Achtergrond vast zetten via policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

apestaartje83

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
44
Hallo ik ben bezig met een server Windows 2003 te installeren.
Ik zou ook willen instellen dat de gebruiker een vaste achtergrond krijgt.

Dit zou je volgensmij in kunne stellen via de policy maar ik weet niet hoe :confused:
Is het mogelijk om een achtergrond in te stellen per gebruiker of heb je alleen een instelling die voor alle gebruikers geld..

Alvast bedankt,
Groetjes Erwin
 
achtergrond vastzetten

Hoi

Laat je je gebruikers inloggen middels een domein of via een werkgroep ?
als je users via een domain inloggen op je netwerk, open je de MMC active directory users & computers.
klik dan in het snelmenu van je domain en kies voor properties, in het volgende venster kies je voor group policy.
kies dan voor edit default domain policy
kies dan voor user configuration-> administrative templates -> desktop -> active desktop.

dubbelklik in het detail venster op active desktop wallpaper en je kunt daar je achergrond instellen volgens mij.
dit werkt alleen als je users inloggen op een netwerk met een domain die achtergronden werken dan voor alle gebruikers tenzij je gebruik gaat maken van block policy inheritance, daarmee kun je policy's weigeren, let hier wel heel erg mee op.

aanvulling : om voor alle gebruikers eenzelfde bureaublad in te stellen moet je de volgende policy op enabled zetten.

enable active desktop deze vindt je in de default domain policy onder User configuration -> Administrative templates -> Desktop -> active desktop


hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Laat je je gebruikers inloggen middels een domein of via een werkgroep ?
als je users via een domain inloggen op je netwerk, open je de MMC active directory users & computers.
klik dan in het snelmenu van je domain en kies voor properties, in het volgende venster kies je voor group policy.
kies dan voor edit default domain policy
kies dan voor user configuration-> administrative templates -> desktop -> active desktop.

dubbelklik in het detail venster op active desktop wallpaper en je kunt daar je achergrond instellen volgens mij.
dit werkt alleen als je users inloggen op een netwerk met een domain die achtergronden werken dan voor alle gebruikers tenzij je gebruik gaat maken van block policy inheritance, daarmee kun je policy's weigeren, let hier wel heel erg mee op.

hoop dat je hier iets aan hebt.


Heej,

thnx voor je reactie :thumb:
Ik zal het gaan proberen.

Ik hou je hierover op de hoogte!
Groetjes Erwin
 
Hoi

Hierbij nog wat screenshots zodat het wat duidelijker is mischien.
heb het in mijn eigen netwerk getest en idd heeft iedere users dezelfde achtergrond.
 

Bijlagen

  • foto1.JPG
    foto1.JPG
    93,7 KB · Weergaven: 609
  • foto2.JPG
    foto2.JPG
    98,4 KB · Weergaven: 484
Laatst bewerkt:
Hoi

Hierbij nog wat screenshots zodat het wat duidelijker is mischien.
heb het in mijn eigen netwerk getest en idd heeft iedere users dezelfde achtergrond.

Heej thnx het werkt :D
Maar kun je dit ook per groep instellen? of kan dit niet.

Alvast bedankt
Groetjes Erwin
 
achtergrond vastzetten via policies

Hoi

Ja je kunt dit ook per groep instellen. Je maakt dan in AD een nieuwe OU. daar plaats je de groep in die je dezelfde achtergrond wil geven. Klik dan met de rechtermuis toets op je nieuw aangemaakte OU en kies voor properties. ga dan weer naar het tabblad Group Policy en klik op New. pas dan ff de naam van de policy aan omdat er dan standard New Group Policy staat ( Is zo onhandig voor het beheer ). klik dan op je nieuwe policy en klik op edit en op dezelfde plaats kun je weer je policy's instellen, de policy worden dan toegepast op je nieuwe OU waar die groep dus onder valt.je kunt daarna ook policy's aan elkaar linken maar gaat wat ver omdaar nu al meteen op in te springen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ja je kunt dit ook per groep instellen. Je maakt dan in AD een nieuwe OU. daar plaats je de groep in die je dezelfde achtergrond wil geven. Klik dan met de rechtermuis toets op je nieuw aangemaakte OU en kies voor properties. ga dan weer naar het tabblad Group Policy en klik op New. pas dan ff de naam van de policy aan omdat er dan standard New Group Policy staat ( Is zo onhandig voor het beheer ). klik dan op je nieuwe policy en klik op edit en op dezelfde plaats kun je weer je policy's instellen, de policy worden dan toegepast op je nieuwe OU waar die groep dus onder valt.je kunt daarna ook policy's aan elkaar linken maar gaat wat ver omdaar nu al meteen op in te springen.

Heej thnx het is opgelost :D
Bedankt voor je hulp!
 
heb probleempje bij de achtergrond bij mij in het netwerk.
de achtergrond laad niet helemaal maar blijft op ong. 3 cm hangen de rest word zwart
bijgevoegd wat plaatjes hoe het wel moet en hoe niet.
afbeelding staat lokaal en word door policy ingesteld en is oor de gebruikers niet te veranderen

zo niet
zo_niet.JPG

zo wel
zo_wel.jpg

gr, dennis
 
Laatst bewerkt:
refresh issue

Ehm, heb je deze al eens geprobeert in BMP formaat op te slaan? JPEG kan nog wel eens ellende geven. mocht het niet lukken dan zou ik persoonlijk ervoor kiezen de wallpaper over alle clients heen installeren en via gpo deze lokaal aanroepen. voordeel is dat de wallpaper niet elke x opnieuw gedownload moet worden over het netwerk als een client zic aanmeldt.

succes:thumb:
 
JA de afbeelding staat lokaal in ons IMAGE.

dank je wel. voor je reactie waar ik niet zo veel aan had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan