waar led kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
699
ik wil graag losse led kopen maar ik weet niet waar ik weet dat led niet op 5 of 12 votl kan dus ik moet er ook weerstand bij hebben weet iemand waar ik dit kan kopen (mag ook via webshop) en anders zo dicht mogelijk in nieuwegein
 
in een gespecialiceerde electronica shop te koop ledje en weerstandje kost samen iets van 25 cent
 
Heb je geen winkel in de buurt, dan is Conrad wel een optie. Alleen hebben die soms minimum order kosten. Dus je kunt pas bestellen boven een bepaald bedrag. Even nakijken op hun site.

Weerstandjes: bij een normale led op 5 volt, een weerstandje van 350 ohm tot 1K (1000 ohm)
Bij 12 volt weerstandje van minimal 1000 ohm (1K) tot 1,5K (1500 ohm).
Let op de polariteit, + / -.
 
Laatst bewerkt:
oke ik word gek ik heb op die conrad site gezeten maar ik vind led maar ik weet nie welke weerstand ik nodig heb en ik snap niks van die berekeningen kan iemand dat voor me opzoeken ik wil graag een rode led aansluiten op 5 of 12 volt
 
Begin eens bij een van deze twee, doen TV reparatie e.d. Als ze het niet zelf verkopen weten ze waarschijnlijk wel een adresje voor je.

All Repair Service
Smient 22
3435VJ Nieuwegein

Visser Elektro vof
Dorpsstr 3
3433CH Nieuwegein
 
He Withaar je word harstikke bedankt ik heb gebrelt en ze hebben het maar ik kan er vandaag niet heen want hij is op zaterdag dicht duss All Repair Service.

ik ga er maandag heen en 1 ding wat nog beter is me vader woont er 5 min vandaan


thanks
 
jaa ik heb een plexiglass plaat maar ik moet er ook nog ingraveren maar kan jij ook vertellen hoe ik dat goed kan doen??
 
maar ik ga dan oomk nog teksrt graveren maar ik weet niet welke weet jij niet wats leuks
 
Niet echt, maar denk er aan, altijd alles in spiegelbeeld doen hé, bij een plaatje is het niet zo heel erg naar met tekst heb je echt een probleem...
 
Je werkt aan de 'binnenkant' en als het af is draai je de zaak om zodat de 'glade' kant de 'buitenkant' wordt (waar je tegenaan kijkt, normaal gesproken). De clue is 'draaid' in deze zin.

Neem maar eens een blanko stuk papier en schrijf er iets op.
Nu draai je het om en hou je het tegen een raam aan (Buiten is nu de binnen kant van je PC en je kijkt van de buitenkant tegen je werk aan, de niet beschreven zijde). Je ziet dan wel waarom.
Hou er nog een blanco vel tegenaan, schrijf de 'tekst' over, draai het nieuwe vel en hou het tegen het raam... :)
Zo'n 'tekening/tekst' moet je gebruiken bij het graferen, dan komt alles 'goed'.
 
Laatst bewerkt:
oke thanks ik ga vandaag er heen met me pa heb gebelt en hij heeft ze en ook weerstand (ik was al eens langs gegaan bij visser electro maar nee)

de vraag is af maar er mag nog wel door gaan maar ik heb me andwoord gekregen bedankt allumaal vooral witthaar
 
@Johny76

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Topic is uit 2006, dit is niet relevant meer, topics ouder dan 3 maanden dienen over het algemeen met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan