Trojan Horse verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
134
[Weet niet of ik in de goede afdeling zit met mijn vraag, zoniet excuses.]

Hee,

Norton heeft bij mij een Trojan Horse virus ontdekt. Mijn computer doet de laatste tijd een beetje raar, plotseling uitvallen doet hij ongeveer 1 keer per week. Ik wil dus van dat Trojan Horse virus af (via Limewire binnen gekregen, als ik Limewire start geeft Norton een waarschuwing. Ik druk dan op OK. Maar dan komen er nog meer waarschuwingen van het trojan horse virus). Ik heb wat scan programma's gedownload, maar deze kosten geld als je ze de gedetecteerde files wil laten verwijderen.

Hoe kan ik Trojan Horse gratis verwijderen?

Alvast bedankt!

Victor
 
Doe het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
 
hee michael,
helemaal top die uitleg van jou...zelfs ik...blonde vrouw...haha...heb het voor mekaar gekregen...maar ik vraag me 1 dingetje af...als ik kijk bij de infections staan er 3 objects die onder risk met high staan aangegeven...de andere die medium hadden zie ik nergens terug. Moet ik deze laatste 3 met de remove finally-knop verwijderen?? want ik krijg af en toe nog wel iets raars in beeld en heb t idee dat t daar mee te maken heeft...alles staat wel in quarantine...staat er boven! (dus jouw stapjes heb ik volgens mij allemaal goed uitgevoerd.)
Hoop dat je me nog even kan helpen of iemand anders...
Greetz emy
 
Wat jij bedoeld is het volgende:

Je hebt na het scannen gekozen voor Quarantine, dus de infecties komen onder Infections --> Quarantine terug. Ze zijn wel al verwijderd, ze zitten in de '' gevangenis '' dus ze zouden niks kwaads meer kunnen doen.

Dus je kan best op Remove finally drukken, maar voor je dat gaat doen: wat is er dan op het scherm?
 
nou iets van www.adserver.softwareonline.com download the free demo....maar dat kotm misschien omdat ik gister een aantal gratis scans heb gedaan...en na t scannen bleek dat he er toch voor moest betalen...maar kweet t niet zeker...heb echt 0 verstand van pc's en met jouw uitleg ben ik gelukkig van een hoop gezeur al af.
maar die 3 dingen kan ik dus gerust eraf gooien zonder dat er dan weer wat raars gebeurd?
En als t idd zo'n download was een een of andere scan...hoe zou ik die dan weg kunnen halen....enorm bedankt tot nu toe alvast!!
 
en ik krijg ook steeds advertisement by outerinfo...maar volgens mij hangen die 2 met elkaar samen...
 
Dan verwijs ik je door naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.


6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)
 
Ja, je kan nu inderdaad een Hijackthis-logje maken zoals Bandit zegt, of daarvoor nog even scannen op spyware met Ad-Aware en Spybot Search & Destroy.
 
viruskiller kijk in het vervolg even naar de datum.
dit topic is van 2006.
Dus is het eigenlijk niet meer nodig om daarin te reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan