Wifi transmiter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Een kennis heeft een laptop en een Medion computer.
Op beide is een internetverbinding gemaakt d.m.v. een Asus usb modem.
Afhankelijk verbindt hij ofwel de laptop ofwel de pc met de modem om op het internet te surfen.
Hij heeft nu een Wifi transmitter van Hercules gekocht en geïnstalleerd.
Zijn probleem: hij dacht dus met beide computers een internetverbinding te kunnen maken...het modem ikoontje op zijn laptop reageert echter niet.
Dus...ook geen verbinding.
Kan het dat hij eerst de geïnstallerde modem van zijn laptop moet verwijderen om het internet te bereiken.

Bedankt voor de hulp.
 
De set-up is dus nu: usb modem in de Medion, wifi van de medion ingeschakeld..?
Als de laptop niets ziet met die wireless usb key [ik neem aan dat je dat met "transmitter" bedoelt?], zit er in de laptop iets fout... het modem op de laptop hoeft daar niet voor uitgeschakeld te worden, wel moet de laptop weten dat ie voor internet bij de Medion moet aankloppen [thuisnetwerk instellen], bovendien moet je een bridge tussen de wifi en de usb modem van de Medion maken.
 
Erg veel begrijp ik niet van dit probleem, maar dat geld ok voor het doel en de werking van de stick. Leesvoer
 
Vraagje aan Tuurke, Waar heeft je collega die transmitter gekocht?

Hoi Tuurke,

Ik wil ook de WIFI USB transmitter kopen maar hier bij de Media Markt in Rijswijk ZH kreeg ik botte verkopers te "spreken" die van niets wisten toen ik ze vertelde dat via de site van Hercules naar Media Markt werd verwezen als verkoper van de transmitter.
Hebben jullie voor mij een adres (of een internetsite) waar ik deze kan aanschaffen?

Dank voor je reactie

Tsjeu
 
(de meeste) verkopers zijn afvallige vmbo-ers die tijdens hun parttime uitzendjob met wat wijze praat over hun nieuwste mobieltje indruk proberen te maken op nietsvermoedende en onwetende klanten, nu troffen ze een keer één die wel wist waar hij/zij over praatte.
 
In België werd de transmitter aangekocht in het warenhuis CARREFOUR, afdeling MAXITEC.
 
Quote: "wat bedoel je met bridge"

Het signaal komt van de laptop op de Medion binnen, maar wil naar internet.... een "bridge" koppelt meteen het binnenkomende signaal aan de weg "naar buiten"...... [aan te klikken bij "LAN instellingen"]
 
Hoi Tuurke en anderen,

Hebben jullie toevallig ook nog (internet) adressen in NL waar ik die wifi usb transmitter van hercules kan kopen dan Carrefour in Belgie want daar kom ik niet zo snel?

Dank weer voor jullie reacties!

prettige feestdagen en een gezond 2007

GR. Tsjeu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan