samen een printer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cederique

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
5
hoy, wij hebben thuis 3 pc's : modem--> router--> pc1
pc2
pc3

deze zijn dus alemaal vanaf de router verbonden, we hebben thuis een grote 'bak' printer staan. nu wil ik alle 3 de pc's in verbinding stellen met die printer via een netwerk. ik weet al dat ik alesins op 1 pc de printer zal moeten aansluiten, dat wordt de pc1 die naast de printer staat, maar nu hebben we nog pc2 en pc3 die een verdieping boven staan, en start ik nu een netwerk op???
 
Inderdaad, je maakt een netwerkje en zorgt ervoor dat al je pc's binnen het netwerk zichtbaar zijn.
Dan ga je naar Start ---> Printers en Faxapparaten en kiest rechts voor "Een printer toevoegen".
Nu kun je de printer toevoegen die aan pc 1 hangt, zet deze printer eerst wel op delen onder eigenschappen.
 
jach, maar stel ik sluit de printer aan bij pc1 die er naast staat, dan moet ik dus een netwerk maken maar hoe ik dat, en ik wil niet dat iemand anders in mijn mappen kan ik kijken en ik ook niet in de zijn! en als pc1 niet aanligt, kunnen we dan de printer niet gebruiiken?
 
Je gaat inderdaad je printer delen op PC1.
Maar houd er rekening mee dat als je vanaf PC2 of PC3 wilt printen je PC1 aan hebt staan anders zal hij niet gaan printen.
Of je schaft een nieuwe netwerkprinter aan die kun je rechtstreeks op je router zetten dan heb je het probleem niet meer.

Nog een andere oplossing is een router aan te schaffen met daarin een printerpoort.

Veel suc6 ermee ik ben ook druk bezig met mijn netwerk weer klaar te maken maar ik heb 2 printers op verschilende computers en totaal van 5 computers,
:p
 
bedankt, voor je hulp, ik zal eens kijken wat ik zal doen, msh een nieuw rout maar alesins geen neiuwe printer, we hebben zo'n groote printer, scan print en fax, tis zo een van een halve meter op een halve meter :p
 
jach, maar stel ik sluit de printer aan bij pc1 die er naast staat, dan moet ik dus een netwerk maken maar hoe ik dat, en ik wil niet dat iemand anders in mijn mappen kan ik kijken en ik ook niet in de zijn! en als pc1 niet aanligt, kunnen we dan de printer niet gebruiiken?
Je kunt ook een netwerk maken zonder je bestanden te delen, standaard deel je ook geen bestanden in windows.
Dit is allemaal onder de eigenschappen van de betreffenden drive of map te regelen.

Tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan