Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddoublen

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Berichten
8
Hallo,

Sinds een tijd doet mijn internet het niet meer op mijn laptop, ik kan hiermee wired maar ook draadloos internetten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om weer te kunnen internetten!

Ik gebruik windows xp
Ik heb een Edimax Ethernet Switch om het internet te verdelen tussen verschillende computers

Het rare is dat op 2 computers het internet het wel gewoon doet, deze zijn ook via deze switch aangesloten.

Op mijn laptop doet het internet het niet, draadloos maar ook niet met een draad.
Ik heb al een beetje rond gelezen op verschillende forums. Ik kreeg eerst de foutmelding dat ik een "beperkte internetverbinding had".. door een vast ip adres in te stellen heb ik dat niet meer, staat er ook dat hij verbonden is.. maar het internet doet het nog steeds niet!

Hebben jullie nog oplossingen of tips? Ik heb het vermoeden dat het gewoon aan me laptop ligt omdat op 2 andere computers het internet het wel doet.. of zouden deze er toch mee te maken kunnen hebben?

Ps. ik heb niks geinstalleerd, of teminste ik weet het niet meer.. het is al een tijd geleden maar ik wil het nu gewoon weer maken :)
 
ja ik draai onder xp

ik heb de wizard gedaan, maar haalde niks uit

ik kan me netwerkkaart pingen ja

en dat programmatje had ik al geprobeerd.. die resette al me instellingen.. nadat ik dit dus had gedaan kreeg ik weer "beperkte verbindingsmogelijkheden".. ik heb toen weer wat vaste waarden aangegeven zoals het ip adres; en nu heb ik wel weer verbinding, maar kan ik nog steeds niet op internet..

ik weet niet of je er wat aan hebt.. maar als ik ipconfig/all draai krijg ik deze instellingen. (ik weet niet of ik dit allemaal had mogen vermelden in verband met beveiliging van me computer?)

http://www.funky-design.nl/datas/users/2-instellingen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je verbinding lijkt er te zijn, zowel voor je draadloze als voor je bedrade verbinding. Daar ligt het probleem niet.

Waar wel een probleem lijkt te zijn is in de toegevewezen ip-adressen. Zoals je ziet zijn dit PUBLIEKE internet adressen. Het lijkt er dus op dat je probeert rechtstreeks een ip-adres van casema te verkrijgen voor in totaal 4 computers/netwerkkaarten tegelijk! Kan me niet voorstellen dat dat inbegrepen was bij je abonnement!

Als je verder alleen een switch hebt staan tussen de kabelmodem en de computers, dan zul je dat ding moeten gaan vervangen door een Internet router (al dan niet draadloos). Die deelt dan privé ip-adressen uit aan de 3 tot 4 pc's/laptops die je in je huis hebt, en gebruikt naar het Internet maar 1 publiek ip-adres.

Succes,

Tijs.
 
dankje voor je reactie!

Ik heb hier thuis nog een router liggen, dit gebruikten wij eerst ook maar ik had die switch er tussen gedaan om te kijken of dat een oplossing zou zijn. Ik heb nu de router weer ertussen gedaan. Hier heb ik echter een beetje raar probleem mee.

Als ik het snoertje van me internetverbinding, dus van mijn casema router, in mijn router stop in het WAN poortje, en daarna het snoertje dat naar mijn computer gaat in een internet-uit-poortje stop, heb ik geen internet verbinding. Doe ik dan het internetverbindingssnoertje gewoon ook in 1 vd internet-uit-poortjes dan doet me internet het wel. Als ik dan weer ipconfig/all doe, dan krijg ik weer die ip-adressen die fout zijn volgens jou.

Ligt het dan misschien aan me router of iets dergelijks?

ps. dit zijn de instellingen van de computer waar het internet het wel op doet, dat is een vaste pc! Dit zijn de instellingen met de router er nu tussen.

http://www.funky-design.nl/datas/users/2-instellingen2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je vermeldt helaas niet welke router je gebruikt, maar kijk eens naar de mogelijkheid van Mac-adress cloning.

Dat is in de meeste routers voorzien, en dan kun je het zgn. Mac-adres (in jouw ipconfig lijstje Fysiek adres genoemd) invullen. Omdat je op dat Fysieke adres van 'hoofdcomputer' wél een ip-adres van je provider krijgt, zou dat misschien de oplossing van je probleem kunnen zijn...

Mocht je dat Mac-address cloning in de configuratie van je router niet kunnen vinden, meldt hier dan het merk & type van je router, misschien kunnen we dan opzoeken waar en hoe je dat Mac adress cloning zou kunnen aanzetten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Start de configuratie van de Router, en kijk eens onder Configuration -> WAN.

Ik heb in een handleiding van Edimax gezien dat in die sectie zoiets bestaat als "Mac Spoofing", hetgeen hetzelfde is als Mac Adress Cloning. Die dus op Enabled zetten, en je Fysieke adres van je 'hoofdcomputer' invullen. Dan op Submit drukken.

Succes,

Tijs.
 
Ja ik heb al geprobeerd om in mijn router te komen, maar dat lukt dus gewoon niet. Je moet je ip-adres invullen en zo kan je dan in je router setup komen toch? Ik weet echter niet welk ip adres ik moet invullen. Als ik 83.81.85.154 invul.. dan kom je uit op een zoekpagina. Weet jij een andere manier op in me router te komen?
 
De instructies staan hier

Kort gesteld:
- PC via kabel aansluiten op een van de LAN poorten
- Dan inkloppen op je PC: Http://192.168.2.1
- inloggen met:
Gebruikersnaam: admin
Password: 1234

Dan zou je erin moeten zijn. Lees gerust het hele stuk door, absoluut interessante stof.

De hele handleiding van de BR-6104KP is: hier

De hele handleiding van de BR-6104K is: hier

Tijs.
 
YES, het is me gelukt. Doordat u begon over "Mac Adress Cloning" ben ik daar eens naar gaan zoeken via google. Ik kwam toen op een site waar iemand deze oplossing gaf:

Hier even een stappenplan, voer het stap voor stap uit. Dan moet het lukken.

1.... Sluit de pc aan die oorsprokelijk was aangesloten aan het chello modem.
2.... Kijk of internet nog werkt, zo ja ga naar stap 3.
3.... In windows 9x/me doe je start -> uitvoeren -> winipcfg -> Slecteer de netwerkkaart -> druk op de knop "Release" of "vrijgeven".
...... In windows XP doe je start -> alle programma´s -> Bureauacc -> opdrachtprompt -> daar type je in ipconfig /release.
4.... Zet het modem nu uit.
5.... Haal de netwerkstekker uit het modem en steek die in poort 1 van de router.
6.... Reset nu de router naar zijn default instellingen, door de resetknop op de achterkant 10seconden ingedrukt te houden.
7.... Type nu in het opdrachtprompt venster ipconfig /renew.
8.... Open nu je webbrouser en ga naar het adres http://192.168.2.1 .
9.... Druk op de knop login, standaart is er geen wachtwoord ingevoerd.
10... Klik op de link quick setup wizard.
11... Stel de tijdzone in.
12... Kies de link Cable Modem.
13... Klik op de knop Clone MAC Address.
14... Klik op de knop OK.
15... Zet het modem aan.
16... sluit het modem aan op een van de twee wan poorten, afhankelijk van welk type modem je hebt. Hij is op de juiste poort aangesloten als de WAN LED LNK/ACT brand.
17... Reset de router door kort op het reset knopje te drukken.
18... Als de router klaar is met herstarten moet internet weer werken, en kun je de andere pc aansluiten.

Nadat ik dit allemaal had gedaan werkte het weer! Ik kan nu ook mijn router weer in. Ik wil u bedanken voor de tijd die u erin heeft gestoken mij te helpen!!!!

PS. ik poste net iets later, ik denk dat het probleem grotendeels lag in de setup van mijn router. Doordat ik die volledig gereset heb kon ik er weer inkomen en zal het allemaal opgelost zijn!
 
Laatst bewerkt:
Een hele exercitie, maar wel leerzaam, lijkt me! :)

Fijn dat het nu werkt. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan