fabrikant achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

onbenul

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
wie heeft een tip om achter het merk of model van een moederbord te komen?

ik heb een tweedehands slot 1 micro ATX mobo gekocht maar zonder manual of iets
het bord heeft 3 PCI sloten en een bruine AGP, 3 Dimms sloten en ATI 3D Rage pro AGP 2x on board. ik schat uit 1998 of 1999
op het bord staat geen merk (of het moet een AGP-bord zijn,dat staat er wel op en is een specificatie denk ik, niet de fabrikant)
wel made in Taiwan :p
Maar googelend word ik niet wijzer.

Op de onderzijde/achterkant de nummers 3898 ( in reverse video ) en QEC 5VO 94VO

Bestaat er zoiets als een database waar je het S/N nummer invult om achter de fabrikant te komen ?
Heeft iemand een idee ? :confused:

ik wil juist erachter komen welk bord het is omdat ik hem niet kan aansluiten.
het moet dus visueel, mbv informatie vanaf het bord.
dus met S/N nummer etc.
:rolleyes:

Je zult dan toch met meer nummers moeten komen, op het AGP slot of een PCI, staat meestal ook nog een serienummer, zo ook op de bioschip.

Sowieso is het merk er niet meer, alle linken zijn dood.

Tussen de pci sloten staat meestal het modelnummer.

Het is hoogstwaarschijnlijk een Chaintech CT-SSA2 uit 1999.........

Het is hoogstwaarschijnlijk een Chaintech CT-SSA2 uit 1999.........

waarom denk jij dat ?

overigens staat tussen de PCI sloten made in Taiwan en FCC geschikt.

Had ik al gezegd dat er in de rechterbovenhoek met dikke witte letters ( in elkaar overlopend ) AGP met daarnaast, maar niet speciaal erbij horend, de bruine kleine letters
E T 6 ?
Bij deze :p

groet

Zal vast wel ergens een FDC nummer staan.

Welk merk chipset zit erop? Ati maakte toen nog geen chipsets, dus die valt af.

Of kijk zelf even hier, kom je er misschien wel achter.

Laatst bewerkt:
Sorry, geen ATI chipset maar GPU...

Bij die Tsjech staat ie er niet bij........

Sorry, geen ATI chipset maar GPU...

Bij die Tsjech staat ie er niet bij........

Nou, met die sumiere informatie, kan ik niet concluderen dat dat bord er niet bij staat, met het merk van die chipset, komen we al een stuk verder, zo ook met het nummer op de bios, of het FDC nummer.

De jouwe is ook iets nieuwer.. dit board was de CT-6ASA en jij hebt de CT-SSA2...
Maar als je Lange Pier nu even vertelt over het chipset krijgen we de zaak misschien nog voor zonsondergang dicht....

Die Tsjech heeft het niet omdat hij maar één slot 1 chaintech board heeft... en dat is niet deze....

Ik kan nergens ontdekken waarom het een Chaintech zou zijn, en idd, het merk van de chipset, brengt ons voor donker binnen.:cool:

Tevens kun je altijd dat ding aansluiten en opstarten, lees nergens wat het probleem is om dat niet te kunnen, en zo de biosstring te noteren.

Als hij het toch niet doet, is het hier allemaal verspilde moeite.

Laatst bewerkt:
Ik kan nergens ontdekken waarom het een Chaintech zou zijn, en idd, het merk van de chipset, brengt ons voor donker binnen.:cool:

Tevens kun je altijd dat ding aansluiten en opstarten, lees nergens wat het probleem is om dat niet te kunnen, en zo de biosstring te noteren.

Als hij het toch niet doet, is het hier allemaal verspilde moeite.

Ik kan hem niet opstarten omdat ik de manual zoek !!
dan weet ik op welke pinnetjes ik de pwr sw/reset sw/ hdd led/pwr led stekkers moet aansluiten.

de chipset is een VIA vt82c596 9840cd.
beantwoordt dit jouw vraag ? :shocked:

Even doormeten, staat er spanning op, voor een led, de rest kun je gewoon even kortsluiten, om de voeding te starten, staat dat er niet op dan?

En over die chipset, prima :thumb: , maar kan er niets over vinden, eem micro atx zonder isa slot, zou ook zomaar een Ergo pro oem bordje zijn, heb je toch de biosstring nodig.

Even doormeten, staat er spanning op, voor een led, de rest kun je gewoon even kortsluiten, om de voeding te starten, staat dat er niet op dan?

het zijn 21 pinnetjes in twee rijtjes
wat erbij staat lijkt duidelijk maar als ik dusdanig aansluit gebeurt er niets.

Of hij is kapot en dan ben ik belazert door de verkoper die bezwoer dat hij hem voor verzending nog lopend had ( kan natuurlijk ook tijdens het transport )
of ik doe iets niet goed.
dat laatste ligt meer voor de hand :o doormeten kan/weet ik niet en daarom zoek ik een beschrijving-handleiding-manual.

bedankt voor al het meedenken

Effe zeuren, je hebt het nummer van de southbridge opgegeven, er zit ook nog een northbridge op, en de combinatie geeft meer mogelijkheden, bij het zoeken.

Overigens, indien geen pinnen bij het kortsluiten werken, is idd dat bord niet goed.
Je kunt ze ook kontroleren met een fietslampje, en 2 draadjes, wel in het duister, want zoveel volt staat er ook weer niet op.

Nog een leuke site gevonden, staan bijna alle slot 1 borden op, veel plezier.
De index.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan