laptop zegt dat er geen hardeschijf aanwezig is

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelsky

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
71
hallo allemaal,
k heb me vriendins laptop bij me staan om ff na te kijken.
k heb al geprobeert om alles er op nieuw op te zetten maar ik kreeg de melding dat er geen harde schijf aanwezig was.
ik heb al een scan gedaan en die zegt dat die niet is aangesloten ofzo.:confused:
ik heb voor de rest geen verstand van laptops.
daarom ff via deze manier.
ik heb nog nooit een laptop losgehaald ma hoop dat het niet nodig is:p

mvg
kelsky
 
Kelsky

Je krijgt van je vriendin een laptop in handen gedrukt zonder dat ze ook maar de mededeling doet dat er een harde schijf in zit??? Leuke vriendin als ze verwacht dat je het (met een nieuwe harde schijf?????) voor haar op lost. Sinterklaas is nog onderweg hoor.
Maar serieus. Zonder harde schijf werkt je pc niet, je zegt dat je een scan gemaakt hebt (onmogelijk omdat er geen besturingssysteem is) en dat de scan zegt dat de harde schijf niet aangesloten is ofzo. Ofzo maakt het er niet helderder op.
Eerder heb je de foutmelding gehad dat de harde schijf ontbreekt of niet aangesloten is Had je toen een zwart scherm, en was windows niet bereikbaar?????

dan heb je de volgende opties

geen harde schijf. Vraag dan eens wat aan je vriendin of dat klopt, en waar de harde schijf is......heeft iemand anders al naar de laptop gekeken en vergeten de schijf terug te zetten????

harde schijf kaduk, om welke reden dan ook

of de kabel van de harde schijf en moederbord is losgeraakt in de loop der jaren. Dan moet toch de laptop open, maar vraag eerst aan je vriendin of er -om welke reden dan ook- er geen harde schijf inzit.

succes
 
de harde schijf zit er wel in. want hij deed laast nog wel keer. ma de laaste dagen ging het hard achter uit.
was eerst al bij haar geweest om te kijke hoe het zat ma toen deed die het gewoon en nu niks meer.

ik kan niet in windows komen nee.
als die opstart dan tikt die raar en dan kun je op een moment alleen F1 en F2 indrukken.
met deze zin:
Primary hard disk drive 0 not found

no bootable divices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility.

als je hem opstart en dan F12 doet dan kom je in een schermpje met:
Use the Up- and down- arrow keys to move the pointer to the desired boot divice. Press <Enter> to attempt the boot or ESC to Cancel.

CD/DVD/CD-RW Drive
Cardbus NIC
Onboard NIC
Diagnostics

via Diagnostics kon k een soort scan doen en dan kwam die op gevemoment op dit uit
--Start DST Short Test--
Test results : Fail
Error Code : 1000-0141
Msg: No Drive detected

en dan vraagt die van of je door wil met testen of niet als je jah doet komt die later op nog zo fout genaamd deze:
--DST short Status Test--
Test Results : Not Applicable

en dan in een grijs scherm
No Diagnostic Utility Partition found. To run Diagnostics, insert your Dell "Drivers ans Utilities" CD, then select OK to restart the system and boot off the CD.
Ok or Cancel

Ma die cd heeft ze niet ze heeft dat ding nu zo 3 jaar, gekrege van haar ouders voor school.
met gewone desktops kan k alles en al veel problemen gehad maar dit heb k nog nooit gezien met een laptop vandaar dat k geen raad weet.
als je meer moet weten over de laptop laat ma weten dan zal k het probere te zoeken.

en als die tog los moet weet je miss een site waar op staat hoe je beste kan doen?
of moet k het net zo doen zoasl k het me zelf heb aangeleerd met de desktops gewoon loshale kijke hoe ver je komt?:p
 
nog ff 1 ding miss ook wel handig om te weten.
k heb er laast een andere virus scanner opgezet want haar oude vond niks.
die van mij vonmd toen iets van 50 tot 100 trojans en dergelijke virussen.
in de scan kwam ook na voren dat haar werkgeheugen was geinvecteerd door een trojan.
 
Hallo.

Probeer bij Dell zelf eens het Drivers and Utilities programma te downloaden, wel even je productcode invullen maar dat staat allemaal wel op de site.
Met een beetje geluk kun je met dit programma de harde schijf testen of deze nog goed is, ja of nee.
Voor wat betreft het geheugen, dat kan niet beschadigt worden door een virus, als je de stroom van je pc haalt, is het geheugen weer gewist.
Ik zou zeggen, probeer dat programma eens.
 
oke, de harde zit er in,maar wordt niet herkend.

een laptop zit compact in elkaar, er zijn geen algemen richtlijnen. Is er nog een boekje anwezig bij de ouders van je vriendin, een handleiding dus? Of ander naar google en zoiets intikken als manuel of handleiding gevolgd door het merk en type laptop, of anders naar de website van de fabrikant.
En anders logisch open maken, eerst de beplating en dan pas de rest. Ik zou eerst zoeken naar een losse kabel tussen de harde schijf en het moederbord deel. Eerst de ziel van de laptop bloot leggen, goed kijken, en dan pas sleutelen wat niet meer inhoudt dan de controle van de kabels

Maar vooraf adviseer ik je om eens naar de BIOS te kijken en te kijken wat daar over de harde schijf gemeld wordt, en of daar misschien een oorspronkelijke instelling door een virus veranderd is. Even vergelijken met je eigen desktop.

En anders een dagje wachten of iemand anders met een bruikbare tip komt.

succes in ieder geval
 
>>>k heb er laast een andere virus scanner opgezet want haar oude vond niks.<<<

Welke?En welk Reg Nr staat er onderop en Type
 
Laatst bewerkt:
het antivirus proggie is NOD 32.
heb k ook op me eige pc nooit geen problemen mee.
het reg nummer weet k niet is illegale versie keer gekrege van kameraad.
ma k heb geprobeert met dirvers en zo ma wil niet.. k ben nu aan het los make ma kom niet verder ben op zoek na een manuel ma krijg alleen ma onzinnige dinge.
weet 1 van jullie mischien waar k een manuel vandaan kan hale?
dit is het type laptop:
Dell Latitude C510 / C610

miss dat k niet goed heb gezocht, of over 1 heen gekeken....
 
jah heb k gedaan ma kan niks vinde met handleiding of wat dan ook.
alleen ma drivers en dergelijke...
 
Op de PC zit ergens een sticker met een Nr er op,zook dat eens op
 
dit staat op een sticker:
Dell
model No: PP01L
Input: 20V -- 3.5A
Latitude C510/C610
Ref number 01014
IC Class: B ICES-003
Dell LBL P/N: 3F438 A01

op anders sticker
RFE-A
Y04N019344

op nog andere sticker:
Ds/N CN - 06P823 - 48155 - 23N - 1409
REV A00

en nog een sticker met van alles en nog wat en dit:
Lacznosci
NR.162/2001
Chile
3695
Isreal
510713407
Argentina
54-2415
Nalte
10-4571-011440
Etisalat
E01/1/051/G
Cyrpus
TTE/617/2001
Lithuania
0018m
01n0108
Croatio
5170/2001
latvia
Nr.654T
Turkey
AG/UM-2001.365
Philipines
ita-10-2001-038
Slovenia
212-37/2001-4

Dell LBL P/N: 4F343 Rev A04 Dpi

hoop dat het nummer er instaat die je bedoelt
 
Als ik zoek op Tag Nr kom ik op dit Type PC uit OptiPlex 4__/Le

En inderdaad zie ik nergens Handleiding.

Zal het een belletje naar Dell worden
 
hij herkent de harde schijf nu wel weer.
heb ff gekeke in de bios.
hij wil ook wel opstarte.
maar komt niet verder dan
Bezig met het toepassen van het beveiligingsbeleid...

windows 2000 proffessional zit er op..
einige wat die doet is probere iets te laden
maar je hoort gekraak en getik..
 
okey hij kwam heel eind opeens zegt die dat er een hard fout in zit
een onbekende of zo iets..
hij is nu weer opnieuw aan het opstarten. is kijke wat die dan zegt
 
Heb meegelezen, en kom tot de conclusie (vanwege het geluid) dat je hd kapot is.
Probeer een 2de hands op Ebay (of ergens anders) te kopen.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan