niet op een router kan :rolleyes:


Ik ga het direct proberen en mijn bevindingen hier neerzetten :cool:
 
een router aan een router gaat ook niet werken....daar heeft iedereen gelijk in die dat zegt.
Maar als je doet war sjunnie zegt dan wil het wel werken.
Persoonlijk zou ik zelf voor 25 euro een switch kopen.
 
Het wil niet lukken! :( :( :(

De 3 computers achter de eerste router hebben nog gewoon verbinding, de andere 2 komen niet meer online. Op de 2e router branden de lampjes bij LAN1, LAN2 en WAN (ik heb nieuwe bekabeling gebruikt).

Ik heb al geprobeerd om de de optie "DHCP server" uit te zetten op de tweede router, geen resultaat.

Heeft er iemand nog een oplossing voor dit probleem? De extra router is trouwens een SMC Barricade 7004VBR V.2
 
Nee niet de wan poort gebruiken op de tweede router en als deze als "bridge" staat is de DHCP-server zowieso uitgeschakeld.
Wel ff aan de bridge een eigen ip-nummer toekennen -> statisch toekenning. bv is in je eigen netwerk de router 192.168.0.1 dan de "bridge 192.168.0.75 zetten.
 
Nee niet de wan poort gebruiken op de tweede router en als deze als "bridge" staat is de DHCP-server zowieso uitgeschakeld.
Wel ff aan de bridge een eigen ip-nummer toekennen -> statisch toekenning. bv is in je eigen netwerk de router 192.168.0.1 dan de "bridge 192.168.0.75 zetten.

Ik zoek me helemaal suf naar optie "Bridge" in de router, kan het maar niet vinden :confused:. Maar als ik het goed begrepen heb plug ik de kabel die van de ene naar de andere router gaat in LAN1 bijvoorbeeld, de overige twee computers in LAN3 en LAN4?


Het is trouwens ook zo dat beide routers hetzelfde interne IP adres hebben (192.168.2.1), zal dit nog problemen opleveren?
 
Dit komt omdat je een router niet bridged kunt zetten, alleen een modem kan dat. Dus hang de lan van de oude router aan de lan van de nieuwe. Zet DHCP op de nieuwe uit. Dan moet het werken.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hoera!!! Het draait allemaal als een tierelier!!!!!!!!

Jullie hadden beide gelijk, ik heb gewoon de eerste router verbonden met de LAN1 poort van de 2e router, en de andere twee computers op LAN2 en LAN3 gezet.

Hierna moest ik nog wel de volgende actie verrichten op beide computers voordat ze online gingen:


Start ---> Uitvoeren ---> "cmd" ---> Enter

"ipconfig /release" (hiermee stonden IP adres, subnetmasker en Standaard gateway allemaal op 0.0.0.0)

daarna: "ipconfig /renew", hiermee kregen ze allebei een uniek IP adres en kon ik internetten!

Wat me wel opvalt is dat er nu 5 clients in het netwerk zijn, te weten:

192.168.2.100 (PC 1)
192.168.2.101 (PC 2)
192.168.2.102 (PC 3)
192.168.2.103 (ROUTER)
192.168.2.104 (PC 4)
192.168.2.105 (PC 5)
 
een router aan een router gaat ook niet werken....daar heeft iedereen gelijk in die dat zegt.

Echt waar? Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan. Ik heb ooit een WIFI router achter een Ethernet-router gehad en dat gaf nooit problemen. De ene gaf DHCP- adressen in de 192.168-range en die daarachter deelde ze uit met 10.
 
Laatst bewerkt:
Vista computer doet het niet op tweede router

Hoi,

Ik heb even jullie advies over het aansluiten van een router op een router gevolgd en het werkt inderdaad als een tierelier.

Maar: nu wil ik mijn nieuwe Vista laptop ook op diezelfde router waar al twee computers op werken aansluiten.

Dus ik tik weer in Start --> uitvoeren --> cmd ENTER en daarna ipconfig/release en weer ipconfig/renew zoals dat werkt bij mijn ander computers.

Maar nu zegt mijn computer doodleuk: Dat ik niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking heb en na ipconfig/renew zegt ie: Dan het medium niet is aangesloten.

Terwijl als ik dezelfde kabel in mijn andere computer stop, het wel allemaal werkt.

HELP! HOE KRIJG IK MIJN VISTA COMPUTER OOK OP HET INTERNET-NETWERK

alvast bedankt.
 
Welkom,

Graag een eigen vraag aanmaken en niet 1 omhoog schoppen uit 2006
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan