Bestanden overzetten naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

acular

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
3
Hallo,

Ik heb dit waarschijnlijk heel simpel probleem. Een laptop aangeschaft en ik wil oude bestanden overzetten van mijn desktop die ik niet meer zal gebruiken. Heb inmiddels begrepen dat ik met een crossed kabel de 2 aan elkaar moet sluiten. Dit dan ook gedaan en vele malen de netwerk wizard eroverheen. Maar op de laptop wordt de ethernet verbinding aangeduid als "beperkte of geen toegang" en de desktop wordt niet gezien. Tis mij ook niet duidelijk wat de oude desktop herkent. Heb al wat handleidingen doorgenomen en heb ook met Verkenner "mappen delen" aangepast. Ik vermoed dat ik in Verkenner iets verkeerd doe. Beide hebben Xp home.

Wie heeft een oplossing?

Alvast bedankt,
Marc
 
Heb je Dit nog niet gelezen zeker?

Ja, ben verder gekomen met unieke ip aanpassingen. Inmiddels komt er geen melding "beperkte toegang" op ethernetverbinding van de laptop. De desktop ziet de lap nu wel in netwerklocaties bij mshome. Maar beiden lap en desk melden dat er geen "machtigingen" zijn om elkaar te bekijken. Ook in herkent de lap de desktop nog steeds niet bij "zoeken naar pcs in het netwerk".
 
Dan moet je effe wachten tot er een exper hier over langs komt
 
Als ik ping naar ip van mijn laptop,dan wordt ie niet herkent. Volgens handleiding moet ik TCP/IP verwijderen en opnieuw installeren. Maar hoe doe ik dit? Hoe ik het het eerst verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan