geluid uit speaks en koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickjuh

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Berichten
44
ik heb een probleempje

als ik mijn koptelefoon inplug krijg er ik er wel geluid uit
Maar er komt dan ook nog gewoon geluid uit de speakers van de laptop.

dit is ineens zo gebeurd hij heeft het wel gewoon goed gedaan.
kan iemand mij helpen? Alvast bedankt,

met vriendelijke groet nick
 
Als je verder niets aan het apparaat gewijzigd hebt, is dit een vervelend "hardware" probleem... in die stekkeringang zit een schakelaartje dat de speakers uitschakelt als er iets in gestoken wordt... is er misschien hard aan de kabel getrokken? Daardoor zou het kontaktje verbogen kunnen zijn.... je kunt er waarschijnlijk weinig aan doen..
 
hopelijk niet

Ohw dat zou niet zo mooi zijn als dit het geval is. ik hoop dat iemand anders me nog kan helpen of het eventueel wat anders is.

met vriendelijke groet nick
 
Misschien werkt de plug van je koptelefoon niet meer goed.
 
Soms zit er in een soort configuratiescherm behorend bij het stuurprogramma van je geluidskaart een voorziening, dat de achteruitgangen van je gelluidsignaal worden afgesloten, zodra er een koptelefoon wordt ingestoken. Daarvoor moet je dan een vinkje of een "bolletje" selecteren.
Heb jij zo'n "gebruikerspaneel" van je geluidskaart in je systeem zitten?
 
durf het niet te zeggen

aan de hoofdtelefoon ligt het niet want ik heb aan anders geprobeerd en daar heb ik het ook bij.

Ik durf het niet zeggen of er zoon gebruiks paneel bij zit. er zit wel zoon progje van realtek hd audio manager. ik denk dat je die bedoelt! maar daarheb ik ook al beetje mee aan stoeien geweest maar blijft het zelfde.

Ik weet het zo ook niet hoop dat een van jullie mij verder kan helpem

mvg nick
 
Ik bedoelde inderdaad een Realtek-interface. Ze zijn er in soorten en maten, maar op bijgaande afbeelding heb ik rood omlijnd wat ik bedoel.

realtekconfhr9.jpg
 
anders

aha ik snap wat je bedoelt. maar mijn audio manager ziet er heel anders uit ik kan die functie niet vinden! maar nog even voor de duidelijkheid ik heb een laptop.

hier onder zie je mijn audio manager mischien dat je daar wat wijzer uit kunt worden?
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 436
Die van jou is "moderner" en wordt meegeinstalleerd met de recentere drivers van Realtek, ik meen vanaf R1.51. Ik heb hem niet bij de hand, maar die "sleutel"-icoontjes staan op meer plaatsen en openen dan instellingsmogelijkheden. Kijk eens bij Mixer.

NB: en misschien heeft dit "gebruikspaneel" toch de oplossing niet in zich...:confused:
 
ik heb daar gekeken maar kan je niet echtw at veranderen! alleen wat van die schuifjes verzetten. ik denk dat ik moet vrezen voor het ergste dat dat ding gewoon naar de knoppen is :(

maar als je eventueel nog op een mogenlijke oplossing kom hoor ik het graag
 
Voor de zekerheid: Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad Spraak.
Staat bij Spraak opnemen je microfoon, of de juiste audi-IN geselecteerd?
Zie bijgaande afbeelding.
.
 

Bijlagen

  • Audio_Spraak.jpg
    Audio_Spraak.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 543
deze staat bij mij geselecteerd iets. bij die andere staat modemnr. 0 line-in ik denk dat deze niet de juiste,
 

Bijlagen

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    93 KB · Weergaven: 287
Nee, die instelling is juist. Heb je ook op de knop Hardware testen gedrukt?
 
jah heb ik gedaan gaat hij de mic testen die ingebouwd zit die werkt gewoon. maar probeer nog wel eens
 
Ik heb jouw Realtek-interface even opgehaald. In het paneel Audio I/O heb jij alleen de hoofdtelefoon staan, terwijl het er ongeveer zo uit moet zien:

realtekaudioionewya9.jpg


Wat zie jij in het paneel Mixer? Kun je door de aangesloten speakers en andere audio-apparaten schuiven door middel van de door mij rood omkaderde driehoekjes?

realtekmixnewkf5.jpg
 
jah heb ik gedaan gaat hij de mic testen die ingebouwd zit die werkt gewoon. maar probeer nog wel eens
Maar er wordt ook getest of het afspelen van geluid goed werkt, die test liep ook goed? Via de koptelefoon of via de luidsprekers?
 
jah die test verloopt gewoon goed het geluid wordt gewoon afgespeeld:confused:
 
Is er niet nog iemand die weet hoe dit kan?
of heb ik echt het probleem dat de ingang van de koptelefoon kapot is, ik hoor het graag.

mvg nick
 
acer laptop + realtek soundcard problemen koptelefoon

hoi,

mijn probleem is ongeveer zelfde als nickjuh.

ik heb een acer laptop, 3 weken oud. vanochtend speelt hij ineens geen geluid meer af door de koptelefoon. door de laptop speakers komt nog wel gewoon geluid.

heb al geprobeerd drivers uninstall en opnieuw te installeren. verder ook in realtek menu zitten kijken, maar kan nergens wat veranderen om geluid terug te krijgen. computer herkent wel dat ik er een koptelefoon in steek, maar dan komt er geen geluid uit.

graag jullie advies
 
Ik heb nog van alles geprobeerd maar ik vrees toch het ergste dat de schakelaar aan de binnenzijde kapot is. Of weet mischien iemand wat het probleem kan zijn ?

mvg nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan