Game programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
5
Hallo

Ik wil mijn eigen game maken en ben al druk bezig met zoeken naar de juiste tuts, alleen zeuren die altijd over andere programma's. Ik wil gewoon meteen beginnen met een game maar vindt daasr nergens goede tuts over die het echt aan beginners uitleggen.
 
een goede tutorial is moeilijk te vinden zeker over gameprogramming .

probeer eens is de basis van C++ te leren of ken al C++ ?
en maak eens misschien van die kleine projecten zoals 3D box maken .
een game maken is echt moeilijk vooral in 3D .
 
Laatst bewerkt:
Je kan niet zomaar even beginnen met een game programmeren, dat is veel te ingewikkeld in grote talen... Alleen met tutorials zal je leren, hoe je zelf kunt bedenken hoe je dingen moet doen, en heeeeel soms vind je een tutorial die direct dient voor wat je wilt maken...
als je toch perse een game wilt maken ben je niet de enige, en heeft mark overmars "gamemaker" voor je ontwikkeld
Erg leuk met duidelijke en veel tutorials te vinden, over 100 verschillende soorte games, van heeeel beginner, tot heeeel advanced.
Download gamemaker eens op www.gamemaker.nl!
Voor vragen over gamemaker zou ik die niet hier stellen maar op de gamemaker comunity, of de nederlandse gmcomunity (game-maker.nl) want hier heb ik nog niks gehoord van andere mensen behalve ikzelf met ervaring met gamemaker...
 
met Game-maker kan iedereen een game maken :p .

probeer eerst eens kliene projeten in allegro van Dev-C++ te maken niet zo moelijk maar toch wel een begin voor je game .

als je er ingedreven bent in allegro van Dev-C++ dan kun je overstappen naar irrlicht van Visual C++ 2005 .
dat is een beetje profesionele games maken in 3D :)
 
met Game-maker kan iedereen een game maken :p .
licht er aan wat volgens jou onder game valt.. Bij mij in de klas heeft iedereen het wel eens geprobeerd, maar maar maar een kwart had ook uiteindelijk een echte game, dat geen edit was van een voorbeeld....
En je kan er flink ver mee gaan!
 
ja je kan er wel ver in gaan maar alleen in 2D .

3D kan ook hoor! Maar da's inderdaad niet echt waar het voor bedoelt is. Ik heb het wel eens gedaan, 3D game gemaakt maar je moet bij GameMaker dan 2d blijven denken (je kan heeeel moeilijk echt omhoog lopen met trappen ofzo... omdat je het level ook 2D ontwerpt
 
allegro

persoonlijk hebik ook lang gezocht hoe je best een game kan make met c++:rolleyes: .

op dit moment benik nu bezig met allegro. dat is een uitbreiding op c++ die allemaal xtratjes heeft zodat je gemakelijker games kan make. Ik vind het in alle geval heel handig :) . een goeie tut hiervan (beginend met da basis van c++) vind je hier : http://www.cppgameprogramming.com/cgi/nav.cgi?page=intro
 
Als je ECHTE games wilt maken, zul je OPENGL of DIRECT3D moeten gaan doen

gamedev.net is op het web DE site voor game programming.
nehe.gamedev.net is een site met behoorlijk goeie tutorials over openGL

Uiteindelijk moet jejezelf afvragen of je voor 'code' games of 'graphic' games wilt gaan. He eerste gaat om wat iets doet, en niet om hoe het erui gaat zien. als je bv een schaakcomputer wilt programeren. anderzijds zijn look van games alles, dus zul je aan de echte graphics moeten :thumb:
 
dat is dus echt zwaar vet :P
kan ie ook schieten en die trap oplopen enzo jim?
 
nee het engine probleem dat ik heb is , dat ik door muuren kan lopen :p .
maar ik weet echt niet hoe ik dat kan fixen .

en het schieten met het wapen daar ben ik vollop met bezig :)
en het switchen van het wapen ook :D
 
Laatst bewerkt:
het zal wel fun worden ook :D daar ben ik zeker van :p

maar het is echt moeilijk , ik denk dat ik nietmeer verder kan gaan :( .
 
keb net een spelleke alla space invader gemaakt, was wel plezant :p (ookal leden mijn punten van d'exames int school deronder :()

nu benk bezig me een 4 op een rij spel, vral de AI vindik moeilijk te maken
 
als je 4 op eenrij in 2D maakt is dat natuurlijk vrij eenvoudig :) .

maar als je 4 op eenrij in 3D maakt dat is natuurlijk wel wat moeilijker .
en zoveel van 2D weet ik nu ook niet .
maar lijk me veel te simpel uit :p
 
het is idd wel simpel om player tegen player vier op een rij te maken.
maar ai voor player tegen computer is tog wel moeilijk :P
 
ja player tegen computer is degelijk moeilijk .
dat weet ik zelf ook niet hoe je dat kunt doen dan .

maar probeer je best te doen tchembado .
als je 4opeenrij in 2D wilt gaan maken en niet tegen de computer zal ik je een site geven , als dan wat codes nodig hebt dat je die er gewoon kunt uithalen :)

http://www.cppgameprogramming.com/cgi/nav.cgi?page=tictactoe

je maakt anders een .DAT en maak een schematje op 4opeenrij.
voorbeeld:

0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0001110011100111001110011100111000
0000000000000000000000000000000000
0000000000000000000000000000000000

dit zet je in je .DAT en maak je code zodat de 0 muuren zijn en 1 zijn de openingen .
een simpel voorbeeldje voor in 2D :D

succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een klein codeke gemaakt voor u .DAT te laten loaden in u source code .
Code:
const string LevelFile = "level.dat";
dat is al wat werk minder :P .

en veel succes op je hoogeschool van C++ .
 
hehe,ik zit eiglijk elemaal ni op hoge shool :p, gewoon middelbaar. volgend jaar ga ik proly wel universiteit doen. ik denk aan burgerlijk inginieur, software engineering. dat lijkt me wel plezant :p.

voor men 4 op een rij program gebruik ik de allegro game library, best wel handig. men begin bord programmeer ik zo:

Code:
 for(int nx = 0;nx<=7;nx++)
{
              for(int ny = 0;ny<=5;ny++)
              {
                     circlefill(buffer,91+nx*182,219+ny*146,50,black);
              }
      }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan