printer delen via modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennusz85

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
23
Hallo iedereen...

Ik heb thuis 2 computers staan die verbinding hebben met het internet. Beide computers zijn direct verbonden met de modem.
Op computer 1 is een printer geinstalleerd, maar ik zou deze graag willen delen met computer 2... is dat mogelijk via de modem? En zoja, hoe doe ik dit?

Schematisch ziet het er zo uit, hoe het nu is...

[modem] ------- [computer 1] ------ [printer]
|
|
|
[computer 2]


Dus ik zou graag een document kunnen afdrukken vanaf computer 2...
Alvast bedankt!
 
Bedankt voor de link! Ik zal het even doorlezen...

Maar voor het aanleggen van een thuisnetwerk zal ik zeker eerst weer kabels moeten kopen ed, of anders draadloos netwerk.. maarja.. het komt er op neer dat ik daar voor naar de winkels moet, en ik heb er geen geld voor over. Dan mail ik mijn documenten wel naar computer 1 om ze daar uit te printen.

In ieder geval bedankt en ik ga het even doorlezen!
 
Nee hoor!je heb geen extra kabels nodig,dit kan met de opstelling die je nu hebt!
 
Hoi,

De info die je gaf klopt niet helemaal.
Waar jij het hebt over een 'modem' bedoel je een combinatie. Want anders kan je geen twee pc's hebben aangesloten.
Meestel zit er op zo'n combi modem/router geen printer (server) aansluiting.
De vraag is of je pc's draadloos zijn verbonden en of er op de 'modem/router' een aantal vaste LAN-aansluitingen zitten of dat er één vrij is.
Je kunt dan een z.g. printerserver op deze poort aansluiten en hierop de printer.
Zelfs een draadloze situatie is mogelijk (draadloze printerserver) maar dat is nogal kostbaar. Je bent dan w.b. de lokatie van je printer t.o.v. je modem/router wel onafhankelijk.
 
De computers zijn niet draadloos verbonden.
Ik heb geen verstand van de verschillen tussen modems/routers ed.
Maar het kastje wat wij hebben thuis heeft enkele aansluit mogelijkheden. Dus computer 1 is verbonden met een kabel met dit kastje. En computer 2 ook met een kabel verbonden met dit kastje.

Het is niet de bedoeling dat de printer wordt aangesloten op dit kastje ( als het al mogelijk is ) want daar heb ik gewoonweg niet genoeg kabel voor.

Moet ik dan eerst een verbinding leggen tussen computer 1 en 2?
 
Ik lees nu dat je een Router hebt,euh..........tussen de internetprovider en de pc`s heb je een kastje zitten met waarschijnlijk vier aansluitingen voor pc`s...........dit noemen wij een router!
Als dat het geval is kun je mij antwoord opvolgen en heb je geen extra dingen nodig.
 
ik heb het doorgelezen, en heb wel het 1 en ander geprobeerd, maar als ik ga naar "netwerk instellen" en dan kan ik kiezen tussen 3 opties:
"- computer maakt rechtstreeks verbinding met internet"
"- computer maakt verbinding met internet via gateway"
"- overige"

Ik kies dan voor overige, aangezien de eerste 2 voorbeelden schematisch niet kloppen met mijn opstelling. En dan kies ik voor:
"- computer maakt rechtstreeks verbinding met internet of doet dit via een hub net als de andere computers."

Maar dan krijg ik een enorme waarschuwing van microsoft, en begin ik sterk te twijfelen of dit wel de goede instellingen zijn. De waarschuwing komt er op neer dat mensen via internet in mijn netwerk kunnen komen voor zover ik het begrepen heb.

Ik heb ook beide computers ingesteld op "maakt rechtstreeks verbindingmet internet via gatewat" en dan krijg ik geen waarschuwingen, maar welke van de 2 moet ik hebben?

Die via de gateway of de andere via een hub?
 
Lees dit eens helemaal door, staat ook alles in, over de printer delen.

Overigens is je router, de gateway.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan