Het geluid bij een Toshiba laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSPro

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
33
Het geluid van nieuwe Toshiba laptops is erg zacht. Ik heb meerdere Toshiba laptop's gehad en de laptops die geen volumeregelaar hebben geven veel te zacht geluid (Dus waar je het geluid verandert door Fn + Pijltje omhoog/omlaag te drukken)

Weet iemand een oplossing om de standaardboxen harder geluid te laten geven?
Wellicht software? ALLE volumedingen staat op maximaal, maar als ik op school zit hoor ik bijna niks.
 
Welke media player(s) gebruik je? Zowel in Winamp als WMP10+11 zitten "pre-amp's" waarmee je het volume kunt oppompen, net zoals met de graphic equalizers.
 
Ja bij media player kan het wel iets harder, maar niet zo als mijn oude laptop. En ik heb een AverMedia PCMCIA Hybrid TVkaart erin zitten en met het programma AverTV geeft het nog zacher geluid als ik TV kijk en in dat programma heb je niet veel functies voor EQ's

Is er nergens een tweak om het computer geluid harder te laten gaan dan het al kan?
 
Is er nergens een tweak om het computer geluid harder te laten gaan dan het al kan?
Je geluidskaart geeft normaal gesproken meer dan voldoende volume. Wat voor geluidskaart heb je?

Hij is nieuw, heb je nog garantie?

NB: wat bedoel je eigenlijk met, als ik op school zit hoor ik bijna niks?
 
ja ik heb m sinds augustus.

mijn geluidskaart is een conexant high definition audio

als ik op school zit hoor ik amper geluid door de herrie achter mij, terwijl dat bij mn oude toshiba laptop niet zo was

ik heb nu een toshiba sattelite pro l100-107
en voorheen een toshiba sattelite pro 6100 15 inch 1.8ghz

het zijn gewoon de boxen denk ik die niet zo hard gaan, maar er is ook geen tooltje ergens om dat te omzeilen tenminste die ben ik niet tegengekomen. daarom vraag ik hier of mensen weten of er iets bestaat om gewoon op mn hele laptop het geluid harder te zetten
 
Ga eens naar Geluiden en audioapparaten,Volume, Geavanceerd onder Luidsprekerinstellingen.
Heb je zoals in het voorbeeld hieronder geselecteerd: "Stereoluidsprekers in laptop"?
En als je daar bent kijk dan ook naar de Luidsprekervolumeregeling en klik iets daarboven op de knop Geavanceerd.

(Leuke handtekening.:) )

.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dit heb ik ook al geprobeerd, maar ik merk geen enkel vershil.

Achja ik denk gewoon dat ik beter had moeten kijken toen ik mijn laptop had gekocht. :rolleyes:

geen toshiba volgende keer...:evil:
 
Tja, het lastige is dat wat jij "te zacht" vindt, voor een ander hard genoeg kan zijn. :eek:
Heb je er ook al aan gedacht om nieuwere stuurprogramma's voor je geluidskaart op te halen? Ga dan eerst eens kijken op de website van Toshiba.
Misschien dat daardoor het geluidsvolume wat opknapt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan