geluid uit speaks en koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb jouw Realtek gebruikerspaneel getoond en gevraagd of jij dezelfde mogelijkheden had, ook om door de apparaten te scrollen. Ik heb gevraagd hoe de Hardwaretest was verlopen, vooral het afspelen: ging het geluid via de koptelefoon of via de luidspreker, kortom veel informatie gevraagd, weinig of geen duidelijke antwoorden.

Kun je een koptelefoon lenen en die uitproberen?
 
ow sorry ik dacht dat ik duidelijk antwoord op jouw vragen heb gegeven wat betreft dat realtek audio manager de fucnctie die jij toen bedoelde kon ik nergen terug vinden. en bij het testen deed alles het gewoon. maar kreeg ik gewoon het geluid uit de koptelefoon en uit de speakers.

Ik heb ook al een andere koptelefoon gebruik maar dit heeft het zelfde effect!!

mvg nick
 
hier zijn de tapbladen van de realtek manager. ik hoop dat dit voldoende is zo niet dan hoor ik het graag.

sorry voor het ongemak

mvg nick
 

Bijlagen

  • realtek 1.JPG
    realtek 1.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 79
  • realtek2.JPG
    realtek2.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 86
  • realtek 3.JPG
    realtek 3.JPG
    35,7 KB · Weergaven: 78
  • realtek 4.JPG
    realtek 4.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 77
  • realtek 5.JPG
    realtek 5.JPG
    46,9 KB · Weergaven: 69
Volgens de Realtek-interface, de tab Audio IN/OUT, heb je alleen maar een Audio-OUT voor je koptelefoon en een Audio-IN voor je microfoon. Ik ben bang dat er dan inderdaad, zoals ErpCity al gezegd heeft, een defect in de jack zit, waardoor de speakers niet worden uitgeschakeld.

Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat je speakers niet zijn opgenomen in de Realtek-interface. :eek:
 
ik weet het ook niet ik ben zelf een leek in dit soort situaties. maar als de jack kapot is zou hier ook wel geen oplossing voor zijn om dit te verhelpen of wel ?

mvg nick
 
Nee, dat zou bij een reparateur nagekeken moeten worden.
Ik wil nog één poging wagen om via de software te kijken. In de Volumeregeling zijn ook nogal wat mogelijkheden te zien. Hoe staat het bij jou, vergeleken bij deze afbeelding?



(Klikbaar)
 
bij mij staat alles zoals hieronder ingesteld maar volgens mij zijn hier geen problemen mee.

mvg nick
 
sorru afbeelding vergeten
 

Bijlagen

  • hoofdvolume.JPG
    hoofdvolume.JPG
    35,7 KB · Weergaven: 83
Kun je nog meer audio-apparaten zichtbaar maken? Klik op Opties, dan Eigenschappen. Als naast het mixerapparaat de "Realtek HD Audio rear output" is geselecteerd, kun je dan nog meer vinkjes zetten? Ik zoek bij jou nog steeds naar de output voor je speakers (en dus ook voor je hoofdtelefoon). Kijk naar mijn voorbeeld.
.

(Klikbaar.)
 
Laatst bewerkt:
Geef eens merk en type van je laptop, ook van je moederbord. Download en installeer daarvoor Everest.
 
het merk van mijn laptop is een asus, type z53jc.
in de bijgevoergde agbeelzing zijn de gegevens van mijn moederbord te zien ik hoop dat je dit bedoelde

mvg nick
 

Bijlagen

  • moederbord.JPG
    moederbord.JPG
    68,4 KB · Weergaven: 77
Op de site van Asus vond ik wel een Z35 Notebook, geen Z53.
Je moederbord heeft volgens Everest geen naam, het houdt voor mij op, ik heb geen oplossingen meer voor je. Misschien iemand anders nog hier.
 
dat is jammer hopen dat iemand anders nog iets weet.

bedankt voor de moeite.

mvg nick
 
dat is jammer hopen dat iemand anders nog iets weet.

bedankt voor de moeite.

mvg nick

Hej nick,

K zit net weer te lezen he, k heb dus ook problemen gekregen met men laptop, de speakers doen t niet meer. krijg wel geluid via koptelefoon maar niet meer via de spaekers van de laptop chek my topic. asus f3m laptop.

Nu heb ik een ASUS Z53M-APO14M - Semp 3400. << hij bestaat dus zeker wel. k ga m ok zoekuh.

En k denk dat as der niemand meer met een oplossing kan komen ik zaterdag naar mycom ga daar heb k m gekocht.
als k dan wat weet of eerder dan geef ik dit weer in men topic.

M.v.g R.Brummel
 
oke thnx voor je reactie

mvg nick

het enigste wat k kan vinden is dat t mijn laptop afgeleid is van de ASUS Z53M-AP017M AMD Sempron 3400+ deze versie is duurder dan de mijne en mijne heeft betere specs. voor de rest is er egt bar weinig te vinden over deze laptop. ma zoals k zei k ga terug naar mycom laat me niet bedonderen dan hoor je wel wat t ws.
 
Ik heb nog gezocht naar de drivers die bij je chipset horen, maar ik kan niets vinden.
Over het geluid wordt hoogstens gezegd: geintegreerd en 2-kanaals.
Kun je zelf niet via de leverancier van de laptop achterhalen wat voor moederbord er in zit, en welke chipset-drivers je nodig hebt voor een update?

(Zo'n onboard geluidskaart moet ook goed met de chipset kunnen "praten" wil het geluid goed klinken.)
 
zelfde met Medion 97600

ook ik heb dit probleem in de realtekmanager staan de frontstekkers ook niet
krijg er echter wel geluid uit
 
ook ik heb dit probleem in de realtekmanager staan de frontstekkers ook niet
krijg er echter wel geluid uit

Dit probleem ligt aan de decoder van de laptop heb ik ook ik ga mijn laptop volgende week opsturen gezien ik nu vakantie heb. je kunt mij even toevoegen op msn dan geef ik je een a-mail adrs van iemand die ik ken bij asus hij kan je dan wel verder helpen ik kan dat adres hier uiteraard niet neerzetten en ga er vanuit dat jij er ook vertrouwlijk mee omgaat.

M.v.g R.Brummel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan