Windows XP activeren omzeilen door wpa

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Eerst even voor ik slechte reacties krijg: het is NIET illegaal!

Ik heb een oudere computer waarmee ik graag knutsel om te kijken hoe alles werkt. Nu heb ik XP er opnieuw opgezet. Dit heb ik al vaker gedaan en daarom heb ik de bestanden wpa.dbl en wpa.bak opgeslagen zodat ik deze terug kan zetten in mijn nieuwe installatie. Dit lukt met nu niet helemaal.

Ik wil niet opnieuw activeren omdat hij het via internet niet doet (te vaak gedaan :( ) en telefonisch is het niet bij te houden. Daarom heb ik die bestanden gekopieerd.

Ik heb sinds de nieuwe xp installatie niets aan de hardware veranderd dus dat hoort geen probleem te zijn. Maar hoe kan ik die bestanden ( wpa.dbl en wpa.bak ) het beste terug zetten? In C://windows/systeem32/ . Moet dit in veilige modus of is dit niet nodig? Wat kan ik het beste doen?

Graag een reactie van iemand die mij kan helpen.
Alvast bedankt!

Als je niets aan de hardware hebt veranderd en je Windows XP exemplaar is ook dezelfde als voorheen, levert de gebruikelijke activatie met het schermpje via Internet geen enkel probleem op. Lukt dat niet, dan is er iets bijzonders aan de hand. :confused:
Maar als aanvulling deze Microsoft-site.

En deze XP versie heeft alleen op deze PC gestaan of staat hij ook op een ander?

Als je niets aan de hardware hebt veranderd en je Windows XP exemplaar is ook dezelfde als voorheen, levert de gebruikelijke activatie met het schermpje via Internet geen enkel probleem op. Lukt dat niet, dan is er iets bijzonders aan de hand. :confused:

Het komt omdat hij al te vaak geactiveerd is. Ik heb hier op internet al vaker over gelezen. Als je te vaak hardware veranderd of opnieuw installeert. Ook heb ik zelf al vaker xp erop gezet. Wegens een virus en omdat het fout liep toen ik apache ( serversoftware) wilde installeren.

En deze XP versie heeft alleen op deze PC gestaan of staat hij ook op een ander?

Deze versie van XP staat ook op een andere pc thuis. Daar heb ik i.i.g. alleen dezelfde cd-rom van gebruikt. Verder hebben de pc's eigen licensie's.

-----
Back on topic: Wat is het slimste? Moet ik dan van veilige modus gebruik maken? Iemand ervaring met deze manier van het bestand terugzetten?

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de beste methode als je de "oude" wpa.dbl op een diskette bewaard had.
Hoe je dan dat bestandje weer terugzet na de herinstallatie van Windwos XP staat beschreven op Digiweetjes.

Maar zoals daar ook staat werkt het niet op een "andere" PC.

Laatst bewerkt:
Maar het is dezelfde pc. Ik heb alleen xp ge herinstalleerd. Maar het bestand stond op deze pc en gaat er nu ook weer op. Bedankt voor de link touwens. Ik ga ffe kijken.

Maar het is dezelfde pc.
Ik bedoelde dat ironisch.

Als op één PC dezelfde kopie van Windows XP een oneindig aantal keren opnieuw wordt geinstalleerd, dan kun je zonder problemen een oneindig aantal keren de activatie regelen op de standaardmethode via Internet.

Als de kopie van Windows XP ook al staat op een andere PC, of als de PC niet meer hetzelfde is omdat er een nieuw moederbord en een nieuwe harde schijf in zijn gezet, dan moet je bellen met een nummer van Microsoft om op die manier een activicatie-code te krijgen. Ik zeg niet dat ik dat leuk vind, maar zo is het nu eenmaal geregeld.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft het niet gewerkt. Ik heb het 2x geprobeerd maar hij blijft maar aangeven dat ik moet activeren binnen 30 dagen.

Ik snap dit niet want de WPA bestanden zijn van toen de hardware hetzelfde was en ik precies dezelfde versie van xp draaide. Toch wil het niet werken. Weet iemand een oplossing? Ik heb de tip van digiweetjes letterlijk opgevolgd maar geen resultaat. :confused:

want de WPA bestanden zijn van toen de hardware hetzelfde was en ik precies dezelfde versie van xp draaide.
Dan was de Windows XP al eerder aangemerkt als niet valide. Ergens op aarde draait zeer waarschijnlijk al een Windows XP met de oorspronkelijke de productcode (vijf maal vijf cijfers) die jij nu ook wilt activeren. Je zult dus moeten bellen met het nummer van Microsoft dat in het schermpje staat dat verschijnt als je vanuit Windows wilt activeren. Als je een plausibele verklaring hebt, ben je binnen tien minuten klaar.

Dus dan is de product sleutel al geactiveerd?

Ik heb hem alleen op deze pc gedraadid. Ik kocht de pc van de vorige eigenaar. Toen heb ik XP opnieuw geinstalleerd omdat hier nog gegevens op stonden van de vorige eigenaar.

De product sleutel die ik hiervoor gebruikte was dezelfde als waarmee de pc ervoor al was geactiveerd. Nu probeer ik het weer met dezelfde sleutel maar zegt hij dat het al te vaak geactiveerd is.

Maar toen hij een week geleden nog draaide ging het goed. Dus ik alvast uit voorzorg de bestanden wpa.dbl en wpa.bak opgeslagen op usb-sick en diskette. Nu denk ik om dan maar alleen even die besatnden terug te zetten en nu gebeurd dit. :eek:

Ik hoop dat ik nog een andere oplossing tegenkom dan microsoft bellen (een andere legale oplossing). Want ik hoorde dat ze best moeilijk doen en dat je dan een erg snelle computer krijgt te horen wat niet te volgen is. :( :shocked:

De productcode wordt niet geweigerd om dat er te vaak geactiveerd zou zijn. Hij wordt geweigerd in je Windows beeldscherm omdat hij niet meer correct is. (Hij kan niet gevalideerd worden.) Je krijgt in dit soort gevallen inderdaad te maken met een telefoonrobot, waarbij je cijfercodes via de telefoon moet intoetsen. Maar je kunt de reeks altijd weer herhalen, dus het komt altijd goed. Als de robot ook niet kan valideren, wordt je doorverbonden met de Microsoft-medeweker. Als hij jouw verhaal accepteert, vraagt hij of het activatievenster op je beeldscherm staat. Daarna moet je met je toetsenbord de cijfers invullen en als de medewerker dat zegt, kun je op de eindtoets drukken. Zoals ik eerder zei, je bent binnen tien minuten klaar.
Al die verhalen over hoe lastig en moeilijk het is en hoe moeilijk het gesprek kan zijn, komen van mensen die met slechte gewetens aan de operatie beginnen.

Laatst bewerkt:
wanneer ik via internet probeer te activeren krijg ik de volgende melding:
Volgens onze gegevens is het aantal keren dat u deze productcode kan gebruiken om Windows te activeren overschreden. Geef een andere Windows productcode op en klik vervolgens op Opnieuw. U vindt de productcode van 25 tekens op het Certificaat van Echtheid (certificate of Authencitity). Het certificaat van Echtheid is op de computer geplakt of bevindt zich in de documentatie van Windows. Het certificaat lijkt op het volgende voorbeeld.mn

Dit heb ik letterlijk overgetypt van de melding die verschijnt. Hij is dus nog wel correct maar te vaak geactiveerd.

Laatst bewerkt:
Dat had ik tot nu toe niet gezien.
Maar goed, de rest van mijn procedure-beschrijving blijft geldig.
Succes.

ik kom net hier tegen dat als je je harde schijf niet formateert het wel lukt met het wpa.dbl bestand. Leuk bedacht, maar ik wil niet voor niets xp opnieuw installeren, en voor een schone installl wil je formateren. Dit is dus waarschijnlijk de reden waarom het niet werkt. Heel erg jammer.

En toch moet het werken alleen niet op de manier waarop jij het deed.

Na het installeren van windows start je nogmaals de installatie van windows. Laat deze helemaal doorlopen tot aan de keuze wat je wilt doen. Hier kies je voor Repareren. En dan middels het copy commando kopieer je de bestanden naar system32. Afsluiten, cd eruit en rebooten en je windows is geactiveerd

Bedankt voor de reactie maar in de Repair wil het niet helemaal lukken.

Ik krijg de volgende meldingen als ik het invoer achter c:windows> :

Code:
CD %systemroot%\system32
Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden
Code:
REN wpa.dbl wpa.nonactivated
Code:
REN wpa.bak wpa.nonactivated
Code:
COPY a:wpa.* c:
COPY ondersteunt geen jokertekens of het kopieren van mappen

De XP-cd en de diskette met daarop de 2 wpa bestanden zatten allebij in de pc. Doe ik wat fout of gaat het niet lukken?

The hardware is checked each time Windows boots, to ensure that it is still on the same machine. Also, if you subsequently perform a complete format and reinstall of Windows, Microsoft’s activation center will have to be contacted again because the information held on the machine itself (the number previously written to your hard drive) will have been wiped out by reformatting the hard drive. If your hardware is substantially the same, this will be done by an automated call without your needing to talk to anyone.
bron

Hierin zeggen ze dus (wat ik denk met mijn slechte engels :( ) dat ook een nummer op je harde schijf wordt gecontroleerd die na het formateren is verwijderd. Omdat ik problemen had met de pc en xp opnieuw heb geinstalleerd heb ik natuurlijk ook geformateerd.
Mischien werkt het daarom niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan