Reis door China

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
10.071
Zoals sommigen van jullie misschien zullen weten zijn wij onlangs op huwlijksreis naar China geweest.
Dat was een zeer indrukwekkende reis en we hebben daar ook veel foto's weten te maken, waarvan ik een aantal graag aan jullie wil laten zien.

China%20(0).JPG

Dit is Shanghai, dit plaatje is vrij bekend vooral de lange spitstoren is kenmerkend voor de stad, rechts van het midden staat (nu nog) het hoogste gebouw van China maar dat zal snel veranderen, de Chinezen zijn nogal bouwlustig, dit aanzicht is in vijftien jaar de grond uitgestampt, voorheen was dit gewoon akkerland.

China%20(1).jpg

Shanghai bij nacht, de Chinezen houden van veel lichtjes.

China%20(2).jpg

Een boottochtje maken in Tongli, niet ver van Shanghai.

China%20(3).jpg

De "Gemeente reinigingdienst" van Tongli, deze mensen vissen het afval uit het water.

China%20(4).jpg

Nog een "Gemeente-man", was duidelijk toe aan een middag-dutje.

China%20(5).jpg

Uitzicht vanuit de hotelkamer op Shanghai, vanaf de 25e verdieping.

China%20(6).jpg

Straat verkopers vind je overal, maar deze viel wel heel erg op.

China%20(7).jpg

De "Drie klovendam" van de Yangtze rivier, de dam is 185 meter hoog (nog in aanbouw).

China%20(9).jpg

Het uiteindelijke waterpeil zal stijgen tot 176 meter, dat houd in dat complete steden en landbouwgrond zal verdwijnen of is al verdwenen onder de waterspiegel. Hier zie je het bordje staan, naastgelegen flatgebouwen zullen gedeeltelijk verdwijnen onder water.

China%20(11).jpg

Nog even een voorstelling hoe men vroegen zong tijdens het varen op het -toen nog- smalle riviertje.

China%20(12).jpg

Hier wordt nog gewoon en schip gelost met de hand zoals het bij ons vroeger ook ging (zakken mortel, pakweg 50 kilo?).

China%20(13).jpg

Chongqing, hier zie je veel dragers van goederen lopen, deze heeft wel een heel opmerkelijke "vracht" (ze waren nog in leven).

China%20(14).jpg

In de dierentuin van Chongqing zien we nog even de Panda.

China%20(15).JPG

De oude stadswijk van Chongqing (armoede bestaat wel degelijk).

China%20(16).jpg

Het Terracottaleger van Xi’an.

China%20(17).jpg

In totaal staan er zo'n 7000 soldaten maar vele zijn verwoest door de jaren heen, één soldaat in mekaar puzzelen kost drie maanden.

China%20(18).JPG

En overal zie je Big brother staan.

China%20(19).jpg

De Lamatempel in Peking, deze priesters kwamen net terug van een gebedsdienst.

China%20(20).JPG

De Chinese muur aan de rand van Peking.

China%20(21).jpg

Het marmeren schip in het zomerpaleis. Peking.

China%20(22).jpg

Het plein van de hemelse vrede, druk,druk, druk, want het is net feestweek in China, men viert de revolutie.

China%20(23).jpg

Het plein van de hemelse vrede bij nacht, alles is weer prachtig verlicht (parlementsgebouw met daarvoor het monument voor de gevallen strijders welke gesneuveld zijn tijdens de revolutie).

China%20(24).jpg

Men is ook al voorbereid op de aankomende olympische spelen (wederom houd de politie en leger alles scherp in de gaten, demonstraties worden niet getolereerd).

China%20(25).jpg

De verboden stad, het maximaal aantal bezoekers van 100.000 zal waarschijnlijk wel gehaald zijn die dag.

China%20(26).JPG

Kraampje waar men vlees verkoopt in de Hutong wijk, Peking.
 
Laatst bewerkt:
Zitten mooie foto's bij. Lijkt me een indrukwekkend land.
 
Ziet er mooi uit frisian...:thumb:
Lijkt me echt een reis om dus nooit te vergeten...;)
 
Mooie foto's, deed me denken aan foto's van noord korea die ik laatst zag
(is niet te vergelijken maar toch)
Niet helemaal nee, maar je moet niet vergeten dan China nog steeds een totalitair systeem heeft, zo wordt je nog steeds overal rondgeleid met gids, de gids regelt waar je naar toe gaat en waar niet.
Overal staan ook militairen op wacht, zelfs in de musea, het leger is goed aanwezig.
Je krijgt soms de neiging om te vergeten dat China nog steeds een communistisch land is maar dat is het nog steeds.
Zo kun je nog steeds enkele nieuwssites niet bereiken vanwege de "megafirewall".
De drieklovendam wordt als reden gebouwd om de waterhuishouding te reguleren en al die 1.3 miljoen mensen die hierdoor moeten verhuizen krijgen het alleen maar beter volgens de gids.
Ik vraag mij af wat de regering met al die kleine boertjes doen die nu en straks hun land gaan verliezen.
Het is bekend dat deze mensen geen economische waarde hebben en dus aan hun lot worden overgelaten.
De echte reden is natuurlijke de mega-vraag naar stroom waardoor al deze mensen moeten verhuizen.
Ook het echte arme gedeelte kregen wij niet te zien al kreeg ik wel het idee dat China op de goede weg is.
We hebben erg veel gezien al kreeg ik soms wel het idee dat wát we zagen ook de bedoeling was te zien, dus geregisseerd door de gidsen, dus de staat.
 
Halo Frisan,

Ik zat zomaar een beetje te kjken op de verschillende onderdelen van helpmij en zag daar jouw foto's uit China.
Het zijn prachtige foto's.
Daar zou mijn vrouw en ik ook wel eens naar toe willen.

Nu ben ik zo brutaal geweest om 2 van je foto's aan te passen (gebouwen recht gezet)
Dat heb ik met het programma PtLens gedaan.

Sinds ik dat programma heb vallen zulke dingen nu op (ga er opletten).
Ook met de camera die ik heb (Canon 30D met lens 17/85) zit een afwijking in en deze kun je dus corigeren als je dat wil.

Mvg. Wim
 

Bijlagen

  • China-1.zip
    34,5 KB · Weergaven: 36
  • China-2.zip
    55 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie. :)
Ik was daar nog niet zo mee bezig geweest toen ik deze foto's plaatste maar heb inderdaad enkele foto's iets meer recht kunnen zetten.
Dat kwam voor het grote deel door de gehaastheid, het was soms zo druk dat je erg snel je foto's moest maken voordat er weer iemand voor de lens liep.

Rechtzetten doe ik meestal met Paint Shop Pro, dat bevalt mij ook prima.
Normaal let ik er erg op hoe ik de foto maak maar in dit geval waren er door de gehaastheid erg veel foto's scheef genomen. :eek:
 
Hoi !

@Admin_Frisian, prachtig !

Bedankt dat je die foto's wilde delen.

Greetz,

Harry.
 
Mooie foto's inderdaad. Zullen jullie wel van genoten hebben. Zelf ben ik nog nooit buiten Europa geweest, maar wie weet komt dat er ooit nog wel eens van. Bedankt om de foto's te delen met de forummers. Met de nodige uitleg erbij zelfs, want anders zegt het toch allemaal wat minder, niet?

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan