2 partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
180
ik heb een hardeschijf van iemand gekregen maar op die schijf staan 2 partities ik wil dat helemaal niet maar ik weet niet hoe ik de twee partities kan samenvoegen.
Ik heb geen partitiemagic of andere software dus mischien weten jullie wel een freeware programmatje om dat te doen of mischien heeft partitiemagic wel een trail versie dat weet ik niet.

bedankt
the master
 
Staan er bestanden op deze partities die behouden moeten blijven?
 
Dan kan je met schijfbeheer van windowsXP de partities wissen & 1 nieuwe partitie maken.
Ik zal even kijken of ik een snelle beschrijving voor je kan vinden
 
oke bedankt want ik snap het nog niet dus mischien is dat wel zo makelijk
 
Ga naar Configuratiescherm => klik op systeembeheer => klik op Computerbeheer => klik links op Opslag->Schijfbeheer
In het rechter gedeelte krijg je nu onderin je Harde schijven te zien met de ingedeelde Partities.
Klik met je rechter muisknop op de partities die je wilt verwijderen, en selecteer verwijderen.
Nu de schijf "Leeg" is kan je met je rechter muisknop in het lege gedeelte klikken en een nieuwe partitie aanmaken. Zodra dit klaar is kan je deze partitie formatteren naar NTFS/Fat32(wat je zelf wilt) ik raad je aan om NTFS te kiezen.
Als dit klaar is heb je 1 partitie die je kan gebruiken.
 
nog een vraagje kan ik ook een partitie leeg maken en die dan toevoegen aan een partitie die ik niet wil formateren? :
Ik heb een andere schijf in 4 stukken verdeeld en op een gedeelte (c:) heb ik windows geinstaleerd maar nu is die partitie bijna vol en ik heb nog een andere (e:) die nog leeg is dus zou ik (e:) aan (c:) willen toevoegen zonder (c:) leeg te hoeven halen want dan is mijn windows eraf.
kan dat??

The Master
 
Gratis progje, cd branden van de iso, als image dus, en ermee opstarten, kun je alles indelen, zoals je wilt.
 
ik ben nog niet zo goed met een pc dus wat je zegt snap ik niks van

(ps er staan op die site van jou 3 dingen welke moet ik downloade?)
 
@The Master, dacht dat die dat wel kon, maare, deze is het, rechtermuisklik op de link, en kies voor, doel opslaan als.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan