Tekst aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sbregman

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
9
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
Ik heb een pdf file die ik naar iemand wil sturen, zodat deze persoon met acrobat bepaalde tekst kan wijzigen. Is dit mogelijk, en hoe? Het gaat bijvoorbeeld om een titel, die wekelijks veranderd.
 
Het probleem is niet helemaal duidelijk..... denk ik..
Die pdf kun je als attachment [invoegen>bestand... en dan het bestand opzoeken en aanklikken] met een e-mail meesturen...
Als de andere persoon Adobe Acrobat heeft [de volledige versie en niet alleen de reader] kan die er alles in vertimmeren, dus ook de titel....
 
In Adobe Acrobat [nogmaals, dus niet Acrobat Reader], gewoon op de betreffende tekst gaan staan met de cursor en vervolgens iets anders intikken... Net als in Word....
 
Ik begrijp dat ik het in adobe acrobat moet doen, maar toch doe ik volgens mij wat verkeerd. Bijgevoegd heb ik een test pdf, als ik hem open in acrobat kan ik de tekst niet aanpassen. Het is een photoshop bestand wat ik heb opgeslagen als een pdf. Misschien ligt het daar aan? De manier van opslaan?
 

Bijlagen

  • testpdf.pdf
    72,2 KB · Weergaven: 79
Ik heb het ondertussen geprobeerd in Indesign te maken en dan opslaan als pdf, dit lukt wel. Bedankt voor de moeite!
 
erp city

Hej Erp city, wie uit erp city? Hier veghel. Van Zwijsen College
Dat is dan wel weer toevallig..
Ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad met mijn acrobat reader ding. Bedankt voor de topic.

mzl
 
Hartelijk welkom op Helpmij!

Jawel, uit Erp, 200 meter van het buitengebied, dus midden in het centrum...

Je haalde wel een oud topic aan...
Ondertussen heb je hele leuke tooltjes zoals PDF2Word die een pdf omzetten naar een Word document zodat je er alles aan kunt verbouwen zonder het [zeer dure] Adobe Acrobat....

Houdoe! En flink studeren, hé! :thumb:
 
he erpcity

Aha dat klinkt goed. Maar klopt t ( heb t net effe gestest) dat dan de hele 'opmaak' niet meer klopt? Ik heb het net geprobeerd alleen dan zet ie alle regeles onder elkaar ipv de ruimte die ik er in indesign had tussengelaten te behouden. Of kun je ook vanuit indesign een wordtemplate maken? Ik dacht dat ze in erp alleen tractor konden rijden, of zit jij niet bij de stroiheuken of zoiets. Waar woon je trouwens? Heb nog wel familie daar wonen. Vast bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan