Configureren Sitecom network range extender Wl-130

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
136
Om op zolder een goede draadloze netwerk verbinding te krijgen een Sitecom network range extender Wl-130 aangeschaft. Deze wil ik gaan gebruiken als universal repeater.
Stappen 1 en 2 van de handleiding doorlopen d.w.z.
Apparaat aangesloten op computer en lichtnet
Bij Netwerkverbindingen TCP/ip netwerkkaart het volgende ingegeven:
Ip adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0


Bij punt 3 het configureren via de webbrowser loop ik echter vast:
Hier moet op de adresbalk van de webbrowser:192. 168 . 0.254 ingegeven worden om op de configuratiepagina van de WL-130 te komen
Ik krijg echter de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Wat te doen ?
 
Jammer, dat niemand mij kon helpen
Blijkbaar toch een bijzonder probleem

Gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat

Toen maar op een andere pc op dezelfde manier geprobeerd en ja hoor op deze pc lukte het wel.
 
Jammer, dat niemand mij kon helpen
Blijkbaar toch een bijzonder probleem

Gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat

Toen maar op een andere pc op dezelfde manier geprobeerd en ja hoor op deze pc lukte het wel.

Beste Rusty, Ook ik heb hetzelfde probleem , maar dan op mijn desktop alsook op mijn laptop, ik heb de vraag maar doorgespeeld naar sitecom zelf.
Of weet iemand anders waarom dit optreed. Ik draai onder XP
Santaclaus
 
extender

je heb bij deze stap de lan kabel nog wel aangesloten?

alex
 
Beste Alex , bedankt voor je suggestie, ik heb het vandaag weer alles hetzelfde geprobeerd en nu doet ie het.
Ik had dit probleem ook bij sitecom zelf gemeld , maar daar heb ik nog niets van gehoord, zeker te druk.
 
extender

ben blij dat het werkt.
ik heb dan volgende vraag, want bij mij lukt het niet helemaal.
ben ik correct dat het ip adres 192.168.0.254 moet zijn/ subnet 255.255.255.0 / gateway 192.168.0.1 in mijn geval, of is gateway 0.0.0.0 ook in orde
 
extender

vervolgens in het eerste scherm, dat waar je uni repeater invult klopt het dan, dat de ESSID mijn eigen netwerk naam moet zijn vervolgens het mac adres moet klonen dmv de pc waarmee met lan kabel ben verbonden en het onderste deel met site survey wordt ingevuld.

alex
 
Iets vergeten?

Als je op je router wilt komen moet je ook je netwerk kaart configureren voor standaard gateway open configuratiescherm klik op Klassieke weergave -> klik op netwerk verbindingen rechter muisklik op de netwerk adapter waarop hij is aangesloten klik op Internet-protocol (TCP/IP}
Bij vista heb het te maken met IPv4
selecteer Het volgende IP-Adres gebruiken:
Typ bij IP-adres: 192.168.0.2
Klik op de linker muis knop op de nummervak van Subnetmask (Juiste IP moet automatisch tevoorschijn komen)
En bij Standaard-gateway: 192.168.0.254
Dan zou je er met dat IP er in kunnen komen ;)
 
Heb je wl-130 al een keer gebruikt, zo ja dan even resetknop (aan de achterkant zie de help file) meer da 5sec ingedrukt houden, dan komt die terug in default stand.
Hierna kan je heb weer bereiken op 192.168.0.254.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan