printer via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ala

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
71
Heb onlangs een router gekocht ,maar heb nog een probleem om via het netwerk de printer aan te sturen , is dit op te lossen .
3COM adsl router
 
Als de printer aan een pc hangt, vanaf de andere deze opzoeken, indien hij gedeeld is.

Indien die router ook een printserver is, dan zou het kunnen dat deze de taal van de printer niet ondersteund.
 
hallo ,deze is aan gesloten op een andere pc het is een hp officejet g55
 
Dan heeft het niet zo veel te maken met de router, dat is op de pc zonder printer eraan, daar die printer installeren, d.m.v. opzoeken op het netwerk, wel dient daar iets gedeeld te staan, zeker die printer.
 
Configuratiescherm, printers, printer toevoegen, en voor een netwerkprinter kiezen, en laten zoeken met de andere pc en printer aan.
 
heb dit allemaal uitgeveord maar dan komt er staan bij gedeelde printers microsoft windows - netwerk als ik dan op volgende druk zegt hij dat ik een ongeldige netwerkprinternaam opgegeven heb;wat is het probleem nu?????
 
het wil ook wel eens helpen om (tijdelijk) je internet security (firewall) uit te schakelen en dan te laten zoeken zoals hierboven beschreven
 
hoe doe ik dit weeral want mijn hoofd zit momenteel zo vol ,en is dit dan voor beide pc dat ik dit moet doen
 
het wil ook wel eens helpen om (tijdelijk) je internet security (firewall) uit te schakelen en dan te laten zoeken zoals hierboven beschreven

rechtermuis klik in taakbalk op je firewall (bv Norton) dan uitschakelen en voila
 
Dan mag dat, door eerder genoemde oplossingen, geen probleem geven, wel de netwerkwizard ook uitgevoerd?, voor de zekerheid.
 
inderdaad dan kom ik ook in netwerkverbindingen ,daarna in netwerktaken en dan ????
Komen we er nog uit ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan