Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: Computer valt uit

• Vraag is niet opgelost

Computer valt uit

Mijn computer valt iedere keer uit soms na een half uur maar hij kan het ook gewoon een middag goed doen en dan valt die na een paar uur als nog uit
    Heb ook soms strepen op het beeld iemand die weet waar het aan kan liggen?

Giga Honourable Senior Member
    Hou eens een voorjaarsschoonmaak, in je comp, m.n. de koelblokken en ventilatoren van de processor en grafische kaart, waarbij de laatste de eventule passieve koeling het probleem zou kunnen veroorzaken, wat met een aktieve koeling opgelost zou kunnen zijn.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Wie veel praat heeft weinig te zeggen.

Banned vanschagen's avatar
    Afstand tot server
    ±91 km
    is ie stofvrij van binnen dus vooral de koelblokken en fans???

ok maak hem eigenlijk nooit schoon van binnen weet ook niet hoe dat moet...
    hoe kan ik weten dat het aan de koeling ligt dan ?

Omdat hij uitvalt, meestal omdat de videokaart te warm wordt, bij de processor, krijg je meestal een alarm.

Goed uitstoffen met een kwast, eventueel met een stofzuiger erbij, om de losgewoelde stofnesten op te vangen.
    Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

heb even gezocht op google en speedfan gedownload

sorry heb hier geen verstand van ik weet niet wat normaal is?

Je kunt in diverse progjes de temperatuur uilezen, maar dat helpt natuurlijk niet, de oorzaak achterhalen, wel, te beginnen met het stofvrij maken, 99% de oorzaak van uitvallen, na een poosje gebruik van de computer.

ok ik kan dan gewoon de kast openmaken en de stof eruithalen? ? moet ik nog iets weten om zoiets te doen

bedankt voor de reacties in ieder geval

Banned vanschagen's avatar
    Afstand tot server
    ±91 km
    de stofzuiger niet in aanraking brengen met chips ,daar moet je mee uitkijken

Goed kijken wat je doet, dat er geen jumpers, kabels etc uitvliegen, en je niet meer weet waar ze horen.

En een langharige kwast, voor de koelribben van het koelblok van de processor, een kortharige voor de ventilatoren.

Je kunt ook persluchtbusjes kopen, bij de wat betere computershops, kun je de boel schoon spuiten.

Ik trek zo'n kast, helemaal uit elkaar, kun je de onderdelen stuk voor stuk schoonmaken, of zet er de compressor op, uiteraard wel buiten.

ok zal kijken ofdat het lukt
    bedankt in ieder geval

Senior Member
    Afstand tot server
    ±159 km
    Met dit geringe CPU gebruik,is de waarde (61 gr)mijninziens te hoog.
    Groeten:apoe

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren